Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger å flytte til en ny landsdel. Hvordan bør man gjøre det med jobb. Nå er det en stklling som er aktuell for den ene, men ikke for den andre. Har små barn også. Søker den ene parten på denne stillingen og får den blir man låst til å flytte. Hva er erfaringene deres når begge skal ha jobb? Finnes jobb for begge, men ønsker en stilling man har lyst på

Anonymkode: 2c2d2...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort det en gang tidligere, og flytter på oss igjen nå på nyåret. 

Forrige gang (ny landsdel) så fikk jeg jobb først. Mannen ble med, og brukte noen måneder på og finne jobb det nye stedet, så han pusset opp huset imens. Og til alle som leser, bare rolig, han fikk ikke en krone i arbeidsledighetstrygd eller andre stønader. Vi levde av min lønn. Hvis det ikke hadde vært mulig å leve av en lønn kan man ukependle i overgangsfasen (det er gode skattefradrag for dette).

Nå skal vi flytte igjen for en periode (nytt land). Igjen har jeg fått jobb først og har ukependlet en periode. Mannen blir med og ukependler frem til han får ny jobb der vi flytter, evt tar han noen måneder pappapermisjon (men det går jo kun fordi vi skal ha barn;)). 

Min opplevelse er at det er ikke noe problem å få til, man skal bare være litt løsningsorientert :) 

Anonymkode: 67b0b...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...