Gå til innhold

Fotball 1.klasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor populær er fotball for førsteklassinger? Spiller de fleste barn i klassen (1.klasse) til barnet ditt fotball? Er det lett å bli sosialt ekskludert for de barna som ikke spiller fotball? De som ikke spiller fotball blir sett på som mindre kule å henge med? Er det vanskelig å bli god hvis man begynner på fotball 1 år senere enn de andre barna? (2.klasse). Hva er dine erfaringer rundt dette? 

Anonymkode: c9c62...6f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er min erfaring at dersom det betyr mye for barnet å være «som alle andre», så kan det være viktig der og da. 
Men det du burde spørre deg selv om er følgende: Har barnet ditt noen INTERESSE for fotball? 

Barnet mitt leker ikke med ball hvis det finnes noe annet tilgjengelig, og er såpass om seg på mange andre felt at det aldri ville falt oss inn å melde henne på noe ballspill. Barnet driver med allidrett for moro skyld pr nå, og med musikk, sang og teater (litt-av-alt-kurs) for interessens og kulturens skyld. 

Hen er sosial og godt likt og har så mange interesser og meninger at det slett ikke er nødvendig for oss å velge fritidsaktiviteter utfra en frykt for at hen ikke skal få venner. De gangene et barn har slengt med leppa om fossilene/museumsbesøk/bøker/andre interesser hen har, så har hen med et skuldertrekk bedt vedkommende ta seg en bolle og sagt at «bare vent til vi blir store, da skal vi se hvem som har mest igjen for det vi liker å holde på med nå.» Og så får hen med seg de tallrike gode vennene sine på å leke vikinger, så kan de fotballfrelste drive med sitt. 

Ta utgangspunkt i hvem barnet ditt er, og hva det har behov for.

Anonymkode: 881a7...f27

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn skal opp begynne i 2. klasse nå. I klassen hans er det en fotballgjeng som sønnen min er med i. De spiller mye fotball sammen. Jeg har inntrykk av at de som ikke spiller fotball faller litt ut av det sosialt sett. Trist, men sant

Anonymkode: 8b878...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror gutter som ikke spiller fotball faller mye mer utenfor enn jenter som ikke spiller. Virker som 80 prosent av guttene er med på fotball på skolen her, mot 20-30 prosent av jentene 

Anonymkode: 8b878...aa4

AnonymBruker
Skrevet

I mine sønners klasser har de vært 3 og 5 i hver klasse som har gått på fotball. Begge klassene har hatt 12 gutter. Så her faller du på ingen måte utenfor spiller du ikke fotball.

Min yngste sønn begynte ett år etter de andre,å han er nå en av de beste,så tror ikke det er et must å begynne i første klasse.Mye lek å lite seriøst det første året. Men tror heller det hjelper på om du spiller i friminuttene og på fritiden. 

Anonymkode: 4ef6b...b2d

Skrevet

Når guttungen begynte i første klasse så gikk vel 7 av 16 på fotball.

I andre klasse  så var det 3 av 16.

Og i tredje klasse så var det 2 av 16.

Sønnen min liker fotball men å gå fast på det har ikke vært aktuelt, men han har jo spilt fotball med de andre i friminuttene og på fritiden, må ikke gå på fotball for å spille. Og jeg må si som de andre, barna må jo nesten selv få velge hva de vil og hva de er interessert i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...