Gå til innhold

Nabo krever at jeg betaler reparasjon i hens leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et rekkehus, og det er et vedvarende problem med ventilasjonen til naboleiligheten, etter ny huseier ved siden av leide ut leiligheten. Fra før bodde det et par der i 4 år, og alt gikk fint. Nå forlanger hen at jeg betaler reparasjon fordi hen Ikke har råd. Jeg har gått noen runder med meg selv ang dette. Hvis jeg betaler kan det kanskje bli bedre, men hen vil uansett leie ut boligen. Jeg har ingen garantier. Problemet har vedvart en stund, og det har skapt store problemer for meg. Hen har leid ut flere ganger uten å ville reparere leiligheten sin.  Det skal også sies at jeg har en del ting å bekoste i min egen bolig pga problemet. Det er en fortvilt situasjon. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: f4bd9...59b

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe, dette er ikke ditt ansvar.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor påvirken ventilasjonen deres deg?

Anonymkode: 3adab...712

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod ikke helt. Hva har dette med deg og din leilighet å gjøre?

Anonymkode: fc941...561

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten forklare dette nærmere. Hvis det bare er naboens feil, skal selvsagt ikke du koste på noe. Men det er vanskelig å forstå hva det dreier seg om.

Anonymkode: 76da3...63e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor påvirken ventilasjonen deres deg?

Det vet jeg ikke. Jeg har hatt spesialister her og sett på det.  En av grunnene er kanskje veldig mye luktsterk mat  

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bare banke på hos naboen og si at noe er ødelagt og at naboen må betale? Kjøleskapet mitt er ødelagt... naboen kan da fikse. 

Anonymkode: b4301...bb2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Jeg har hatt spesialister her og sett på det.  En av grunnene er kanskje veldig mye luktsterk mat  

Du skriverveldig dårlig forklart,

HVORDAN går dette ut over deg? Funker ikke ventilajsonen hos deg? Hva har du problemer med?

Hvis du ikke har et problem med ventilasjonen, så har jo ikke dette noe med deg å gjøre? Det blir jo som å at jeg skal si til naboen " Vel ovnen vår er gååen, så den får du betale for!".

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må nesten forklare dette nærmere. Hvis det bare er naboens feil, skal selvsagt ikke du koste på noe. Men det er vanskelig å forstå hva det dreier seg om.

Anonymkode: 76da3...63e

Naboen har eget ventilasjonsanlegg, og jeg har hatt folk til å se på det som mener det er trykk og dårlig/ ingen isolasjon i naboleiligheten.  Det lukter mat inn til meg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriverveldig dårlig forklart,

HVORDAN går dette ut over deg? Funker ikke ventilajsonen hos deg? Hva har du problemer med?

Hvis du ikke har et problem med ventilasjonen, så har jo ikke dette noe med deg å gjøre? Det blir jo som å at jeg skal si til naboen " Vel ovnen vår er gååen, så den får du betale for!".

Ingenting er feil med min ventilasjon, men all matlukten fra naboleiligheten kommer inn til meg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er feil med min ventilasjon, men all matlukten fra naboleiligheten kommer inn til meg. 

Det må jo naboen fikse og betale. Har dere ikke noe styre som kan ta tak i saken? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstod ikke helt. Hva har dette med deg og din leilighet å gjøre?

Anonymkode: fc941...561

Det kommer matlukt inn til meg hver gang de bruker ventilasjon 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det noe galt hos dere begge, åpenbart.

• Liker 6
Skrevet

Er det et eldre bygg med hovedsaklig naturlig ventilasjon? I så fall kan dette være naboleiligheten som har installert mekanisk avtrekk/ventilator tilkoblet de originale ventilasjonssjaktene.

Dette vil gjøre at lukt mv fra matlukt blir spredd til nærliggende leiligheter og på sikt utgjøre en fare for skadedyr og blokkering av sjaktene. Dette fordi fettet vil samle seg opp i sjaktene.

Hvis dette er tilfelle er dette noe naboen må ordne opp i. Jeg ville kontaktet styret i sameiet for å ta prosessen via dem.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Giggi skrev:

Det må jo naboen fikse og betale. Har dere ikke noe styre som kan ta tak i saken? 

15 minutter siden, Giggi skrev:

Nei, vi har ikke styre

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, maskinisten skrev:

Da er det noe galt hos dere begge, åpenbart.

Men ingen har sagt det kommer matlukt fra meg i alle disse årene. 

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke fikse dette. Ikke vær dem dumme naive kvinnen som godtar alt. Be naboen fikse problemet selv

Anonymkode: 0eea5...37c

• Liker 6
Skrevet

Men ingen har sagt det kommer matlukt fra meg i alle disse årene. 

For at matlukta skal komme inn til deg, så må det sive inn et sted. Dere må sammen finne feilen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Er det et eldre bygg med hovedsaklig naturlig ventilasjon? I så fall kan dette være naboleiligheten som har installert mekanisk avtrekk/ventilator tilkoblet de originale ventilasjonssjaktene.

Dette vil gjøre at lukt mv fra matlukt blir spredd til nærliggende leiligheter og på sikt utgjøre en fare for skadedyr og blokkering av sjaktene. Dette fordi fettet vil samle seg opp i sjaktene.

Hvis dette er tilfelle er dette noe naboen må ordne opp i. Jeg ville kontaktet styret i sameiet for å ta prosessen via dem.

Ja, stemmer. Da er kanskje avtrekk lagt i de gamle ventilasjonssjaktene da, og at det er det som er problemet. Hen må da legge kjøkkenet bort fra denne, og lage ny utgang? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har ikke styre

Hvilken boform er det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...