Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min går på AAP pga sykdom. Jeg jobbet inntil nylig, men fikk ikke forlenget kontrakt pga Covid 19 og mindre behov for meg på jobben. Går nå på dagpenger. Jeg har skjønt at man får foreldrepenger utifra dagpenger også. Så dersom jeg velger 100% lønn i 15 + 16 uker (mødre og fellesperioden) - Har mannen min rett på foreldrepenger i sine 15 uker? 

Jeg skal prøve å få jobb umiddelbart etter min permisjon er over. Men dersom jeg ikke får det, hva skjer da? Da går jeg jo tilbake på dagpenger som arbeidssøker mens han har permisjon? Er det lov? 

Skikkelig stresset over situasjonen :( 

Anonymkode: 68b92...511

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om han velger å ta permisjon så avsluttee han aap. Det må da søkes på nytt etter permisjon. Du kan være jobbsøker på dagpenger når far har fedrekvote, du kan egentlig gjøre hva du vil, det stilles ikke krav til aktivitet i de 15 ukene. 

Anonymkode: 8ad1a...125

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han velger å ta permisjon så avsluttee han aap. Det må da søkes på nytt etter permisjon. Du kan være jobbsøker på dagpenger når far har fedrekvote, du kan egentlig gjøre hva du vil, det stilles ikke krav til aktivitet i de 15 ukene. 

Hmm.. han kommer uansett ikke jobbe, så i teorien kan han egentlig bare droppe å ha permisjon da, og gå på AAP mens han er hjemme med barnet? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm.. han kommer uansett ikke jobbe, så i teorien kan han egentlig bare droppe å ha permisjon da, og gå på AAP mens han er hjemme med barnet? 

Ja. Med mindre det kræsjer med aktivitetsplanen hans. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Med mindre det kræsjer med aktivitetsplanen hans. 

Må jeg søke dagpenger på nytt etter permisjon også tro? Eller går det automatisk? 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg søke dagpenger på nytt etter permisjon også tro? Eller går det automatisk? 

Du må søke på nytt da det ikke er noen selvfølge at du fortsatt er arbeidssøker liksom.

Anonymkode: f4b89...1f7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må søke på nytt da det ikke er noen selvfølge at du fortsatt er arbeidssøker liksom.

Anonymkode: f4b89...1f7

Skjønner :) takk for svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...