AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hei. Bak garasjen vår har vi en mur på ca 1 m i høyde, som skiller tomten vår fra naboen. Der i fra går det jordmasser oppover mot hagen til naboen, altså en skråning. Skråningen er på andre siden av muren, altså på naboen sin tomt. MEN han tømmer hageavfall der hele tiden. Uansett om det er fra luking, klipt ned å stelt på div, raket eller klippet gresset. Det er området med mest brunsnegler i hele hagen vår, men for å si det slik KRYR det av brun snegler. Man kan se spor over hele muren etter de også. Er det i det hele tatt lov så nærme vår tomt? Blir uvell av å tenke på hvor mange som er i hagen vår. Har til og med funnet en på badet vårt, i dag faktisk og jeg aner ikke hvordan den kom seg inn... Både jeg, og 2 åringen skrek når vi plutselig så den i dusjen, så yngste på 8 mnd skvatt til hun skrek av at vi skrek 😩 dusjet med barna når vi oppdaga at den lå under lekene i dusjen... Hvordan kan jeg løse dette problemet? Anonymkode: 3ece0...068
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Plukk dem og ta salt på dem. Anonymkode: a3edf...798 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Du kan ikke nekte naboen å ha sin kompost i utkanten av sin hage. Jeg ville satt opp noen sneglefeller (Google det), gjerne med gjennomsiktig beholder slik at naboen også ser omfanget. Så kan dere jo diskutere det med naboen når de også ser omfanget, om dere sammen (med evt flere naboer) skal bruke nemaslug. Det krever en felles innsats, men har effekt over flere år. Selv om mye kommer fra naboens kompost, klekkes det nok både hos dere og andre naboer også. Så ikke fremstill det ovenfor naboen som om alt kommer derfra, det er lite konstruktivt. I og med at dere har en mur, vil det være enklere å lage en snegle- hindring her. Google dette også, som andre i tråden foreslår. Hvis det er en kant som hindrer at det regner bort, kan dere legge et tykt lag (strø-) salt på muren. Eller bruke saltstein (slike kuene slikker på, fra Felleskjøpet) langs hele. Anonymkode: a43af...d01 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Salte nabogrensen. Anonymkode: fe0bc...568 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Salt er ikke anbefalt. Det er dyreplageri Anonymkode: 0132f...433 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Salt er ikke anbefalt. Det er dyreplageri Anonymkode: 0132f...433 Bedre metoder er, å kappe hodet eller helle kokende vann over dem Anonymkode: 0132f...433 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 På 29.7.2020 den 11.10, AnonymBruker skrev: Plukk dem og ta salt på dem. Anonymkode: a3edf...798 Salt piner sneglene lenge og unødvendig. Man skal klippe av hodet med en saks, da dør de momentant. Anonymkode: 7ad1e...850 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Jeg kan knapt gå neover fortauet om kvelden uten å tråkke på en brunsnegle selv om jeg prøver å unngå dem. de er OVERALT. i tusentall. Anonymkode: 057d5...a17
Pysa Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Sleng ut noen poser med filterkaffe (billigste type duger), koffeinet tar knekken på dem. Det finnes også sneglegift, du kan jo hive en del over muren, helt uskadelig for barn og husdyr.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 Strø salt oppå muren i en bred stripe? Sneglene vil nødig klatre over da. Anonymkode: 218dd...fa4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 Google øl og snegler. Ryktes at det hjelper. Å kappe de i to å legge de i fryser hjelper visst også. Da dør eggene også. Anonymkode: fc89e...b93
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 Ææ hvordan orker folk å klippe de i to 😩😩 takler ikke se de omtrent, enda mindre klippe i dem 🤢Finnes det andre metoder å bli kvitt dem som ikke er dyreplaging? Vi har mye brunsnegler rundt her vi også.. Anonymkode: d8131...2d7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 Fra google: Unlike some of us, slugs really do not like the smell of ground coffee. Can you imagine? Scatter it around plants they flock to; use it alone or mixed with the eggshells. Coffee grounds will also decompose and make your plants happy. Anonymkode: 7f18e...ab3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå