AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hva i alle dager skjer med de nye uniformene vi skal bruke fra 17 august?! Ser ut som vi skal på fjelltur. Og så slim fit, ikke noe greit for dem som er litt overvektige, eller oss som har litt mage igjen etter fødsel! Prøvde buksene og magen tøyt ut over kanten, og det er veldig synlig under den pinestramme toppen. Får veldig dårlig selvtillitt av dette, føler meg feit og fæl! Butikken får avvik om vi bestiller for store klær, det SKAL sitte stramt, buksene har ikke baklommer, så alle kan se om man går med blondetruse eller bomull under, det er helt merkelig! "Vi er KIWI, kulest i gata" sa de på teaser videoen av de nye klærne. Herregud da, jeg vil jo bare gå på jobb og jobbe, ikke vise fram skavankene mine i et fashion show. Måtte bare blåse ut. Alle de intervjuet i brosjyren var jo unge og tynne, ingen problem for dem. Jeg savner de rutete klovnebuksene allerede... Anonymkode: 4b20b...6df 44
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Begynne å handle på Kiwi nå da 😎 Anonymkode: 07da6...f84 17
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Og her har vi enda en grunn til å bli skeptiske til denne nye kiwimoten... grøss Anonymkode: 4b20b...6df 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Bilder...? Ikke av deg, men av uniformene? Anonymkode: 1d4aa...14a 27
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 😂🙈 Fy flate. Og - «Kulest i gata»; uniformene er jo til å grøsse av! Trodde ikke de kunne bli styggere - men jeg gleder meg til å se de nye uniformene i august! Men all medfølelse til deg Ts! Ta det opp med verneombud - ingen skal tvinges inn i trange seksualiserte klær. Anonymkode: d689b...ccc 28
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Finner ikke noen bilder på nett, bare den videoen vi fikk internt. Tror de vil holde det hemmelig til 17 august, vi fikk streng beskjed om å IKKE bruk dem før da... Anonymkode: 4b20b...6df 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂🙈 Fy flate. Og - «Kulest i gata»; uniformene er jo til å grøsse av! Trodde ikke de kunne bli styggere - men jeg gleder meg til å se de nye uniformene i august! Men all medfølelse til deg Ts! Ta det opp med verneombud - ingen skal tvinges inn i trange seksualiserte klær. Anonymkode: d689b...ccc Takk for det, nei bare vent å se, de ser bokstavelig talt grønnjævlige ut. Jeg er ingen tilhenger av denne moten med skyhøyt liv på bukser, den går i tillegg langt oppi skritet så flere av oss damene på jobb frykter for soppinnfeksjon. Trodde aldri jeg kom til å bli fristet til å levere oppsigelse pga en uniform... De var jo stygge de gamle, men man følte ikke man var på display med alle små og store valker.. 1 minutt siden, Curlyme skrev: 😂😂😂😂😂 som om den gamle ikke var fæl nok. Som sagt, bare vent og se! Fjellmote, turklær i matbutikk liksom. Anonymkode: 4b20b...6df 21
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Skal dagligvareuniformer også bli sexy nå Stopp verden, jeg vil av! Da jeg jobbet på rema på tidlig 2000-tall brukte vi blå arbeidsbukser og altfor store skjorter. Ingen brydde seg om at klærne var formløse og for store annet enn vi som måtte bruke dem, følte oss jo ikke så vel i dem. Men mye heller det enn å måtte gå i sexy, stramme klær på jobb i en dagligvarebutikk! Hvorfor får butikken avvik om dere bestiller/bruker for store klær? Kundene er der jo for å handle og ikke for å glo på de ansatte. Anonymkode: ab399...814 39
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 Du bestiller da vel klær som passer deg og er i riktig størrelse, det er jo en selvfølge. Anonymkode: 0af06...d41 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bestiller da vel klær som passer deg og er i riktig størrelse, det er jo en selvfølge. Anonymkode: 0af06...d41 Er jo ikke sikkert snittet er passende uansett? Anonymkode: 32ddd...fe4 23
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal dagligvareuniformer også bli sexy nå Stopp verden, jeg vil av! Da jeg jobbet på rema på tidlig 2000-tall brukte vi blå arbeidsbukser og altfor store skjorter. Ingen brydde seg om at klærne var formløse og for store annet enn vi som måtte bruke dem, følte oss jo ikke så vel i dem. Men mye heller det enn å måtte gå i sexy, stramme klær på jobb i en dagligvarebutikk! Hvorfor får butikken avvik om dere bestiller/bruker for store klær? Kundene er der jo for å handle og ikke for å glo på de ansatte. Anonymkode: ab399...814 Takk, jeg er så enig! Jeg trivdes veldig godt i de litt baggy rutete buksene, og de løse tskjortene, fordi jeg føler meg mest komfortabel i det etter fødsel, og fordi stramme sexy klær foretrekker jeg å bruke hjemme for mannen min. På jobb skal jeg jobbe, er faen meg ikke på sjekkern, og liker ikke den slags oppmerksomhet. Vi får avvik fordi det er feil/slarkete/hengete uniform, de er designet for å sitte helt tett på kroppen. Det er helt sykt. Anonymkode: 4b20b...6df 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke sikkert snittet er passende uansett? Anonymkode: 32ddd...fe4 Stemmer, livet er S-XL uansett, kan kun bestemme lengde på beina. Har en M nå, bestiller jeg L, vil den kanskje være grei i livet, men henge på rumpe og lår, og da blir det jo avvik, så.. Anonymkode: 4b20b...6df 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #14 Skrevet 28. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bestiller da vel klær som passer deg og er i riktig størrelse, det er jo en selvfølge. Anonymkode: 0af06...d41 Selvfølgelig gjør man det, men som ts skrev så er det meningen at «riktig størrelse» er når klærne sitter stramt og at Kiwi får avvik hvis ikke. Ikke alle føler seg vel i ettersittende klær. Ts, jeg hadde klaget og nektet å bruke en sånn uniform. Der jeg jobbet tidligere fikk vi ikke lov å bestille uniformer som satt stramt, nettopp fordi vi var på jobb for å jobbe, ikke for «å vise oss fram». Dessuten er jo stramme klær helt uutholdelig å jobbe i.. Anonymkode: 4f621...29c 23
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #15 Skrevet 28. juli 2020 Jeg forstår fortsatt ikke hvordan dere kan få avvik på å bestille for store klær? Hvordan vet de på hovedkontoret som tar i mot bestillingen at Kari på Kiwi Kløfta har bestilt en for stor uniform? Anonymkode: 3376c...46b 41
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig gjør man det, men som ts skrev så er det meningen at «riktig størrelse» er når klærne sitter stramt og at Kiwi får avvik hvis ikke. Ikke alle føler seg vel i ettersittende klær. Ts, jeg hadde klaget og nektet å bruke en sånn uniform. Der jeg jobbet tidligere fikk vi ikke lov å bestille uniformer som satt stramt, nettopp fordi vi var på jobb for å jobbe, ikke for «å vise oss fram». Dessuten er jo stramme klær helt uutholdelig å jobbe i.. Anonymkode: 4f621...29c Ja må jo klage på dette her, er redd for å ikke bli tatt seriøst, alle andre i landet virker jo så fornøyd med disse nye freshe klærne -_- Gleder meg ikke i det hele tatt til å føle jeg ser ut som et overfylt pølseskinn 8 timer hver dag... Det er så dumt fordi jeg har jo blitt komfortabel og slått meg til ro med at 10 kg ekstra og mammamage ikke forsvinner med det første, men det er fordi jeg kler meg deretter, og ikke presser meg inn i småklær.. nå kjenner jeg dette sliter en del på meg, ville aldri valgt å kle meg sånn selv. Anonymkode: 4b20b...6df 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår fortsatt ikke hvordan dere kan få avvik på å bestille for store klær? Hvordan vet de på hovedkontoret som tar i mot bestillingen at Kari på Kiwi Kløfta har bestilt en for stor uniform? Anonymkode: 3376c...46b Distriktssjefen er jo innom i ny og ne. Anonymkode: 4b20b...6df 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilde ? Anonymkode: 9cb37...569 Skal se om jeg kan finne et på den interne siden så dere kan se hva det er snakk om Anonymkode: 4b20b...6df 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 Dette er utrolig respektløst mot de ansatte. 😡 Anonymkode: c304e...d6c 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå