AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Det er kjent at kaffe regnes som nasjonaldrikk her i Norge. Begge jeg og mannen min kan ikke begynne vår dag uten kaffe. Min mann drikker to kopper av kaffe om dagen. Men denne inneholder koffein. Og nå prøver vi å få barn for 4 år siden uten å lykkes. Kan Kaffe påvirke fruktbarhet vår? Vi er freske og har ingen fertilitets problemer Anonymkode: b250c...cd8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg drikker bare kaffe og mannen drikker litt kaffe, men også te og energidrikker. Vi ble gravid på første forsøk (begge gangene). Men uansett lykke til. Skal sies han bruker løse boksere, noe som kan faktisk ha innvirkning. Anonymkode: 31ce2...8e6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Store mengder koffein kan påvirke fruktbarheten, både hos menn og kvinner. Hos kvinner er det vist at om man drikker 5 kopper kaffe dagen, synker fruktbarheten med hele 50%. Men det var ikke påvist noen negativ effekt av å drikke et par kopper om dagen. Om dere drikker bare et par kopper dagen, skal det altså ikke ha noe å si. Men det forutsetter jo at dere ikke tyller nedpå med andre koffeinholdige drikker, da. Jeg trappet ned på koffeinen i prøvetiden, nettopp fordi det er anbefalt å holde koffininntaket lavt. Anonymkode: ac4fd...84f 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Om dere har prøvd å få barn i fire år, bør dere be om utredning hos lege. De fleste blir gravide innen ett år, hvis ikke er det stor sannsynlighet for at dere trenger hjelp. Kutte kaffe vil sannsynligvis ikke endre noe som helst. Anonymkode: 730d9...908
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå