AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Heihei! Fikk meg en smell under årets opptak til studier. Jeg var satt som nr. 60 på ventelista når svaret på studieplasser kom ut. I går var jeg på nr. 42, og i dag var jeg plutselig nr. 4 på ventelista. Jeg bare forstår ikke helt hva som skjer i suppleringsopptaket? Er det i suppleringsopptaket de gir bort plassene til de som har takket nei i hovedopptaket, videre til de som står på ventelista? Og er det noen som vet hva sannsynligheten er for å komme inn? Dette er riktignok et studie (økad) med over 200 plasser, så burde vel være gode sjanser? Samt. så har jeg jo muligheten til å ta denne bacheloren enten på BI eller HK, men ønsker helst ikke å bruke penger på en bachelor som, så og si, ikke er verdt noe lenger uten en master. Men, jeg så at HK har et nytt studie som dro meg litt, ''digitalisering og økonomi'', og jeg lurte på om det kan være bedre å ta en slik bachelor istf. det vanlige økonomi og administrasjon, studieløpet er dog mye likt, og jeg kan fortsatt ta den masteren jeg har tenkt. Men mange sier at ''skal du studere økonomi, så går du enten på NHH eller BI''. Har det virkelig så mye å si? Anonymkode: dcc85...62a
powerpuffen Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Det er gode sjanser når du har rykket opp til 4 plass. Nei jeg tror ikke det har så mye å si. Jeg tok min bachelor i økad på BI. Når dette er sagt så trooor jeg at de med bachelor fra BI eller NHH utkonkurrerer andre på de store jobbene i de store byene. Det finnes uansett mange gode skoler som tilbyr økad. NTNU og NMBU for eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå