Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr egentlig det? Hørte ei dame si det på jobb, som svar til om hun skal få barn. Jeg var ikke med i samtalen men la merke til dette svaret og lurer på hva det egentlig betyr.

Anonymkode: ce757...a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tolker det som at de ikke prøver aktivt å få barn, men heller ikke bruker prevensjon. Og at de er komfortable med å bli gravide om det skjer. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Pleide å si det før jeg ble gravid. Ville ikke si at vi prøver, eller noe presist hvordan situasjonen var. Sa det til de jeg ikke følte så nær relasjon med som likevel spurte 😊 

Anonymkode: 22c10...177

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller de hopper av i svingen, trygge/utrygge perioder, eller bruker mindre sikker prevensjon, og hun tar konsekvensene om det skjer en glipp.

Vi gjorde dette og det skjedde to glipp. Nå tørr jeg ikke det lengere, for nå er vi fornøyde. 

Anonymkode: 85fa9...06e

AnonymBruker
Skrevet

Dette sa vi før jeg var gravid. For vi prøvde ikke aktivt, men vi brukte heller ikke prevensjon 

Anonymkode: e8a43...4a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier dette når folk spør meg. Betyr at barn ikke er viktig for meg. Kunne tenkt meg et barn, men får jeg det ikke er det ikke krise. 

Anonymkode: 86b6a...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også være de allerede prøver, evnt har prøvd lenge og ikke vil si det helt ærlig. 

Anonymkode: 64070...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det uttrykket inn i mellom.

Jeg bruker en usikker prevensjonsmetode (temping), men jeg har et stabilt forhold og økonomi så hadde ikke gjort noe om vi fikk en til (uten at vi aktivt går inn for det). 

Anonymkode: 1773f...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte den «metoden». Drev ikke aktivt med prøving, eggløsningstester eller andre ting - men hadde sex som normalt (pga lyst og ikke pga timing og plikt) uten prevensjon.

Anonymkode: 9e4ce...f25

• Liker 1
Skrevet

Sikkert at de ikke er desperate etter å få barn, men at de likevel ikke har noe imot å bli foreldre...

Gjest Traktorkusken
Skrevet
Akkurat nå, Banankaka04 skrev:

Sikkert at de ikke er desperate etter å få barn, men at de likevel ikke har noe imot å bli foreldre...

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Et begrep vi brukte i prøveperioden for å unngå for mye press. 

Anonymkode: c725d...89b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si det i steden for å si "det er ikke din sak, slutt å spørre om ting du ikke har noe med jævla kjerring"

Anonymkode: 85caf...ee1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg sa det til hverandre da vi brukte "hoppe av i svingen" som prevensjon, men i den sammenhengen tviler jeg på at jeg ville sagt det i en samtale på jobb som flere overhørte. Ellers kunne jeg nok brukt det for å forklare at jeg av ulike grunner ikke var helt sikker på om vi ville/kom til å få barn i framtiden. 

Anonymkode: 6b82e...255

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du selv at det betyr TS? For meg betyr det nemlig akkurat det som står, skjer det så skjer det. Og man får ta stilling til det som evt skjer 

Anonymkode: 193c2...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Vi sa det til de som spurte da vi hadde jobbet i mange år med å få til å bli gravide, men aldri ble det og sto i kø for å få hjelp. 

Anonymkode: b8e98...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som et stort unnvikende svar, som ikke åpner for oppfølgingsspørsmål. 

Anonymkode: 4baca...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...