Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg lurer litt på hva dere syns her, sitter med en klump i magen. Jeg traff min nåværende kjæreste for ca 1,5 år siden. Han har 2 barn fra før av som er 15 og snart 18 år (september). Vi hadde tenkt å ta med barna hans en tur til syden i sommer, men pga covid-19 så ble det avlyst. Litt på sparket så bestemte kjæresten min oh jeg, at vi kan ta en kjøretur til Oslo, besøke ei venninne og litt sånn - en lang weekend. Er det feil av oss å reise uten, burde vi tatt de med? Jeg har ikke barn, og vil ikke være den egoistiske heksa.. jeg ser for meg litt lange turer med barna og kanskje en weekend tur bare han og meg. Ungene jobber hele sommeren, men de hadde nok helt sikkert klart å ordne seg fri. 
hva tenker dere, hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene har sommerjobb ; hvor mye fri skal de egentlig be om? 

• Liker 3
Skrevet

Spør dem om de er interessert i å være med? Det er ikke sikkert de er det. Så tar dere det derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt uten barna. Tenk så greit for dem å få litt foreldrefri og styre hjemme selv! Det var det jeg ønsket når jeg var tenåring. 

Anonymkode: cea3b...db0

• Liker 8
Skrevet

Det samme ønsket jeg, jeg jublet når min mor reiste vekk en helg. Men nå skal de være hjemme alene 2 dager, så reiser de til moren i helga (det er hennes helg) 

kjæresten min er litt urolig for at mora skal bli sur og ikke forstå hvorfor han ikke tar med ungene på ferie.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist fra barna nei

Anonymkode: 97f9c...d4c

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel ønsker du at dine barn skal være før du reiser uten de? 

Ungene ville ikke være med, eldste skal på camping selv med noen venner og yngste mann ville prioritere jobben og tjene penger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på om det er tenåringsbarn eller tenårings barn dere evt reiser fra😉 Neida, jeg skjønte det da jeg gikk inn og leste! Det kommer an på hvor dere bor, og selvsagt på ungdommene det gjelder. De fleste på den alderen ville nok juble over noen dager hjemme alene. Jeg bodde på hybel fra jeg var 16 (vgs), og det gikk helt fint! Dere kjenner kanskje noen som kan se innom? 

Anonymkode: fbc46...e1f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært tenåringsbarnet hadde jeg overhodet ikke villet være med på biltur til Oslo.. Men hadde jublet over å få være alene hjemme. 

Men, jeg hadde ikke reist fra en 15-åring alene hjemme. Med tanke på at andre ungdommer kan få nyss om at det ikke er voksne i huset, og komme og tvinge seg inn og lage "fest". 

Anonymkode: 252e0...6cf

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, bethsi skrev:

Hvor gammel ønsker du at dine barn skal være før du reiser uten de? 

Ungene ville ikke være med, eldste skal på camping selv med noen venner og yngste mann ville prioritere jobben og tjene penger

De får ikke være alene hjemme når de er 15 hvertfall. En grunn til at politiet advarer mot det.

• Liker 1
Skrevet

Han på 15 skal være hjemme alene onsdag og torsdag, etter det reiser han til moren (hennes helg) alle vennene hans bor ca 20/25 min fra vennene med bil og de jobber også denne sommeren. Tviler litt på at det blir fest men vett aldri med ungdom.. bestemoren bor 1 min unna og søstera ca 4 min unna. Så de kommer innom for å sjekke at alt står bra til. Bestemora har middag klart til han er hjemme fra jobb. 
vi bor ikke i en stor by og må si at det er en veldig fornuftig fyr 😊 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, bethsi skrev:

Han på 15 skal være hjemme alene onsdag og torsdag, etter det reiser han til moren (hennes helg) alle vennene hans bor ca 20/25 min fra vennene med bil og de jobber også denne sommeren. Tviler litt på at det blir fest men vett aldri med ungdom.. bestemoren bor 1 min unna og søstera ca 4 min unna. Så de kommer innom for å sjekke at alt står bra til. Bestemora har middag klart til han er hjemme fra jobb. 
vi bor ikke i en stor by og må si at det er en veldig fornuftig fyr 😊 

Høres veldig trygt og greit ut! Jeg hadde reist uten, og heller tatt de med på en ferie som passer bedre en annen gang. 

Skrevet

Takk, jeg tenker det samme 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er barna hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...