Gå til innhold

Du som slanker deg, hvor ofte tenker du på dette/ mat i løpet av dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på det hele tiden, bruker myye tid på lese om slanking og ha fokus på det. Slitsomt. 
Blir det bedre etterhvert?

Anonymkode: 25a47...620

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slanker meg ikke sånn at jeg må gå sulten. Fokuserer på å spise sunt og å trene, så kommer resultatene. Dermed tenker jeg bare på mat når jeg er sulten. 

Anonymkode: b7334...689

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slanker meg ikke sånn at jeg må gå sulten. Fokuserer på å spise sunt og å trene, så kommer resultatene. Dermed tenker jeg bare på mat når jeg er sulten. 

Ts her

Jeg er forsåvidt ikke sulten, bare ekstremt bevisst på at jeg slanker meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg er forsåvidt ikke sulten, bare ekstremt bevisst på at jeg slanker meg

Ja, det blir litt sånn. Jeg merker også at jeg blir veldig opptatt av å spise sunt og at jeg sånn sett tenker mer på maten jeg spiser/handler. Hvis du opplever det som slitsomt, kanskje du skal ta ting i litt mindre steg? F.eks tenke at i morgen skal du gjøre research på en god smoothie til frokost. Og så tar du middag neste gang, og så bygger du på med sunne måltider etterhvert. Jeg tror mange opplever slanking som vanskelig å slitsomt fordi de kjører på med for mye endringer i starten. Vaner tar tid å endre/innføre og jeg tror suksesskriteriet er å ta ting litt etterhvert. Man trenger ikke å spise ultrasunt fra dag en, men kanskje velge et sunnere alternativ; mindre rømme, større rasjon med grønnsaker, drikke vann istedet for brus osv. 

Skrevet

Det kan være en smule altoppslukende ja 😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke mye på det, bare når jeg lager måltider og for å unngå å spise masse snacks 😛 kanskje 3-5 ganger om dagen, ellers gidder jeg ikke :) leser ingenting om slanking, gjør bare det jeg skal.

Anonymkode: 37c52...02b

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hele tiden ja. 

Anonymkode: d2b94...709

Skrevet

Ja må innrømme det at jeg bruker mye tid på det. Hva kan jeg spise som gjør meg mest mett på færrest kalorier? Det er masse arbeid i å spise så du havner i kaloriunderskudd men ikke føler at du sulter deg.

Derfor er slanking et overskudds-prosjekt for meg og noe jeg må legge litt til siden/ikke fokusere så hardt på i stressende perioder for da må jeg tenke på andre ting. Som nå, mye som skjer på jobb og da er vedlikehold fokus.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det hele tiden. Googler alt mulig om vektnedgang, ser videoer, speiler meg osv. Er slitsomt!

Anonymkode: b448b...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bevisst ja... holdt på nesten 3 mnd sammenhengende før ferien, og har litt annet fokus nå i ferien (sikkert dumt, men dette er en livsstilsendring og livet mitt har ulike perioder som krever ulikt fokus for at jeg ikke skal gå på veggen). Tenker på det til alle måltider og ganske mye irritasjon over at jeg ikke får det sunt nok.

Anonymkode: f6e04...b1d

Skrevet

Ja, jeg tenker veldig mye på mat og kalorier når jeg slanker meg. Men vet du hva, jeg tenker nesten like mye på det når jeg ikke slanker meg også. Tenker på alt det gode som finnes i verden, gleder meg til lunsj/middag/neste snacks, leser oppskrifter i nettavisen, klikker på reklamer for alt fra matblogger til ukens salg på Europris, ser på Masterchef på TV... 

Tenker jeg mye mer på mat i løpet av en vanlig hverdag enn jeg tenker på utseendet eller helsen min? Definitivt!

Må innrømme at jeg trodde dette var normalen, mannen min er iallefall veldig lik meg :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer bevisst på mat nå når jeg slanker meg, ja, men det er en del av poenget. Jeg ble overvektig av ubevisst spising og at jeg trykket i meg det som var tilgjengelig, og spiste regelmessig gjennom dagen. 

Det å endre usunne vaner handler jo om å ha ekstra fokus på disse vanene, men etter hvert så blir jo også de sunne vanene mer inngraverte og man bruker ikke så mye energi på å savne maten man spiste før. 

Har gått ned 10 kg, og det er mye lettere nå enn det var i begynnelsen. 

Anonymkode: c80e1...6be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...