Gå til innhold

Noen som jobber på Kiwi her? (Den nye uniformen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg enda mer glad jeg jobber i Coop 🙈😂

Anonymkode: 9221c...a34

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre om det følger med dekket treningsavgift og fri en time i uka til trening med uniformen? 

Anonymkode: 07722...b19

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er ganske håpløs uten et bilde. Jobbet selv i kiwi i flere år, og da gikk jeg i den uniformen jeg ville. Det er jo flere ulike bukser fra før av, de brukte jeg om hverandre. De kaster vel ikke de gamle klærne?

Anonymkode: f55a8...7ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Distriktssjefen er jo innom i ny og ne.

Anonymkode: 4b20b...6df

Nå ser jeg for meg distriktssjefen gå rundt og stirre på rumper for å sjekke om bekledningen sitter 😂

Anonymkode: 54352...75e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne tråden er ganske håpløs uten et bilde. Jobbet selv i kiwi i flere år, og da gikk jeg i den uniformen jeg ville. Det er jo flere ulike bukser fra før av, de brukte jeg om hverandre. De kaster vel ikke de gamle klærne?

De ansatte som har tilgang til videoen kan ta screenshot og laste opp bilde her. For eks ved hjelp av gyazo, greenshot eller lignende

Anonymkode: 54352...75e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Takk, jeg er så enig! Jeg trivdes veldig godt i de litt baggy rutete buksene, og de løse tskjortene, fordi jeg føler meg mest komfortabel i det etter fødsel, og fordi stramme sexy klær foretrekker jeg å bruke hjemme for mannen min. På jobb skal jeg jobbe, er faen meg ikke på sjekkern, og liker ikke den slags oppmerksomhet. 

Vi får avvik fordi det er feil/slarkete/hengete uniform, de er designet for å sitte helt tett på kroppen. Det er helt sykt. 

I hvilken verden er turklær sexy i seg selv? Sexy folk med turklær kan jo også være sexy, men altså... Du har litt rart fokus. Hvis du faktisk er redd for soppinfeksjon får du ta en prat med legen og evt få legeerklæring på at du ikke kan gå sånn, men med fare for at legen ler litt skulle jeg tro.

Anonymkode: 45877...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Tips VG, DB, NRK etc. De vil lage stor sak ut av de her.

Anonymkode: 44e17...126

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips VG, DB, NRK etc. De vil lage stor sak ut av de her.

Anonymkode: 44e17...126

At kiwi har ettersittende turbusser som uniform? Må nesten se dem før man dømmer, men etter HI å dømme er problemet hovedsakelig at de har en uheldig passform for en del. Synes det om at de får anmerkning av å ha for store bukser også virker rart. Om noen spør om hvorfor buksa di er så laus over lårene får man svare at de som passa lårene var for små i livet, hva skal sjefen svare på det?

Anonymkode: 45877...9d8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp med verneombud sporenstraks! Dette må fram til høyeste nivå og de som har vedtatt dette må få tilbakemelding på at det ikke går an! Arbeidsklær skal være bevegelige og ha nok rom, varepåfyll etc er fortsatt en fysisk jobb og sitter man bak kassa er det vel ingen som får med seg den pinnetrange toppen og buksa uansett!! Kjenner jeg blir så provosert når kontorfolk vedtar ting som har direkte innvirkning for de på gulvet, uten å ha snøring på hva slags innvirkning det vil ha. Ikke finn deg i bortforklaringer som «det går seg til» og «du blir vant med det». Er det for trang og ukomfortabelt så er det det! Og det skal arbeidsgiver ta hensyn til!

Anonymkode: 0ed41...027

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de gamle klærne ryker, tilogmed hettegenseren som de fikk klaget tilbake etter den forrige uniformen kom uten hettegenser. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta opp med verneombud sporenstraks! Dette må fram til høyeste nivå og de som har vedtatt dette må få tilbakemelding på at det ikke går an! Arbeidsklær skal være bevegelige og ha nok rom, varepåfyll etc er fortsatt en fysisk jobb og sitter man bak kassa er det vel ingen som får med seg den pinnetrange toppen og buksa uansett!! Kjenner jeg blir så provosert når kontorfolk vedtar ting som har direkte innvirkning for de på gulvet, uten å ha snøring på hva slags innvirkning det vil ha. Ikke finn deg i bortforklaringer som «det går seg til» og «du blir vant med det». Er det for trang og ukomfortabelt så er det det! Og det skal arbeidsgiver ta hensyn til!

Anonymkode: 0ed41...027

Skal ta det opp i dag. Nei de fleste bryr seg ikke heldigvis, men nå har vi jo fått de nye kassene i år, hvor det sto i artikkelen at vi skulle være mer synlige. Og nå disse uniformene. Hvorfor skal vi være sånn på display, folk kommer vel for å handle mat, ikke for å glo på oss, så ser ikke poenget med å sløse masse på disse "forbedringene"..

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mektig nysgjerrig på hvordan denne uniformen ser ut. Ingen kommer til å anmelde deg om du legger ut et bilde TS, du er jo anonym!

Anonymkode: 47b5e...e0c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er her for bilde, kan vi få se bilde? 📸 

Anonymkode: ad3b3...17b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Også veldig nysgjerrig på å se hvordan de ser ut.

Har selv jobbet i butikk, men ikke Kiwi, og jeg valgte alltid for store bukser og t-skjorter. Å ha noe tettsittende når man sitter i en kasse hele dagen, eller skal stable varer, det går jo bare ikke! Lag sak av dette ja, tenk på alle som ikke liker tettsittende klær generelt...

Anonymkode: aed8f...d17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å se denne uniformen på kiwi frøkenene😎

Anonymkode: 0c2d8...c17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begriper ikke at trivselen til de ansatte ikke prioriteres høyere. Ikke bare klærne i seg selv, men måten det blir gjort på......

Vi er KIWI, kulest i gata høres ut som en kampanje som er laget av ungdomsskoleelever i et klasseprosjekt.

Anonymkode: c304e...d6c

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal tenke på det å legge ut bilde, men synes det er en kjedelig tanke at jeg kunne mistet jobben pga det for en eller annen taushetsplikt jeg har oversett i kontrakten...

For at folk ikke skal bli helt skuffet over oppstyret da, har ikke sagt den uniformen er direkte sexy, men det er jo bukser som er så stramme som tights, og tskjorter som er korte nok til å vise fram hele rumpa og trusen man har på under synes veldig godt igjennom. Fikk råd på jobb å ta på stringtruse for å løse det problemet, altså hva? 

Det er ikke noen vide bukser som alternativ. Det er en kjole i baseball-stil med knapper som ser ut som en gammel nattskjorte, og da medfølger grønne peter pan-tights, i shiny stoff. Man kan også bruke en shorts over disse tightsene, men den er i samme stil som buksa, så ja... hva med å lage en seriøs kolleksjon?

Greit nok at det ser tullete ut med grønt, men jeg kan godta det å se ut som en klovn for å tjene til livets opphold, men når disse klovneklærne tror de er sexy, da blir det bare flaut.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begriper ikke at trivselen til de ansatte ikke prioriteres høyere. Ikke bare klærne i seg selv, men måten det blir gjort på......

Vi er KIWI, kulest i gata høres ut som en kampanje som er laget av ungdomsskoleelever i et klasseprosjekt.

Anonymkode: c304e...d6c

Ja, det er en gammel mann som presenterer dette på videoen, men grått hår og briller. Kiwisjefen. Gjør det hele enda litt eklere, synes jeg.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Dette høres ut som en kjempestor "nothing-burger"...  Har ingen tro på at kiwi har bestilt arbeidsklær med kun "slim-fit-snitt" til alle sine ansatte...  :sprettoy:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...