AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hei, Jeg har nå prøvd 8:16 periodisk fastei ca 6 uker. Jeg spiser mellom 8-16 (evt 17), og trives med det, har også tatt av litt. Men de siste ukene har jeg slitt med søvnproblemer og hodepine. Det er som om kroppen blir litt hyper samt skriker etter mat om natten. Jeg synes det er trist for i seg selv liker jeg prinsippet. Nå vil jeg teste andre tider, feks spise mellom 10-18. Men lurte på om det er vanlig å ha slike problemer i en innkjøringsfase? Hvilke erfaringer har dere andre? Anonymkode: 19145...799
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Jeg spiser 9:15 helt naturlig og spiser mellom 11.30 og 20. Jeg merker at jeg har korte perioder i 9 og 10 tiden hvor jeg kjenner meg sulten, så kan hende du har ditt spisevindu for tidlig, slik at denne sulten dukker opp mens du sover. Anonymkode: dbd08...f2f 1
Pierre Gynt Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Jeg liker 16:8, men er ikke noe frokostmenneske. Jeg elsker å spise større måltider utover dagen, så de dagene jeg faster, foretrekker å vente til tidligst 12 med å spise, gjerne enda seinere. Jeg er ikke så opptatt av at antall timer skal være et nøyaktig planlagt tall. Å spise 8-16 hadde jeg aldri klart, og jeg har inntrykk av at de fleste liker at fasteperioden startes litt nærmere nattessøvnen, så får man delt én fasteperiode på hver side av nattessøvnen. (Og for øvrig er det ikke så ofte jeg faster strengt heller. Jeg spiser stort sett protein om morgenen og til lunch, kanskje noe frukt, og resten til middag og kvelds). 1
JuliaKepler Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Ikke spise fra 16.00, det hadde jeg ikke klart i lengden La være å spise til 111.30 derimot, null stress 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Jeg spise mellom kl11 og kl17. Går helt fint. Anonymkode: 1cbb3...70e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Ville flyttet vinduet litt. Du trenger ikke spise allerede kl 8. 11-19? Anonymkode: 11a41...919 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 Jeg kjører 14:10 i stedet, da 16 timer faste blir i lengste laget. Anonymkode: 2481b...2fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Jeg spiser mellom kl. 16:00 og 00:00, som regel. Ikke noe problem. Drikker vann og kaffe hele morgenen, spiser hva jeg vil etter middag. Tar du vitaminer? Kan være du mangler noe essentielt. Har du litt salt i kaffen og vannet ditt innimellom? Det hjelper meg med sultfølelsen, er gjerne salt kroppen vil ha når den skriker. Anbefaler deg å se på videoer om faste av Thomas Delauer på YouTube! Hvis du ikke allerede har. Han bruker forskningsbaserte kilder og forklarer ting på en fin måte. Anonymkode: 35637...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Kroppen er jo laget for å ta til seg næring den skal bruke, så jeg tror ikke på slike ting. Skal du ned i vekt bør du heller ha en jevnt bra kosthold alle 7 dagene. Ikke noe kosetull i helger. Anonymkode: fedaa...064
Pierre Gynt Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser mellom kl. 16:00 og 00:00, som regel. Ikke noe problem. Drikker vann og kaffe hele morgenen, spiser hva jeg vil etter middag. Tar du vitaminer? Kan være du mangler noe essentielt. Har du litt salt i kaffen og vannet ditt innimellom? Det hjelper meg med sultfølelsen, er gjerne salt kroppen vil ha når den skriker. Anbefaler deg å se på videoer om faste av Thomas Delauer på YouTube! Hvis du ikke allerede har. Han bruker forskningsbaserte kilder og forklarer ting på en fin måte. Anonymkode: 35637...fe0 Hvilken gærning ødelegger en så fantastisk drikke som kaffe med SALT? Burde vært fengselsstraff for det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 De fleste som kjører fasteperioder faster om morgenen og formiddagen. Jeg klarer ikke legge meg sulten, da får jeg jo ikke sove. Jeg spiser dagens første måltid i 12-tiden. Anonymkode: 3ef9f...0f3
Pinkpashion Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Jeg spiser fra 10-18 hver dag, uten å tenke over at det er periodisk faste. Spiser vi middag tidlig, hiver jeg i meg et egg eller cottage cheese rundt 18. Jeg kan ikke fordra å legge meg stappmett (legger meg faktisk heller sulten), så unngår bevisst kveldsmat.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Hvilken gærning ødelegger en så fantastisk drikke som kaffe med SALT? Burde vært fengselsstraff for det. Prøv det. Serr! Så kan vi ta en duell utenfor salongen hvis du ikke er overbevist etterpå 🔫 🤠 Anonymkode: 35637...fe0 2
Pierre Gynt Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv det. Serr! Så kan vi ta en duell utenfor salongen hvis du ikke er overbevist etterpå 🔫 🤠 Anonymkode: 35637...fe0 ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen er jo laget for å ta til seg næring den skal bruke, så jeg tror ikke på slike ting. Dette er feil. Kroppen er laget for å ta til seg næring, ja, MEN den trenger også pauser fra matinntaket. Når det har gått tilstrekkelig lang tid etter siste næringsinntak, begynner nemlig kroppen på en rekke reparasjonsprosesser. Samtidig så tærer den på opplagret næring for å holde alle prosesser i gang. Når man så tar til seg næring i form av mat eller drikke igjen, stopper både reparasjonsprosessene og fettforbrenningen, for da tar kroppen seg av den nyankomne maten i stedet. Lang tid mellom næringsinntak, eller faste nå og da, er dermed veldig sunt, og også slankefremmende. Anonymkode: 439a4...24d 3
Pinkpashion Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen er jo laget for å ta til seg næring den skal bruke, så jeg tror ikke på slike ting. Skal du ned i vekt bør du heller ha en jevnt bra kosthold alle 7 dagene. Ikke noe kosetull i helger. Anonymkode: fedaa...064 I utgangspunktet er vi vell skapt til å jakte på maten vi skal spise, og ikke ha den tilgjengelig hele tiden. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå