Gå til innhold

Ventilator med for inngrodd lukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har leid en hybel i liten måned nå. 

Før dette be jeg fortalt at hybelen ble vasket ned at et firma før jeg flyttet inn siden det var to år siden noen bodde her sist, men likevel var det fettflekker på veggene (også på andre siden av kjøkkenet der induksjonstoppen er) som var ganske inngrodd. Ikke at det gjorde så mye, bortsett fra at det ikke er så veldig pent. 

Kjøkkenviften derimot er en annen historie, den luktet vondt, dvs. gammelt fett,  fra da jeg først begynte å bruke den. Jeg har vasket fettfilteret to ganger på 70 grader i oppvaskmaskinen, samt brukt skurekrem på resten av ventilatoren og vanlig kjøkkenspray- så resten av ventilatoren er også vasket to ganger. 

Jeg merker lukten kommer veldig fort tilbake etter vask, og har merket meg at selve induksjonstoppen(platen) og kjøkkenbenken rundt induksjonstoppen også lukter gammelt fett. 

Jeg begynner å lure veldig på matlagingsvanene til de som bodde her før meg, de kan neppe ha behandlet kjøkkenet noe særlig bra. 

Er det mulig at både induksjonstoppen og ventilatoren må skiftes for at lukten skal forsvinne?

Anonymkode: d9a6a...141

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alt bare fikk stå og gro inn i de to årene hybelen sto ledig, er nok lukten såpass inngrodd i vegger, benker, ventilator osv at det nesten blir umulig å få det luktfritt uten å behandler både vegger, tak, benker og alt mulig annet på kjøkkenet. Da det ikke virker til at utleier har brydd seg så veldig om renholdet, tviler jeg på at det er sannsynlig at utleier spanderer på ny platetopp og ventilator så lenge de virker. Så enten må du bare fortsette og vaske, f eks med Plumbo fettoppløser, eller finne deg et annet sted å bo.

Anonymkode: 4fef2...df8

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Helt uholdbart at jeg skal drive og vaske denne viften fremover, det er uappetittelig og det frister mindre å lage mat, og det er ikke min feil at den er slik. Det er et brudd på kontrakten slik jeg ser det, hvis huseier ikke ønsker å fikse opp i dette. Det virker dog som om det er kun viften og platetoppen som avgir lukt heldigvis. I verste fall får jeg vel bare påkoste meg en ny vifte og induksjonstopp.. Kan få billige ventilatorer, men vet ikke hva induksjonstopper koster. 

Jeg har en bindende kontrakt til juli neste år, med mindre jeg får fremleiet hybelen eller får noen til å overta før den tid. 

Anonymkode: d9a6a...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...