Gå til innhold

Hvis bølge nummer 2 og vi må stenge ned...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tipper dere barnehagene stenger igjen også da?

Eller tror dere det var såpass lite effektivt under forrige bølge at det ikke skjer?

Anonymkode: 27bb9...241

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde vel alle småbarnsforeldre stormet barnehagene, for det var vel det verste som kunne skje, at ungene måtte være hjemme 😂

Nei, jeg tror ikke de stenger alt igjen på samme måte, kostnadene blir for høye. Kanskje noen kommuner med mye smitte må gjøre det. 

Anonymkode: afaeb...160

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg tror ikke barnehagene stenger igjen- kanskje enkelte ved lokale utbrudd, men jeg tror hverken barnehager eller småskoler stenges nasjonalt ved neste bølge. 🤞

Anonymkode: 160fb...4d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når, ikke om, det kommer en andre bølge til høsten er spørsmålet hvordan den ser ut.

Nå har hele Europa tatt ferie fra Korona, og det viser seg at mye blomstrer opp litt alt nå. Høsten-Vinter=sykdom, og om vi fortsetter å ta fri får vi en smittetopp som vil medføre ny stenging. Stenging har vist seg å være veldig effektivt, og er nok grunnen til at vi kan glede oss over resultatet i Norge.

Om vi derimot får lokale, kontrollerbare og sporbare utbrudd vil ting stenges lokalt og ikke nasjonalt. 

Jeg er pessimist. Alle virker å ha glemt det nå. Alle, ikke minst sterke næringsinteresser, presser på for å tøye grensene, og mange lar være å teste seg for ikke å miste ferien... Jeg tror vi stenger igjen i Oktober-November, men mye senere enn hva vi gjorde sist. Med de konsekvensene det medfører for samfunnet. Alle land har gått i «ta det på alvor for sent fella» fordi noe pusher imot, så er bare tidsspørsmål før vi gjør samme feil.

Anonymkode: c1854...b8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke barnehagene stenger helt, men det blir nok redusert åpningstid og påmelding. Stakkars barnehagefolk i kommuner med dårlig bemanning. Tror ikke småtrinnet stenger på skolen, og håper u. Skole, vgs og uni finner en ordning ala samlingsbasert undervisning så det ikke blir bare selvstudium.. 

Anonymkode: 05d03...cfb

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper dere barnehagene stenger igjen også da?

Eller tror dere det var såpass lite effektivt under forrige bølge at det ikke skjer?

Anonymkode: 27bb9...241

Ja alt stenges vel igjen.Pga Norge måtte åpne grensene..Altfor tidlig!! Og nordmenn som bare MÅ TIL SYDEN!!!!!Og alle turister som kommer her...

Anonymkode: 13cb0...f95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De fant jo ut at barn ikke er då veldig smittespredere. Det var en feil å stenge de i mars også, men da visste man jo ikke bedre. 

Anonymkode: 69078...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da melder jeg meg ut av samfunnet. Gleder meg veldig til barna skal i barnehagen igjen så jeg kan hente inn litt søvn og hvile på dagtid, og stillhet! 

Anonymkode: 2aef7...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da melder jeg meg ut av samfunnet. Gleder meg veldig til barna skal i barnehagen igjen så jeg kan hente inn litt søvn og hvile på dagtid, og stillhet! 

Slike utsagn gjør at jeg håper barnehagene stenger, og holder stengt lenge. Jeg mener foreldre selv bør klare å ta vare på de barna de selv har satt til verden, uten å sette de bort i barnehage ved første mulighet... 

(men jeg tror ikke det skjer noen nasjonal stenging igjen da, kun lokale)

Anonymkode: 5cd25...6e5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike utsagn gjør at jeg håper barnehagene stenger, og holder stengt lenge. Jeg mener foreldre selv bør klare å ta vare på de barna de selv har satt til verden, uten å sette de bort i barnehage ved første mulighet... 

Slike utsagn gjør at jeg håper barnehagene holder åpent. Jeg mener anonymbruker ikke skal bry seg med at folk bruker barnehagetilbudet...

