Gå til innhold

Risikogruppe og bo med andre, finnes det noe en kan gjøre for å minimsere risk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om de som bor med andre bare er nødt til å leve med frykt om at dem aldri 100 % kan vite at familien ikke tar med noe hjem fra f.eks butikken eller andre steder...

Og derfor lurer jeg på om det finnes muligheter dersom det skulle skje, å leve i samme hus uten å selv bli smittet?

Er det i det hele tatt mulig? Fordi man deler kanskje bad, hvordan skal en gjøre det da? Dusj osv? Hva med kjøkken? 😕

Anonymkode: 02c18...43a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at så lenge personen ikke nyser/hoster på en, er man ikke teoretisk sett safe da? I sitt eget hus?

Vet man noe mer om luftbåren smitte f.eks? Og hvordan å dele hushold funker?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare må spørre etter at smittetilfeller nå øker i Norge igjen...

Føler at jeg har begynt å bli engstelig igjen at jeg skal få det og enten dø eller få varige skader på lunge/hjerte...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går liksom konstant å bekymrer meg nå, fordi det virker som smitten ikke kan spores mange steder og da særlig som den situasjonen i Moss hvor man plutselig får mange tilfeller på kort tid...

😕 Jeg bor heldgivis langt unna der, men mange turister her jeg bor...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går liksom konstant å bekymrer meg nå, fordi det virker som smitten ikke kan spores mange steder og da særlig som den situasjonen i Moss hvor man plutselig får mange tilfeller på kort tid...

😕 Jeg bor heldgivis langt unna der, men mange turister her jeg bor...

Kjære deg. Jeg syns veldig synd på dere som er så redde. Det mener jeg helt uten å være ufin. Det kan ikke være særlig hyggelig å ha det sånn. 

Jeg kan ikke berolige deg, men jeg kan fortelle at min syke bror ikke ble spesielt syk, at våre eldre slektninger ikke ble syke, og at jeg selv som frisk bare var litt syk. Alle sammen har levd 'forsiktig' så det var uflaks å bli syke. 

Det jeg lurer på er om dette påvirker hverdagen din mye? For veldig mange har fått en frykt for korona som er irrasjonell og usunn og det syns jeg er så vondt å høre om. 

Det er veldig lite smitte i Norge nå og om du er forsiktig så skal det mye til å bli syk, men som du sier så vet man aldri. Du får bare prøve å leve, for det skal man faktisk også. 

Beklager om svaret mitt oppleves som ufint, mener ikke det. Jeg har oppriktig vondt av dere som er redde. ♥️

Anonymkode: 79dc5...632

• Liker 1
Skrevet

Broren min vil med stor sannsynlighet dø om han blir smittet. Han bor i en liten treroms i Oslo med samboer og barn, og har derfor ikke mulighet til å bo i hver sin etasje eller del av huset. Dersom samboeren og/eller datteren får påvist smitte (de har forøvrig veldig lav terskel for å teste seg), kommer han til å flytte hjem til mamma og pappa og bo der frem til det ligger to negative testsvar per smittet i innboksen på Helsenorge. Det er den eneste måten de kan sikre han.

• Opprett ny...