Gå til innhold

Sjenkebevilgning

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Elisabeth
Skrevet

Vi skal ha bryllupet vaart paa et grendehus. Vi skal ha vin til maten, og alkoholservering utover kvelden. Jeg har hele tiden trodd at jeg ikke maatte soke om bevilgning til dette, men n[ har noen sagt at det m[ jeg...

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Svimle
Skrevet

Jeg trodde ikke det var nødvendig med sjenkebevilling når det var lukket arrangement, jeg.. Men jeg er ikke sikker altså, så er det noen som vet dette er jeg også interessert i å vite dette! :)

Skrevet

Så lenge det er lukket selskap er ikke det nødvendig. Så lenge dere ikke skal selge alkohol.

Skrevet

Har hørt at når en lukket/privat fest har fler enn ti deltagere, så går det under offentlige arangements regler.

Men jeg tviler sterkt på at politiet gidder å håndheve det, hvis reglene er sånn da.

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Kom inn her for å si at det heter skjenkebevilling og ikke skjenkebevilgning. Måtte bare.

Man trenger ikke skjenkebevilling for lukkede, private selskaper der det ikke selges alkohol.

Tilføyelse: Når dere har selskapet i et grendehus slik som dette, med gjesteliste og arrangert privat, regnes grendehuset som en "forlengelse" av deres eget hjem. Og hjemme har man da lov å servere alkohol, men ikke å starte bar med salg av alkohol. ;)

Endret av Violetta
Gjest Frk.Elisabeth
Skrevet

Tusen takk for svar. Da bryr jeg meg ikke om å skrive noen søknad på det.

Skrevet

Har hørt at så legne det er privat og dere ikke selger alkohol så er det bare å sette gang og feste.. trenger ikke skjenkebevillging da

Gjest Guest
Skrevet

Som Violetta skriver regnes festlokalet som en "forlengelse" av hjemmet deres dersom festen kunne vært holdt hjemme hos dere hvis dere hadde hatt nok plass etc. og da trengs ingen bevilling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...