Gå til innhold

Syk i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre andres tanker her: 

Jeg har ferie og er syk. Ble syk torsdag kveld, og fikk testet meg i går ettermiddag (mandag). I dag fikk jeg svar om at testen er negativ, og isolasjon opphører. Jeg er enda ikke god, men snart er nok formen ganske normal igjen. Har hatt symptomer som sår hals, hoste, lett feber m.m. Formen har vært ordentlig redusert, og også utenom korona ville jeg hold meg hjemme fra jobb om jeg ikke hadde ferie. Har vært sengeliggende frem til i dag. 

Er det innafor å be om sykemelding bakover i tid for disse dagene frem til negativt testresultat kom? (Sykeperiodens start er dokumentert via legevakt). Så kan jeg få "tapte" feriedager tilbake.. Eller er det en del av dugnaden å tenke at disse feriedagene ble tilbragt i senga? Nysgjerrig på hva andre tenker 😊

Anonymkode: 404f9...86a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på å få feriedager igjen ved sykdom, dette gjelder fra første dag. Så syns absolutt du skal be om en sykemelding for den perioden. Men du må gi beskjed til lederen din så fort som mulig og be om å få antall feriedager du var syk tilbakeført. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Anonymkode: 404f9...86a

• Opprett ny...