Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en gammel mann som presenterer dette på videoen, men grått hår og briller. Kiwisjefen. Gjør det hele enda litt eklere, synes jeg.

Anonymkode: 4b20b...6df

Briller?? 😯🤮

Anonymkode: 474ad...2f9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett bildene, må jeg si meg enig med de som mener dette er upassende. Ser harry og billig ut. Polyester = slitesterkt? Nei, polyester = mikroplast fra vaskemaskina rett i havet. Ikke bare ser dette ut som noe man har på seg på temafesten "global kommunisme i  3020", men i tillegg er det direkte miljøskadelig. 

Prøv en gang til, Norgesgruppen.

Anonymkode: ad3b3...17b

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Står for det jeg sa først. Stakkars de som ikke er tynne. Normale og de på plussiden... Kan ikke tenke meg at verken overdel eller underdel ser veldig flatterende ut. Ikke kult å gå på jobb og føle at hele kroppen er på display. 

Anonymkode: 4aa1b...49b

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Buksene så bedre ut enn de gamle, stygge jeansene. Og stramme jeans vil da være minst like uflatterende på de som er overvektige? Så der ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Overdelen ser også grei ut, såfremt folk får velge størrelse selv og ikke må gå med veldig ettersittende passform.

Anonymkode: 89d56...236

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Briller?? 😯🤮

Huff her gikk det litt fort i svingene da jeg skulle beskrive han, er ingenting galt med briller. :)

Til dere som synes det ser ok ut, og at jeg overdriver, vel jeg tror ikke  dere jobber på kiwi og er pliktet til å stille  opp i disse kompleksfremkallende plaggene. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke det finnes et baggy alternativ for oss med litt ekstra kjøtt her og der. Så dere ikke modellene? Var det en eneste av dem som ikke var tynn?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Er det den eneste buksa man kan velge, den vi ser fra siden? Den hadde garantert IKKE passet meg i alle fall - jeg måtte valgt mellom at den skulle passe i livet eller lårene (smal midje og store muskuløse lår...), for den så veeeldig tight ut. Bortsett fra det tipper jeg at en slik stretch-turbukse er mye mer behagelig enn en del av de gamle plaggene fra Kiwi! For de som ikke ønsker å gå rundt i bare ullundertøyet står det jo "bruk gjerne T-skjorte over ullgenseren" og det går vel an å bruke bare T-skjorten hvis det er for varmt med begge deler? Det var også en hettejakke der, er den også i ull eller fleece eller vanlig genserstoff?

Kjolen med tilhørende tights var helbom, synes jeg...

Anonymkode: a0da2...9e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buksene så bedre ut enn de gamle, stygge jeansene. Og stramme jeans vil da være minst like uflatterende på de som er overvektige? Så der ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Overdelen ser også grei ut, såfremt folk får velge størrelse selv og ikke må gå med veldig ettersittende passform.

Anonymkode: 89d56...236

Men man kunne jo velge mellom jeans og de rutete vide klovnebuksene, det er det som er poenget at man kan ikke velge passform nå. Overdelen skal velges tight, ikke for stor.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den eneste buksa man kan velge, den vi ser fra siden? Den hadde garantert IKKE passet meg i alle fall - jeg måtte valgt mellom at den skulle passe i livet eller lårene (smal midje og store muskuløse lår...), for den så veeeldig tight ut. Bortsett fra det tipper jeg at en slik stretch-turbukse er mye mer behagelig enn en del av de gamle plaggene fra Kiwi! For de som ikke ønsker å gå rundt i bare ullundertøyet står det jo "bruk gjerne T-skjorte over ullgenseren" og det går vel an å bruke bare T-skjorten hvis det er for varmt med begge deler? Det var også en hettejakke der, er den også i ull eller fleece eller vanlig genserstoff?

Kjolen med tilhørende tights var helbom, synes jeg...

Anonymkode: a0da2...9e8

Ja den er veldig stram og tynn i stoffet, som å gå med en tights, ser alt under. Hettejakkene er vel kun til kjøla, ikke normal bruk. 

Ble så glad da jeg hørte vi hadde fått kjole, så for meg en feminin søt tskjortelignende kjole, ble veldig skuffet da jeg så den. 

• Liker 7
Skrevet

Er herrebuksene like tight?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, Kiwi... Det der så jo ikke akkurat ut som klær for folk som jobber i butikk (ettersittende turbukse ?) og den kjolen med tightsen er bælstygg. 

Du har min sympati, TS. 

Anonymkode: 01e68...555

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte at det var ull fra Devold, da. 

Anonymkode: 01e68...555

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Huff, Ts du har min fulle sympati. Håper du finner en løsning som du kan leve med. Må tilføye at uniformene til Kiwi-ansatte er de eneste jeg legger godt merke til. Alle andre butikker har mer nøytrale klær. 

Anonymkode: 671b6...062

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager skjer med de nye uniformene vi skal bruke fra 17 august?! Ser ut som vi skal på fjelltur. Og så slim fit, ikke noe greit for dem som er litt overvektige, eller oss som har litt mage igjen etter fødsel! Prøvde buksene og magen tøyt ut over kanten, og det er veldig synlig under den pinestramme toppen. Får veldig dårlig selvtillitt av dette, føler meg feit og fæl! Butikken får avvik om vi bestiller for store klær, det SKAL sitte stramt, buksene har ikke baklommer, så alle kan se om man går med blondetruse eller bomull under, det er helt merkelig!
"Vi er KIWI, kulest i gata" sa de på teaser videoen av de nye klærne. Herregud da, jeg vil jo bare gå på jobb og jobbe, ikke vise fram skavankene mine i et fashion show.

Måtte bare blåse ut. Alle de intervjuet i brosjyren var jo unge og tynne, ingen problem for dem. Jeg savner de rutete klovnebuksene allerede...

Samme skjedde på Meny for etpar år siden 😒

Anonymkode: 19a45...879

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Briller?? 😯🤮

😂😂

Anonymkode: ad3b3...17b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk pustebesvær av den buksa, tenker det blir klamt og deilig i løpet av en arbeidsdag...visste ikke at polyester var pustende..😑 Kjolen såg ut som en fotballskjorte. Kjenner jeg ikke er så interessert i å se kroppskonturene til de ansatte på den lokale kiwien.

virker som nevøen til kiwisjefen er nyutdannet pr-rådgiver og fikk fritt spillerom i løpet av sommerferien/karantena. «Æi, onkel, hva med at vi kjører fjellklær som arbeidsuniform! Det er det som er in nå vett!»

Forresten, gleder meg til gutta i Veidekke skal få seg polyester-turbukser der de jobber langs veikanten👌🙄

Sender klagemail som kunde til kiwi den 17.8 jeg🙂

Anonymkode: 0ed41...027

• Liker 26
Skrevet (endret)

Jeg kommer til å støtte dere kiwi-ansatte hvis dere lager en underskriftskampanje eller lignende

Endret av MalloryK
  • Liker 38
Skrevet

Er det bevisst tanke fra ledelsen at hele gjengen skal se ut som leprechauns? Det mangler bare hatten...😕

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal tenke på det å legge ut bilde, men synes det er en kjedelig tanke at jeg kunne mistet jobben pga det for en eller annen taushetsplikt jeg har oversett i kontrakten...

For at folk ikke skal bli helt skuffet over oppstyret da, har ikke sagt den uniformen er direkte sexy, men det er jo bukser som er så stramme som tights, og tskjorter som er korte nok til å vise fram hele rumpa og trusen man har på under synes veldig godt igjennom. Fikk råd på jobb å ta på stringtruse for å løse det problemet, altså hva? 

Det er ikke noen vide bukser som alternativ. Det er en kjole i baseball-stil med knapper som ser ut som en gammel nattskjorte, og da medfølger grønne peter pan-tights, i shiny stoff. Man kan også bruke en shorts over disse tightsene, men den er i samme stil som buksa, så ja... hva med å lage en seriøs kolleksjon?

Greit nok at det ser tullete ut med grønt, men jeg kan godta det å se ut som en klovn for å tjene til livets opphold, men når disse klovneklærne tror de er sexy, da blir det bare flaut.

Hvem kom med dette rådet? 

Anonymkode: af0b7...e4b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært ubehagelig å gå med så tettsittende klær. Så jeg skjønner deg ts. Sikkert mange som reagerer, så håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: 5f922...695

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er superposotivt med ull! Er jo alltid isende kaldt i dagligvarebutikker. 

Anonymkode: 29380...2b6

Enig, brukte ofte ull da jeg jobbet i matbutikk. Ellers så ser jeg ikke helt problemet med disse uniformene, jobbet i en Kiwibutikk for mange år siden og skulle gjerne hatt en slik uniform. For ordens skyld så var/er jeg overvektig, og selv om klærne nok ikke hadde sett på bra ut på meg så tror jeg at de hadde vært behagelige å jobbe i. 

Anonymkode: 08795...07a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som får stretchbukser. Jobber på lager og der har vi unisex-arbeidsbukser i en rar fasong som her helt uten stretch. De er ikke behagelige å jobbe i!

Anonymkode: e55ed...59e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...