Anonymkode: d3aac...452

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror myndighetene vil gjøre alt som står i deres makt for å kunne holde barnehager og skoler (opp til videregående nivå) fysisk åpne i så stor grad som mulig.  Alt annet vil prøves først, og mye annet kan nok (periodevis) måtte stenge, eventuelt lokale nedstenginger.

Så tror jeg det er viktig å huske på at det fremdeles er en del virksomheter som går for redusert maskin.  Jeg jobber innen kultur og vi har sterkt redusert kapasitet nå.  Blir litt lei meg når jeg hører at "alt" er åpent, for jeg er delvis permittert og frykter ny, full permittering og i verste fall å miste jobben til høsten hvis vi ikke kan kjøre for fullt da heller.

Og hvor motiverte er folk for strenge tiltak i (førjuls)tiden?  

Anonymkode: bf7c1...6ea

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Da hadde vel alle småbarnsforeldre stormet barnehagene, for det var vel det verste som kunne skje, at ungene måtte være hjemme 😂

Nei, jeg tror ikke de stenger alt igjen på samme måte, kostnadene blir for høye. Kanskje noen kommuner med mye smitte må gjøre det. 

Helt normalt å være bekymret for ny lockdown vel! Noen må jo faktisk på jobb utenfor hjemmet! Og de med barn som kan jobbe hjemmefra har vel en midt på treet erfaring med dette fra i vår.

Anonymkode: 69076...ddb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaså?

Jeg er da ikke mor, fordi hvis jeg skulle vært mor, samt jobbet 100% og vasket på en gigantisk leilighet, så hadde jeg trengt barnehager.

Når samfunnet krever at damer skal ut i arbeidslivet må det være en instans som tar vare på barna.

Før i tiden dro far på jobb mens mor jobber hjemme. For ja det er en jobb å passe barn. Folk blir slitne.

Lær deg litt om årsak og sammenheng.

Anonymkode: 935c0...c3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De kommer aldri til å stenge ned på nytt, økonomien veier mer enn «svake»

Anonymkode: c5dfd...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det stenges ned. Tror ikke utbruddet i Norge blir så stort.

Verre for broderfolket i Sverige. Jeg fatter ikke hva som skjer der borte. De virker helt ko ko.

Tror de strengeste restriksjoner for oss blir at vi blir hermetiske lukket. Altså at nordmenn må bli i Norge og ikke "hente" smitte med hjem fra utenlandsturer.

Skolene blir nok ikke stengt pga de sårbare barna. ; )Hørt lite om dem i sommerferien da.. 

Anonymkode: 935c0...c3a

Skrevet

Lokale og regionale tiltak må vi regne med. 

At noen ikke kan sende barna i barnehagen i en periode kan være et tiltak. Men det er jo også mulig som en konsekvens av at noen i barnehagen tester positivt. Da er det vel rimelig at barnehagen eller avdelingen ikke holder åpent et par uker. 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ikke jobbe på dagtid? 

Anonymkode: 13dd4...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å være bekymret for ny lockdown vel! Noen må jo faktisk på jobb utenfor hjemmet! Og de med barn som kan jobbe hjemmefra har vel en midt på treet erfaring med dette fra i vår.

Anonymkode: 69076...ddb

De som ropte høyest om hvor ille det var med barna hjemme var jo hjemmeværende og de som var i permisjon med yngre søsken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt litt glad hvis det stengte jeg 😂 elsker ekstra tiden jeg fikk med barnet mitt! 

Og ja, jeg jobber 100%  som ikke kan kombineres med barn.. så det ble mye kveld/natt jobb. Men syns helt ærlig det var verdt det!😅

Anonymkode: fe1cc...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.7.2020 den 19.34, AnonymBruker skrev:

De bør nesten stenge barnehagene også. Vi småbarnsforeldre vil ikke ha dødstrusler fra folk på KG hengende over oss og vår familie.

Anonymkode: 15dfa...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...