Gå til innhold

barnefar slo opp med barna via brev!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Barna er 3, 6  og 12. og nå har faren deres sendt oss et brev der han sier han ikke vil være faren deres mer! Det er et langt brev om hvorfor, men ærlig talt, sånn gjør man da ikke?! 

Hva gjør jeg? Jeg har ikke lyst til å vise barna dette brevet, kan jeg bare gjemme det? Hvordan skal jeg forklare til barna at han ikke kommer til å hente dem mer? Tenk om han plutselig ombestemmer seg, så blir jeg den kjipe som har sagt at han aldri kommer. 

Anonymkode: df58f...cb5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo sykt.. Stakkars deg og barna dine ❤️ For en drittmann, man kan jo ikke bare slutte å være pappa.. Idiot. 

Håper han bare hadde ett mongo øyeblikk og angrer seg om fem minutter. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen for et rasshøl....

Anonymkode: 8e93f...2a8

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe. Søk hjelp på helsestasjonen.

Anonymkode: 77234...d22

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Han sier hvertfall fra og ikke ghoster. Ta vare på brevet til barna blir eldre. 

Anonymkode: 2596e...fb7

• Liker 12
Skrevet

Han er vel voksen så da må du be han om å oppføre seg som en.

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Fy faen, for en drittsekk. Men når det er sagt, så har barna det bedre uten den drittstøvelen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si noe. Søk hjelp på helsestasjonen.

Hva skal helsestasjonen hjelpe med?

Anonymkode: dd064...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier hvertfall fra og ikke ghoster. Ta vare på brevet til barna blir eldre. 

Anonymkode: 2596e...fb7

Ja. Én side av det er jo at jeg er redd for å bli den slemme. Eller den som sier at han ikke kommer, og så endrer han mening.

Den viktigste delen er jo hva i all verden dier jeg til barna? 12 åringen, og egentlig 6 åringen også, er store nok til at de må ha en ordentlig forklaring. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette var trist! Ønsker dere det beste ❤️ ikke vis det til barna, snakk med ham om det om det er noe å snakke om, og så når det er avgjort, så kan du si til barna at han ikke kommer for å hente dem mer.. 

Helt sykt at noen mennesker gjør slik. 

Anonymkode: 27b8f...aa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time på familievernkontoret, ta med brevet  og la de se på det... 

Anonymkode: fccd4...557

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en hastetime på Familievernkontoret for å få hjelp til å takle denne situasjonen.  

Anonymkode: a6d14...8ad

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Enig, familievernkontoret!

Anonymkode: da4b2...464

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo ikke vært den mest stabile forelderen frem til nå heller, men dette virket så endelig liksom. Han sliter psykisk og har en lang historie med å vingle, love én ting én dag, og så endre mening en annen. Det er ikke greit for barna...

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke vis brevet. 

Si at du har fått en beskjed fra far at han har bestemt seg for å holde seg vekke. La barna spørre. Svar så godt du kan. Ikke snakk stygt om faren, men at det er mange ting man ikke forstår. 

Far er veldig glad i dere. Men han sliter. Han vet at han ikke alltid har vært god og i balanse, at det ikke er bra. Vi må bare forsøke å forstå, selv om det er leit.

Endret av exictence
  • Liker 27
Skrevet

Det gjorde faren til en som står meg nær. Min nærstående har nå avvist sin angrende far, som ønsker kontakt igjen. For lite, for sent. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke frisk ut. Høres ut som om han har gått på en skikkelig psykisk smell og at brevet er skrevet mens han var på et veldig vondt sted. Ingen "slår opp" med barna sine. Man kan ikke si ifra seg farsrollen slik.

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt han og forsøkt å ha en rolig samtale. Kanskje hjelpe han med å reflektere litt? Det må kunne gå ann at han får en pause og er en periode for seg selv. F.eks slik at han kan få hjelp med seg selv. Kanskje en tur innom familievernkontoret? Det trenger jo ikke være sort eller hvitt?

Spørs hva som står, men jeg hadde nok heller ikke vist dem brevet med det første. 

Anonymkode: d4bdd...d4f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt redd for psykisk sykdom. En drittsekk tar seg ikke tiden til å skrive et langt brev med mange forklaringer. 

Jeg ville gjemt brevet, kontaktet familievernkontoret og forsøkt å arrangere en samtale, tatt kontakt med personer du stoler på som også kjenner barnefar. Og forklart barna at de skal være hos deg en liten stund. 

Anonymkode: 1f289...c17

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en psykisk syk person som er så dypt deprimert at han oppriktig tror at barna har det bedre uten ham i livet sitt. Hvis du tror det kan stemme at han er psyk, bør du hjelpe ham med å skaffe seg hjelp. 

Anonymkode: fab21...108

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal helsestasjonen hjelpe med?

Anonymkode: dd064...01d

Rådgivning - i påvente av fam.vernkontoret. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...