AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Fikk en liten gutt for 1 mnd siden som ble født med hypospadi (urinrør munner ut på undersiden av penishodet). Dette må han opereres for senere. Greia er at jeg har så skyldfølelse for dette! Måtte selvfølgelig Google og da leste jeg at miljøgifter ofte var en årsak. Jeg brukte bl.a kremer fra Rituals og deo fra butikken under graviditeten som sikkert er full av skadelige stoffer, og spiste ikke økologisk men fulgte ellers anbefalingene. ingen spørsmål her, trengte bare å lufte ut litt fortvilelse og dårlig samvittighet 🙁 Anonymkode: 145c1...8b6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Jeg skjønner skyldfølelsen din, og det er veldig mange som har det når barna har "defekter". Jeg har en gutt med det de sa har mild hypospadi, men viste seg å være mye mer omfattende. Er ca 90 barn som blir født med det i året, og som kirurgen sa til meg "en av de vanligste defektene barn blir født med". Riksen har fantastiske barnekirurger😊 Anonymkode: 17d86...966
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner skyldfølelsen din, og det er veldig mange som har det når barna har "defekter". Jeg har en gutt med det de sa har mild hypospadi, men viste seg å være mye mer omfattende. Er ca 90 barn som blir født med det i året, og som kirurgen sa til meg "en av de vanligste defektene barn blir født med". Riksen har fantastiske barnekirurger😊 Anonymkode: 17d86...966 Takk for svar ❤️ Hva mener du med mer omfattende? Anonymkode: 145c1...8b6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ❤️ Hva mener du med mer omfattende? Anonymkode: 145c1...8b6 Urinrøret var skeivt på penishodet, derfor mente de det var en mild grad og at han da bare trengte en liten korrigering. Men når de opererte fant de ut at urinrøret var veldig kort. Så måtte ha en ekstra operasjon😊 Finnes en gruppe på Facebook der folk har mye forskjellig erfaring😊 Anonymkode: 17d86...966
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urinrøret var skeivt på penishodet, derfor mente de det var en mild grad og at han da bare trengte en liten korrigering. Men når de opererte fant de ut at urinrøret var veldig kort. Så måtte ha en ekstra operasjon😊 Finnes en gruppe på Facebook der folk har mye forskjellig erfaring😊 Anonymkode: 17d86...966 Okei. Hvordan ble resultatet etter operasjonen? Er så redd for mobbing. Skal sjekke ut FB gruppen 😊 Anonymkode: 145c1...8b6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Hvordan ble resultatet etter operasjonen? Er så redd for mobbing. Skal sjekke ut FB gruppen 😊 Anonymkode: 145c1...8b6 Jeg tenker at resultatet ser ut som en vanlig penis😊 Ikke at jeg har sett så veldig mange av dem da😅. Kirurgene var fornøyde hvertfall😊 De prøver å operere dem rundt 1 års alderen, seneste før de begynner på skolen. Men det har du kanskje fått beskjed om? Mobbing tenker jeg mye på også, men barna i barnehagen takler stomi som en drøm, så håper barn på skolen skal takle et arr på penis når den tiden kommer🤞🏼 Håper skyldfølelsen din gir seg snart og at du får kost deg med den lille gutten❤️ Anonymkode: 17d86...966
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Dette er så kjent. Mine tre barn har alle misdannelser. En har hypospadi. Disse misdannelsene har visst ingen sammenheng, men tenker likevel at en eller annen grunn til at 3/3 har misdannelser må det jo være. har også tenkt på dette med miljøgifter og økologi. Har ikke vært spesielt opptatt av det, men heller ikke mindre enn alle andre jeg kjenner som ikke har barn med misdannelser. her var det som med hun over. De trodde det var mild grad, men under operasjonen viste det seg å være mer uttalt, så han måtte ha en mer omfattende operasjon og en til et halvt år senere. han ser litt anerledes ut enn andre, kanskje omtrent som en normal omskåret gutt. Har aldri sett en omskåret barne- penis før, så jeg vet ikke helt. Anonymkode: 15a98...208
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at resultatet ser ut som en vanlig penis😊 Ikke at jeg har sett så veldig mange av dem da😅. Kirurgene var fornøyde hvertfall😊 De prøver å operere dem rundt 1 års alderen, seneste før de begynner på skolen. Men det har du kanskje fått beskjed om? Mobbing tenker jeg mye på også, men barna i barnehagen takler stomi som en drøm, så håper barn på skolen skal takle et arr på penis når den tiden kommer🤞🏼 Håper skyldfølelsen din gir seg snart og at du får kost deg med den lille gutten❤️ Anonymkode: 17d86...966 Det håper jeg også! ❤️ 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så kjent. Mine tre barn har alle misdannelser. En har hypospadi. Disse misdannelsene har visst ingen sammenheng, men tenker likevel at en eller annen grunn til at 3/3 har misdannelser må det jo være. har også tenkt på dette med miljøgifter og økologi. Har ikke vært spesielt opptatt av det, men heller ikke mindre enn alle andre jeg kjenner som ikke har barn med misdannelser. her var det som med hun over. De trodde det var mild grad, men under operasjonen viste det seg å være mer uttalt, så han måtte ha en mer omfattende operasjon og en til et halvt år senere. han ser litt anerledes ut enn andre, kanskje omtrent som en normal omskåret gutt. Har aldri sett en omskåret barne- penis før, så jeg vet ikke helt. Anonymkode: 15a98...208 Er det lov å spørre om hva slags misdannelser de andre barna har? Helt ok om du ikke vil svare altså ❤️ Er bare så redd det skal bære noe mer.. Et syndrom eller noe. Googling er aldri lurt... Anonymkode: 145c1...8b6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det håper jeg også! ❤️ Er det lov å spørre om hva slags misdannelser de andre barna har? Helt ok om du ikke vil svare altså ❤️ Er bare så redd det skal bære noe mer.. Et syndrom eller noe. Googling er aldri lurt... Anonymkode: 145c1...8b6 En alvorlig hjertefeil (barnet er dødt) og vannhode. Sansynligvis pga prematur fødsel, så sånn sett ikke en misdannelse på samme måte. Begge de to som lever er ellers friske som fisker, fantastiske barn. Tror ikke hypospadi er assosiert med syndrom? Anonymkode: 15a98...208
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En alvorlig hjertefeil (barnet er dødt) og vannhode. Sansynligvis pga prematur fødsel, så sånn sett ikke en misdannelse på samme måte. Begge de to som lever er ellers friske som fisker, fantastiske barn. Tror ikke hypospadi er assosiert med syndrom? Anonymkode: 15a98...208 Så trist å høre 😢❤️ Nei, er nok vanligvis ikke det. Men jeg har tendens til å tenke worst case, og den som leter finner. Det var hyppigere sett hos personer med autisme bl.a, og noen veldig sjeldne syndromer. Hang meg nok veldig opp i det legen sa på barsel. Hun sa det var et isolert funn og da tenkte jeg med en gang at det kunne i teorien være noe mer. Jeg sliter selv med helseangst så er ekspert på denne tankegangen 😅 Anonymkode: 145c1...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå