Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jeg jobber altså i en slags vaktbu. En fyr på jobben som ikke er ansatt, men et bud eller noe, henter pakker i bua, som har blitt lagt ned fra de ansatte. Har sett denne fyren i et par år, og han kjenner fornavnet mitt. Slår av en prat med fyren, hvis jeg har tid til det. Han er litt rar, men harmløs, det var i alle fall det jeg trodde. Denne uka hadde han ringt til vaktbua, og lurt på når jeg jobbet. Han fikk til svar at slikt var fortrolige opplysninger, så det kunne han ikke få vite. Han svarte at han hadde mboilnummeret mitt, men var på jobb nå, og hadde det ikke der, så om han kunne få det? Det kunne han selvfølgelig ikke. (og ikke har han nummeret mitt heller, selvfølgelig) Kollegaen min ringte til meg og fortalte om fyren. Sa at han virket en smule rar, og hadde vært uhøflig. Vel, denne fyren ringte flere ganger, og kollegaen min ga det samme svaret, og ba han til slutt om å gi seg. Kollegaen noterte for sikkerhetsskyld telefonnummeret han ringte fra. Hun merket seg at fyren ringte flere ganger, og la på da hun svarte. Jeg snakket litt med kollegaen min på jobb i dag om dette, og ga beskjed til sjefen min også. Men jeg lurer litt på hva fyren ville, og hvorfor han ringte så mange ganger? Virker litt "loco"! Fyren kommer altså innom jobb av og til for å hente ting som blir lagt ned til han. Skal ta meg en prat med han neste gang han kommer, si at slik oppførsel ikke går an. Men hva skal jeg si? Hadde jeg møtt fyren privat, hadde det på en måte vært lettere, fordi da hadde jeg sluppet å holde meg innenfor høflighetens rammer som jobben innebærer. Noen tips? Ja, det er en godt voksen mann, foresten. 60 år, vil jeg tippe... Endret 13. juli 2005 av GreenSky
Pleier Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 Det virker som han vil ha kontakt med deg iallefall. Hvis han virker litt "loco", så kanskje han er litt tilbakestående? Men jeg vet ikke hva du kan si. Hadde bare følt at hele situasjonen var ubehagelig. Få hemmelig telefon nr. (bare for sikkerhets skyld) Men hvis han blir plagsom og fortsetter og ringe på jobb, så ta det opp med sjefen en gang til og evt anmelde han til politiet.
Bjarne. Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Inte så svårt tror jag.Han är troligen lite efterbliven,kanske lite psyksjuk. Se arg ut och tala klart och tydligt om att du inte är intresserad. Viktigt att du ser lite arg ut och bestämd.Kan vara mobbing också,nån som inte gillar dig har intalat karln att du är intresserad av honom.I så fall talar han nog om det om du frågar.
Gjest Mito24 Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Bare si fra til meg neste gang han oppfører seg dårlig, så skal jeg ta ham for deg :wub: :ph34r: :wub:
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Bare si fra til meg neste gang han oppfører seg dårlig, så skal jeg ta ham for deg :wub: :ph34r: :wub: ← Det er bra Mito, da har jeg et skjult ess i ermet.
Gjest Hel Skrevet 13. juli 2005 #6 Skrevet 13. juli 2005 Enig med Swan. Synes han hørtes litt ekkel ut.
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #7 Skrevet 13. juli 2005 Takk for svar. Jeg må bare understreke at jeg har ikke på noen måte oppmuntret gubben. Dvs, hvis han har en skrue løs, kan han jo gjerne ha feiltolket ting, siden jeg var hyggelig mot han. Næh... finnes mange rare mennesker der ute! *ler*
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2005 #8 Skrevet 13. juli 2005 Dette er jo noe som det er lett å overse. Så lenge du holder avstand og ikke utleverer informasjon, og forholder deg nøytral til ham går det sikkert bra. Han er sikkert forferdelig ensom, og tolker din vennlighet som noe veldig mer! Jobber du som en securitas-vakt eller noe? Hm..ingen typisk lady-jobb.
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #9 Skrevet 13. juli 2005 Ingen typisk lady jobb, kanskje, men lady er jeg like fult.
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2005 #10 Skrevet 13. juli 2005 Det tviler jeg ikke på Du tiltrekker deg sikkert mange menn der du jobber - i alle aldre..det gjelder vel bare å styre unna weirdo'ene. Lettere sagt enn gjort! Menn er som mygg, de tar ikke et hint.
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #11 Skrevet 13. juli 2005 *gliser* Men menn ER faktisk ikke noen neandertalere, de fleste oppfører seg/har lært å oppføre seg ganske så sivilisert.
Gjest Darcy Skrevet 14. juli 2005 #12 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Jeg har faktisk litt av det samme "problemet", og det gjelder en mann på samme alder som han du nevner. En kollega. Han har en oppførsel som tydelig indikerer at han er svært begeistret for meg og praten hans er veldig ofte sex-fiksert. Han kaller meg et par "kjæle-navn", og skal stadig spandere kaffe osv. Jeg har funnet ut at grunnen til at han er slik, må være fordi jeg kun har vært hyggelig mot han, og jeg har svart på spørsmålene han har stilt, så han vet litt om privatlivet. Han vet at samboeren min er mye borte og jeg mye alene, så grise-meldingene kommer sånn av og til (ikke ofte riktignok, men mobilnummeret skaffet han seg ved å uskyldig ville sende meg en vits. Den første vitsen var helt normal, den neste var av det grøvere slaget, sendt etter arbeidstid), og han lurer stadig på hva jeg skal med den mannen min som jobber så mye. Jeg vet jo ikke hvordan du er GreenSky, men jeg vet hvor plagsomt det er med slike folk. Han er mye eldre enn deg, begeistret og feiltoker kanskje signaler som ikke er der, kun fordi du har vært hyggelig mot han, slik du er mot alle andre også. De vil gjerne tro at vi er begeistret for dem, kanskje de føler seg attraktive, ikke vet jeg.. Ekkelt er det iallefall, spesielt som du sier på en arbeidsplass, hvor man helst skal ha en høflig og hyggelig tone. Selv har jeg strammet inn grepet, og vokter meg vel for å ha noe særlig øyekontakt, å gå med èn gang jeg er ferdig med det jeg skal i nærheten av han og svare kort og noe avvisende på spørsmål, som ikke gir inntrykk av at jeg er interessert i noen samtale. Det har hjulpet noe, kanskje du kan prøve det samme ? Du vil muligens, slik som jeg, få kommentarer bak ryggen din om du er sur, men det skal du ikke bry deg om. Eneste måten å bli kvitt slikt tull på er dessverre å være avvisende, er jeg redd. Det er synd at de ikke har sosial intelligens nok til å skjønne at slik oppførsel er ubehagelig. Endret 14. juli 2005 av Darcy
Sarabi Skrevet 14. juli 2005 #13 Skrevet 14. juli 2005 Kanskje han rett og slett liker deg så godt at han har bestemt seg for å testamentere formuen sin til deg? Kanskje du blir millionær!
Gjest Embla s Skrevet 14. juli 2005 #14 Skrevet 14. juli 2005 Min erfaring er at ensomme mennesker med lav sosial intelligens, feiltolker normal høflighet og vennlighet (kanskje fordi de er vant til at mange behandler de dårlig?) og at de har lett for å bli forelsket (på en sosialt uintelligent måte :himle: ) i vennlige, hyggelige jenter/kvinner. Trist igrunnen. Man mister jo lysten til å gi et ekstra smil og høre på kjedelig tørrprat mht sånne stakkarer. Noen råd har jeg ikke å komme med, spørs jo litt hvordan denne mannen er. Sikkert ikke lurt å få ham til å føle seg ydmyket.
Superlammet Skrevet 14. juli 2005 #15 Skrevet 14. juli 2005 Hm ikke et morsomt problem dette her. En ting som er veldig positivt er at kollegaen din ikke oppga hverken nummer eller arbeidstid. Du kan gjøre flere ting for å få slutt på dette. En måte er å ta kontakt med firmaet han jobber for og fortelle dem situasjonen. Kanskje han får en annen rute e.l., evnt ta kontakt med kunden din og forklare dem hvordan ting er så kan de legge press på firmaet mannen jobber for. En annen metode er å gjøre som du tenker på, å ta en prat med mannen. Problemet er da at det ikke alltid fungerer så bra, at man rett og slett ikke kommer gjennom. Eller du kan avvise han på alle måter. Når han kommer tar du imot pakken, lukker luken og går på bakrommet eller noe lignende. Til slutt tar han kanskje hintet. I verste fall, dersom ingenting hjelper, ta kontakt med sjefen din og sammen kontakter dere politiet.
Gjest Gjest_Harry_* Skrevet 14. juli 2005 #16 Skrevet 14. juli 2005 Jeg synes dere begge to skal snakke med mannen neste gang og si noe i følgende baner: 'Jeg synes det er veldig hyggelig med den oppmerksomheten du viser meg, men jeg ønsker å holde vårt forhold på det profesjonelle planet, så jeg hadde satt veldig pris på om du respekterer privatlivet mitt nok til ikke å kontakte meg etter arbeidstid.' Det er en høflig men bestemmt avvising. Dersom de ikke tar hintet, bør neste være: 'Nå har jeg snakket med deg en gang om denne saken allerede. Dersom du nå ikke slutter å kontakte meg i fritiden min, kommer jeg til å anmelde deg for trakkasering.' Dersom dette heller ikke hjelper, så anmeld.
Gjest Embla s Skrevet 14. juli 2005 #17 Skrevet 14. juli 2005 Jeg synes dere begge to skal snakke med mannen neste gang og si noe i følgende baner: 'Jeg synes det er veldig hyggelig med den oppmerksomheten du viser meg, men jeg ønsker å holde vårt forhold på det profesjonelle planet, så jeg hadde satt veldig pris på om du respekterer privatlivet mitt nok til ikke å kontakte meg etter arbeidstid.' Det er en høflig men bestemmt avvising. Dersom de ikke tar hintet, bør neste være: 'Nå har jeg snakket med deg en gang om denne saken allerede. Dersom du nå ikke slutter å kontakte meg i fritiden min, kommer jeg til å anmelde deg for trakkasering.' Dersom dette heller ikke hjelper, så anmeld. ← Anmelde? For hva? At han spør etter telefonnr? Jeg har all forståelse for Greenskys problem, men jeg tror ærlig talt ikke hun har en sak å anmelde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå