Gå til innhold

Saltvannspray for håret..

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Ja, i lengden gjør de det. Det er ikke noe du burde bruke hver dag, for å si det sånn. Mange av dem inneholder jo også mye salt, så det blir virkelig som å bade i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Heisann! Hva er egentlig "saltvannspray"? Jeg har spurt mine venninner, men ingen av oss vet hva det er og hva vi skal bruke det til. (Til og med spurt frisørdama mi, og hun viste det heller ikke). Evnt. hvor får man kjøpt dette, og hvilket merke er best? (Jeg har langt, farvet hår). :-D Hilsen Uvitende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvannspray brukes for å få en såkalt "beach-look", selv sverger jeg til Wella SP. H&M har også en som faktisk er brukbar.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Hei igjen! Men tar man dette oppi tørt hår, eller når det er nyvasket og bløtt? Gir det stivelse til håret? (Beach-looken min, ser som regel helt gruuusom ut.. svett hår som ligger kliiiistra til hodebunnen....) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvannsspray er veldig kjekt hvis man skal sette opp håret. Sprayen gjør at håret blir litt "seigere", slik at hårnåler / -kliper o.l. sitter bedre. Jeg bruker den i tørt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saltvannsspray sliter vel like mye som hårspray tenker jeg?

Jeg bruker den som "hårspray".

Bruker den enten i tørt eller vått hår, for å få litt volum, sånn at håret ikke ligger helt platt ned. Har også fall i håret, så får det mer frem.

Har kjøpt min på H&M til 49, 50, og en fungrer kjempebra!

På flaska står det:

En matt finishspray med naturlig hold. Brukes for å skape en rufsete strandlook. Brukes til å tvinne individuelle lokker til en moderne fletteeffekt.Brukes på vått eller tørt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Den så jeg i forgårs, men turte ikke kjøpe for jeg tenkte at siden det var H&M, så var det sikkert ikke noe bra. Men da skal jeg jammen meg prøve den...

Var hos frisøren på mandag og fikk meg en "rufsete sommerfrisyre", som sånne sprayer er utmerket å eksperimentere på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Bare ikke spray altfor mye! Da blir det ikke så pent. Jeg bruker kanskje 3-4 spray.

Må nok kjøpe meg ny snart, min er halvfull...

De er ganske populære på sommeren, så det gjelder å forte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også den fra H&M...Den er overasskende bra faktisk! Selv har jeg helt glatt, slett hår. Pleier å flette noen "løse" fletter med sprayen i. Resultatet er perfekt bølgete beachair!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betale i dyre dommer for vann med salt i når du kan lage det selv?! :klø:

Bare bruk en tom sprayflaske.

Har "oppskrift". Kommer tilbake med den senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Har også den fra H&M...Den er overasskende bra faktisk! Selv har jeg helt glatt, slett hår. Pleier å flette noen "løse" fletter med sprayen i. Resultatet er perfekt bølgete beachair!

Fletter du håret ditt før eller etter du har sprauet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guest

Jeg bare "tvinner" håret når jeg bruker den, og slipper opp etterpå, men jeg tar den i etter at jeg har tatt morgendusjen da det er halvvått/halvtørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er riktig at saltvannsspray gir skikkelig rufsete hår, men sliter veldig på håret!! Snakker av erfaring, hadde kick på denne i fjor sommer, og straffen kom på høsten med tørt, stråaktig hår. Vis moderasjon når du bruker slike stylingprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Heisann, heisann! I går var jeg på H&M og kjøpte meg en sånn spray da. Prøvde den i dag, men føler ikke jeg fikk helt "dreisen" på dette jeg. .. Vaska håret som vanlig, hadde i skum og føna det. Deretter spraya jeg oppi saltvannsprayen og tvinna noen hårlokker på hver side.. men hmmmm, jeg følte det ble liksom ikke noen "virkning" av denne sprayen... bruker dere mye? Jeg tok sånn ca. 3-4 dusjer på hver side.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ca. 3-4 sprayer i hele håret, og jeg har langt tykt hår.

Sprayer litt her og der, også rufser jeg det til og tvinner eller fletter litt.

Ikke spray flere dusjer på et sted iallefall, for da ser håret fett ut...

Spray litt tilfeldig, og ikke over hele håret.

Jeg bruker ikke noe annet først, bare den saltvannssprayen. Tror skum blir overflødig!

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør så og si det samme som lillesky! Noen ganger i håndkletørt hår, men det funker også i tørt hår. Sprayer max 5 spray, fletter/tvinner håret, og rufser det litt til. Pleier å få bra resultat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både klissvått, håndkletørt og tørt hår funker. ;)

Eneste er at det er jo "salt", så man kan bli litt ekkel på skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Hvorfor betale i dyre dommer for vann med salt i når du kan lage det selv?! :klø:

Bare bruk en tom sprayflaske.

Har "oppskrift". Kommer tilbake med den senere.

Veldig, veldig interessert i å få den oppskriften altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...