AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hvorfor det? Jeg er ganske streng på aldersgrensene. Det er en grunn til at de er satt. Men alle barna mine har kompiser som spiller 16+ og 18+ spill. Hvorfor lar dere barna dere spille spill og/eller se serier/filmer som er over barnets alder? Mine barn er 8, 10 og 12 forresten Anonymkode: 88a04...ca6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg er ganske streng på aldersgrensene. Det er en grunn til at de er satt. Men alle barna mine har kompiser som spiller 16+ og 18+ spill. Hvorfor lar dere barna dere spille spill og/eller se serier/filmer som er over barnets alder? Mine barn er 8, 10 og 12 forresten Anonymkode: 88a04...ca6 Du kan jo vurdere litt selv også. Jeg ser det an fra tilfelle til tilfelle. Ser ofte filmen eller spiller spillet selv først. Noen ganger kan grensen være der fordi spillet viser en naken kvinne eller du dreper zombier.. dette er ting jeg tenker en 12 åring kan tåle. Tror heller ikke barn i dag reagerer på vold i spill på samme måte som i film. Anonymkode: 3ff10...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg er ganske streng på aldersgrensene. Det er en grunn til at de er satt. Men alle barna mine har kompiser som spiller 16+ og 18+ spill. Hvorfor lar dere barna dere spille spill og/eller se serier/filmer som er over barnets alder? Mine barn er 8, 10 og 12 forresten Anonymkode: 88a04...ca6 Kan gå på kino å se filmer med aldergrense 3 år mer, dey følger vi hjemme Anonymkode: 098ec...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg er ganske streng på aldersgrensene. Det er en grunn til at de er satt. Men alle barna mine har kompiser som spiller 16+ og 18+ spill. Hvorfor lar dere barna dere spille spill og/eller se serier/filmer som er over barnets alder? Mine barn er 8, 10 og 12 forresten Anonymkode: 88a04...ca6 For å legge ting en ting til så tror jeg også at videospill kan være bra for barn. Det kan være en god hobby og en måte å koble av på og kose seg med venner. Skal du nekte ungen din å spille CoD når de er 16 år feks? Spiller selv online og vet hvor enormt mye glede det kan gi. Husker det fra jeg var ung selv også. Men hva med å ta hensyn til barnet som ønsker å spille? hvor moden er han/hun fra før? Hvorfor vil de spille? Anonymkode: 3ff10...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Det er mye læring i spill, men det er pedagogisk ukorrekt å la barna spille... det tar seg bedre ut på sosiale medier når det legges ut bilder av familien i skog og mark Vi lar barna spille det vennene spiller. For tiden er det bare Fortnite og Roblox (7 og 9 år). Anonymkode: 0851b...fca
Antisvindleren Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 Så kjip du høres ut. Aldersgrensene er ikke absolutte, og du bør vurdere hvert enkelt spill og om dine barn tåler det.
Humle Brumle Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Noen ganger er aldersgrensene helt på bærtur. Anbefaler heller denne nettsiden til å finne ut hva som er akseptabelt. Der får du høre fra både foreldre og barn om hva de syntes om filmer og spill. https://www.commonsensemedia.org/homepage
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Aldersgrensen er anbefalt, den skal gi et hint om hvilket innhold et spill eller en film skal ha, og det er enorm forskjell på hva barn tåler. Jeg tålte det meste av grusomheter som barn og klarte å legge det vekk når jeg var ferdig, og jeg fikk lov å spille alle spill og se stort sett di filmene jeg ville som liten. Min søster tålte nesten ingenting og hun fikk ikke lov, men hun ville ikke heller så da stoppet jo det seg selv. Det er lenge siden myten om at «vold i spill skaper monstere» ble drept. Anonymkode: 79aa6...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå