AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 En slektning av meg venter barn i januar, og jeg har tenkt at det hadde vært koselig å strikke noe. Jeg har kikket litt på strikkeoppskrifter på nett, og har blitt overrasket over hvor mange oppskrifter på rompere (altså bukser med svært korte bein) som finnes. Er det noe som brukes? Eller ser det bare søtt ut på bilder? Jeg kan ikke huske at det var noe som var vanlig da jeg hadde småbarn selv, og det er ikke så lenge siden. For meg virker det upraktisk, et ekstra plagg som ikke varmer noe videre, men jeg er åpen for å ta imot korrigeringer fra noen som liker det. Anonymkode: a24b0...8ce
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Jeg strikker selv og har brukt mye strikk på mine babyer, men romper har dessverre ikke blitt brukt. Vi har fått et par i gave og de ble vel bare brukt én gang hver (i familiesammenkomst da giveren var tilstede for å vise at vi satt pris på gaven). Jeg ville heller strikket et par sokker, en strømpebukse, jakke eller noe annet som er litt mer praktisk 🙂 Anonymkode: 1e262...4f2 2
WhiteSwan Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Koselig at du vil strikke noe til babyen 😊 Jeg synes det er upraktisk og ville gått for noe annet
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Luer og jakker er det desidert meste praktiske av det jeg har i strikkeskuffa til ungene, har jeg merket. Anonymkode: f4a4a...8e0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Enig med de andre to i at det er litt upraktisk. Ble ikke mye brukt her. Gå i tilfelle heller for en shorts/bleietruse uten seler, det er litt enklere. Ellers hadde vi god nytte av tepper, jakker, bukser (men da gjerne i større enn nyfødt/liten baby-størrelse), luer (men det fikk vi enormt mange av, kanskje ti stykker 🙈) Anonymkode: 96457...a00
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 Da blir det nok jakke, ja. Takk for svar! TS Anonymkode: a24b0...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Rompere er bare pynt og fullstendig ubrukelig. Bedre å strikke jakker, strømpebukser etc Anonymkode: b61d2...1fc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Rompere er til pynt, ja. Jeg er riktignok glad i langermede rompere med strømpebukse, synes det er kjempefint som «pentøy». Men det er jo veldig begrenset hvor mye pentøy man trenger i de aller minste størrelsene. Bukse og jakke var helt topp i starten, syntes jeg 🤩 Anonymkode: 30798...de8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Om det var litt kjølig inne syns jeg en romper var et greit ekstra plagg, men ellers enig i at det er mest til pynt. (Liker dog fremdeles både rompere og bleiebukser over body/strømpebukse, ser så mye mer påkledd ut.) Lag for all del en variant med knepping i skrittet, ellers blir det alt for mye styr med bleieskift. Jeg syns strikkejakker, heldresser og bukser var mest praktisk til små babyer. Og luer og sokker (som tar veldig lite garn, og dermed blir en søt måte å bruke opp restegarn og lage et sett i samme slengen). Anonymkode: 7b6c8...a9d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 Jeg brukte romper masse. Jakker var helt unødvendig. Anonymkode: a8e27...9b6 1
Sizz- Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 Eompere varmer jo mer enn å ha bare strømpebukse og body på. Synes heller ikke det var mye styr å Ta de av og på ved bleieskift. Også er de jo så fine:) jeg hadde ihvertfall blir glad for en romper til min baby:) 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har brukt rompers masse! Syns det er kjempefint og absolutt ikke upraktisk. Med strømpebukse og body under er babyen god og varm + pent kledd. Veldig populært i min omgangskrets. Ved bleieskift er det veldig greit med knapper nederst i skrittet. Så slipper en å ta av hele rompersen. Anonymkode: 9315c...793
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har også brukt rompere! Synes ikke det var upraktisk.. gensere derimot!! 😂 Er u alderen der mange venninner også har småbarn, og ser jo at flere bruker rompere Jeg fikk noen til å strikke rompere til meg og i tillegg kjøpte jeg rompere i andre stoffer Anonymkode: 4cfdd...a3c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har brukt mye rompere og bleiebukser, brukte nesten ikke jakker og gensere før ungen ble et halvt år. Vi brukte mye body og strømpebukser, da likte jeg å ha noe over, så mye mer kledd ut med en gang. Og med en nok så varm unge så var det perfekt også, ullbukse hadde blitt for varmt. Anonymkode: 06614...560
Gjest kruspersilletaco Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 (endret) Fikk mange, men brukte kun på bilder.. Det jeg brukte mest var bukse og jakke (uten hette) Men det jeg brukte aller mest var en heldress! Den var gull verdt til vinterbaby! Red.: Noe sånt: https://www.garnius.no/32-03-heldress-og-lue?gclid=EAIaIQobChMIzsjN-6v06gIVQhV7Ch22uwpEEAQYCyAB NB best med de som har knapper langt ned. Da kan man legge baby inni og putte rett i vognen uten at baby våkner en gang Endret 30. juli 2020 av kruspersilletaco
skruf Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har nettopp strikket romper til en liten en som ble født i juni, og den har blitt mye brukt i allefall. Det har jo ikke akkurat vært supersommer i juli. Lillebrors romper fra Petite knit heter den jeg strikket. Ser på bildet på insta og fb at mange andre bruker rompere også Strikkejakker er også greit å bruke til babyer, mye mere praktisk enn trøyer/gensere siden man unngår å dra plagget over hodet på den lille. De fleste spebarn og babyer liker ikke å få noe dratt over hodet, derfor lettere med et plagg som kneppes i front. Dessuten er det praktisk hvis den lille er varm, bare til å kneppe opp jakken for å regulere temperaturen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå