AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har forsikring på huset igjenom Gjensidige, men siden jeg er med i Fagforbundet har jeg og innboforsikring gjenom de, hva skjer da om eksempel min sykkel blir stjålet? får jeg da igjen 25000 fra begge to? Anonymkode: 9ed78...7fb
Leo Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 For det første er hus- og innboforsikring to forskjellige ting så med mindre du spesifikt har tegnet innboforsikring hos Gjensidige så er du ikke dobbeltforsikring. For det andre vil du uansett ikke få utbetalt erstatning fra to eller flere forsikringsselskaper når det er snakk om en ren skadeforsikring slik innbo er (Det er selvfølgelig noen som prøver seg, men forsikringsselskapene har et felles skaderegistreringssystem slik at dette som regel raskt blir oppdaget). Og for det tredje bør du sjekke at innboforsikringen din faktisk dekker sykkelen din og evt. også hvor den er dekket. F.eks. kan det være slik at den kun er dekket opp til et visst beløp og/eller kun når den befinner seg på din egen eiendom.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Du får ikke penger fra to forsikringsselskap samtidig på samme sak nei. Anonymkode: 4cdd1...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå