AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Hei Jeg slet litt med regninger en periode i mars-mai. Fikk inkasso på noen regninger jeg lå bakpå med (ett firma) og tilslutt tok firmaet jeg skyldte penger til kontakt med meg direkte og ba meg betale. Fair det, vi ordnet det slik at jeg fikk betale i et par avdrag og alt har ordnet seg. Problemet er at det firmaet hadde allerede sendt kravet til inkasso og nå er det etter meg for å betale inkassosalær og gebyr og renter. Jeg har ikke penger til dette. Var tøft nok å komme ajour igjen med betalingene og jeg har ikke nok til å betale for. De har nok retten på sin side men jeg synes det er litt merkelig at et inkassofirma, som tross alt ikke gjorde jobben sin - firmaet jeg skyldte penger til og jeg ordnet jo opp uten inkassofirma sin "hjelp" - skal ha en bit av kaken.. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips og råd? (annet enn en pekefinger om å betale regninger i tide;) Ps: de har vært ekkel med meg på mail. Spurt meg om etternavnet mitt stammer fra "sted" og om jeg er i slekt med "sted-etternavn-ene". Synes ikke det var greit i det hele tatt... Anonymkode: 6cf70...cac 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Det Vi noen ganger gjør her jeg jobber ( kommer Ann på situasjon) er at om en kunde tar oppgjøret direkte med oss Raskt så kan vi sende inkassobyrået vi bruker en melding igjennom fakturasystemet vårt og be dem slette renter ol. Eller om en inkasso/faktura er feil. Men vanligvis lar vi nkassobyrået selv avgjøre dette selv. Anonymkode: 0c3a4...68b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Hvis inkassofirma allerde hadd overtatt saken da du gadd å begynne å betale, så må du betale utgiftene som er påløpt hos inkassoen, men saken går ikke videre. Anonymkode: 37fb0...3f2 4
Lipyros Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Renter må du kanskje betale men reagerer veldig på at de stiller personlige spørsmål. Det burde vært rapportert inn 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Hei Jeg slet litt med regninger en periode i mars-mai. Fikk inkasso på noen regninger jeg lå bakpå med (ett firma) og tilslutt tok firmaet jeg skyldte penger til kontakt med meg direkte og ba meg betale. Fair det, vi ordnet det slik at jeg fikk betale i et par avdrag og alt har ordnet seg. Problemet er at det firmaet hadde allerede sendt kravet til inkasso og nå er det etter meg for å betale inkassosalær og gebyr og renter. Jeg har ikke penger til dette. Var tøft nok å komme ajour igjen med betalingene og jeg har ikke nok til å betale for. De har nok retten på sin side men jeg synes det er litt merkelig at et inkassofirma, som tross alt ikke gjorde jobben sin - firmaet jeg skyldte penger til og jeg ordnet jo opp uten inkassofirma sin "hjelp" - skal ha en bit av kaken.. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips og råd? (annet enn en pekefinger om å betale regninger i tide;) Ps: de har vært ekkel med meg på mail. Spurt meg om etternavnet mitt stammer fra "sted" og om jeg er i slekt med "sted-etternavn-ene". Synes ikke det var greit i det hele tatt... Anonymkode: 6cf70...cac Det må du skaffe. Sånn er det bare. Anonymkode: 625a0...dff 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 Så lenge folk viser vilje til å betale, er inkassoselskapene ganske greie å ha med å gjøre. Det er i hvert fall min erfaring. Ta en telefon eller to, legg frem saken din og spør om noe kan slettes. Og disse spørsmålene er uprofesjonelle, så de må absolutt få tilbakemelding på dette. Anonymkode: 00a11...541 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Min erfaring er at noen inkassoselskaper er greie med delbetalinger, og oppgjør. De tar det faktisk stille og rolig, gir beskjed, du svarer og holder avtaler, null problem. Men så er det noen som er direkte ufine, og jeg lurer på menneskeligheten og evne til empati, blir bekymret på deres vegne, fordi jeg ikke regner det som adekvat adferd. Mange som sliter med å betale har havnet i uforskyldte livssituasjoner som de faktisk ikke kan noe for, som foreksempel arbeidsledighet, der de aktivt søker jobber 24.7 Jeg opplevde noe lignende som ts, pga av pandemien ble arbeidsplassen stengt og jeg hadde ikke rett på dagpenger, ergo ingen utbetalinger på 7 uker og klarte ikke holde avtalen, noe jeg ga beskjed om på forhånd. Ga også beskjed om at dette var en periode, og at det snart ville åpne igjen. ( samfunnskritisk yrke ) Likevel så ble det rettslig innkreving, noe jeg fant ekstremt uetisk og urettferdig. Det sitter enkeltpersoner med digre formuer, de får hjelp av staten til å holde det gående under pandemien, mens enkeltmennesker som kanskje har lite- de kjører vi glatt over. Jeg satte hardt mot hardt tilbake, jeg tok kontakt med involvert rettslig instans selv, la fram saken saklig med fakta, og oversikt over nedbetalingsplan. De slettet den med en gang, tok under en uke. Og jeg fortsatte og betale inn punktlig, samtidig som jeg ukentlig tok kontakt med inkassoselskapet, de ville ikke gjøre noe annet enn å tviholde på sitt, og det om rettslige instanser slettet. Stått på som bare det, snart nedbetalt. Og de på inkassoselskapet, jeg lurer jo på hvordan de får sove om natten. Anonymkode: 8ea0e...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg slet litt med regninger en periode i mars-mai. Fikk inkasso på noen regninger jeg lå bakpå med (ett firma) og tilslutt tok firmaet jeg skyldte penger til kontakt med meg direkte og ba meg betale. Fair det, vi ordnet det slik at jeg fikk betale i et par avdrag og alt har ordnet seg. Problemet er at det firmaet hadde allerede sendt kravet til inkasso og nå er det etter meg for å betale inkassosalær og gebyr og renter. Jeg har ikke penger til dette. Var tøft nok å komme ajour igjen med betalingene og jeg har ikke nok til å betale for. De har nok retten på sin side men jeg synes det er litt merkelig at et inkassofirma, som tross alt ikke gjorde jobben sin - firmaet jeg skyldte penger til og jeg ordnet jo opp uten inkassofirma sin "hjelp" - skal ha en bit av kaken.. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips og råd? (annet enn en pekefinger om å betale regninger i tide;) Ps: de har vært ekkel med meg på mail. Spurt meg om etternavnet mitt stammer fra "sted" og om jeg er i slekt med "sted-etternavn-ene". Synes ikke det var greit i det hele tatt... Anonymkode: 6cf70...cac Sett hardt mot hardt, les lover og regler og se om det faktisk er lov. Da har du noe å vise til, ang private spørsmål er det bare å heve seg over det, ingen normale mennesker som er ekle mot mennesker, tror det er en god del mennesker med peronlighetsforstyrrelse som jobber for slike selskaper, de er veldig glade i makten de har over andre. Null respons, og jobb i det stille, lykke til. Anonymkode: 8ea0e...4d5
TBergh Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Hei. Du må sjekke datoen for når du inngikk avtalen med den opprinnelige kreditoren og datoen på inkassokravet. Fikk du beskjed fra din opprinnelige kreditor om at saken allerede var sendt til kreditor når du inngikk nedbetalingsavtalen? Slik jeg forstår det du skriver så hadde du nedbetalt din gjeld til din opprinnelige kreditor, før du fikk inkassokravet. Hvis dette er tilfelle, skal du bestride inkassokravet, i et brev, som du sender til inkassoselskapet, samtidig som du vedlegger de e-postene du fikk, hvor det fremkommer at de, etter din oppfatning og mening og påpeker personlige forhold du oppfatter som støtende og krenkende. Opplys i samme brev at du sender kopi til Inkassoklagenemnda. Du finne adressen på nettet. Utkast til brev til inkassoselskapet. Jeg viser til Deres krav pålydende kr 0000, og viser til avtale med kreditor navn om nedbetaling av skyldig beløp. Hele det skyldige beløpet var fullt ut innfridd med befriende virkning, (dato for siste innbetaling) Hele Deres inkassokrav bestrides i sin helhet. Videre viser jeg til vedlagte e-poster, som jeg har mottatt fra Deres firma, og finner de uttalelser Deres representant har fremsatt som både støtende og krenkende. Kopi av dette brev er sendt til Inkassoklagenemnda Inkassoklagenemndas hele adresse Med vennlig hilsen Ditt fulle navn Håper at dette er til hjelp. Med vennlig hilsen TBergh 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 4 timer siden, Lipyros skrev: Renter må du kanskje betale men reagerer veldig på at de stiller personlige spørsmål. Det burde vært rapportert inn Enig!! Følg dette opp! Anonymkode: 161cc...b65
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Inkassofirmaer hatt ikke lov til hva som helst. Et firma ga først en betalingsfrist, så kortet de denne med til dagen etter. Å presse på denne måten er ikke lov, så jeg sendte inn et klagebrev på en mal fra forbrukerrådets nettsider der jeg krevde at de frafalt salærene sine pga lovbruddet, for det har man rett til å kreve. De ga seg med en gang, og frafalt alle salær. De prøver seg så lenge de tror de kommer unna med det, men med en gang noen som kjenner rettighetene sine faktisk går på dem, så rygger de fordi de vet de får trøbbel pga lovbruddene. Anonymkode: 6bad7...57e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inkassofirmaer hatt ikke lov til hva som helst. Et firma ga først en betalingsfrist, så kortet de denne med til dagen etter. Å presse på denne måten er ikke lov, så jeg sendte inn et klagebrev på en mal fra forbrukerrådets nettsider der jeg krevde at de frafalt salærene sine pga lovbruddet, for det har man rett til å kreve. De ga seg med en gang, og frafalt alle salær. De prøver seg så lenge de tror de kommer unna med det, men med en gang noen som kjenner rettighetene sine faktisk går på dem, så rygger de fordi de vet de får trøbbel pga lovbruddene. Anonymkode: 6bad7...57e Dette er en helt annen problemstilling enn Ts sin. Anonymkode: 0c3a4...68b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en helt annen problemstilling enn Ts sin. Anonymkode: 0c3a4...68b Nei, det er nøyaktig samme problemstilling. De bryter god inkassoskikk, og da kan TS kreve at de frafaller salærene. Mal for brev ligger som sagt på forbrukerrådets nettsider. § 8.God inkassoskikk Inkassovirksomhet skal utøves i samsvar med god inkassoskikk. Det samme gjelder ved leilighetsvis inndriving for andre og ved inndriving av egne pengekrav. Det er i strid med god inkassoskikk å bruke inkassometoder som utsetter noen for urimelig påtrykk, skade eller ulempe. Anonymkode: 6bad7...57e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at noen inkassoselskaper er greie med delbetalinger, og oppgjør. De tar det faktisk stille og rolig, gir beskjed, du svarer og holder avtaler, null problem. Men så er det noen som er direkte ufine, og jeg lurer på menneskeligheten og evne til empati, blir bekymret på deres vegne, fordi jeg ikke regner det som adekvat adferd. Mange som sliter med å betale har havnet i uforskyldte livssituasjoner som de faktisk ikke kan noe for, som foreksempel arbeidsledighet, der de aktivt søker jobber 24.7 Jeg opplevde noe lignende som ts, pga av pandemien ble arbeidsplassen stengt og jeg hadde ikke rett på dagpenger, ergo ingen utbetalinger på 7 uker og klarte ikke holde avtalen, noe jeg ga beskjed om på forhånd. Ga også beskjed om at dette var en periode, og at det snart ville åpne igjen. ( samfunnskritisk yrke ) Likevel så ble det rettslig innkreving, noe jeg fant ekstremt uetisk og urettferdig. Det sitter enkeltpersoner med digre formuer, de får hjelp av staten til å holde det gående under pandemien, mens enkeltmennesker som kanskje har lite- de kjører vi glatt over. Jeg satte hardt mot hardt tilbake, jeg tok kontakt med involvert rettslig instans selv, la fram saken saklig med fakta, og oversikt over nedbetalingsplan. De slettet den med en gang, tok under en uke. Og jeg fortsatte og betale inn punktlig, samtidig som jeg ukentlig tok kontakt med inkassoselskapet, de ville ikke gjøre noe annet enn å tviholde på sitt, og det om rettslige instanser slettet. Stått på som bare det, snart nedbetalt. Og de på inkassoselskapet, jeg lurer jo på hvordan de får sove om natten. Anonymkode: 8ea0e...4d5 Prosessene er ikke noe de kan stoppe. De går sin gang med tidsfrister for hvert steg, og følger de ikke dette så kan de ikke juridisk sett kreve inn pengene til slutt. Da må se selv dekke tapet opp mot oppdragsgiver. Derfor er de nødt til å sende kravet rettslig når det er tid for det. Forøvrig så har du drøyet usaklig lenge med å betale for deg hvis kravet må sendes rettslig, og å forvente at de i tillegg skal legge ut eller dekke penger du selv skylder når du allerede viser at du har elendig betalingsevne og villighet virker relativt urimelig. Anonymkode: 34cf0...a22
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er nøyaktig samme problemstilling. De bryter god inkassoskikk, og da kan TS kreve at de frafaller salærene. Mal for brev ligger som sagt på forbrukerrådets nettsider. § 8.God inkassoskikk Inkassovirksomhet skal utøves i samsvar med god inkassoskikk. Det samme gjelder ved leilighetsvis inndriving for andre og ved inndriving av egne pengekrav. Det er i strid med god inkassoskikk å bruke inkassometoder som utsetter noen for urimelig påtrykk, skade eller ulempe. Anonymkode: 6bad7...57e De gjør jo ikke det så lenge TS faktisk ikke betalte innen tidsfristen. Anonymkode: 34cf0...a22
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De gjør jo ikke det så lenge TS faktisk ikke betalte innen tidsfristen. Anonymkode: 34cf0...a22 Det er ikke det jeg snakker om. De har vært ekle mot henne på mail ang. etternavnet hennes, noe som er et brudd på god inkassoskikk og kan føre til at de må frafalle salærene sine. Det opprinnelige kravet må uansett betales, men det har TS nå gjort opp med kreditor, det er bare inkassosalærene som gjenstår såvidt jeg skjønte. Anonymkode: 6bad7...57e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Prosessene er ikke noe de kan stoppe. De går sin gang med tidsfrister for hvert steg, og følger de ikke dette så kan de ikke juridisk sett kreve inn pengene til slutt. Da må se selv dekke tapet opp mot oppdragsgiver. Derfor er de nødt til å sende kravet rettslig når det er tid for det. Forøvrig så har du drøyet usaklig lenge med å betale for deg hvis kravet må sendes rettslig, og å forvente at de i tillegg skal legge ut eller dekke penger du selv skylder når du allerede viser at du har elendig betalingsevne og villighet virker relativt urimelig. Anonymkode: 34cf0...a22 Stoppet prosessen selv, avtalen ble brutt av omstendigheter jeg ikke kunne noe for, og kunne bevise det i form av brev. Likevel sendte de til namsmannen, så saklig la jeg fram fakta og fikk medhør. Vel, jeg pekte på uforskyldte livssituasjoner som kan føre til at man ikke kan betale, dvs sykdom og ufrivillig arbeidsledighet, hvem er du til og dømme? Du har ingen forutsetninger for å uttale deg om elendig betalingsevne og villighet ovenfor fremmede på nett. Nevnte jeg at all gjeld er nedbetalt? ... Mange innlegg på kvinnegudien er ment for å bryte folk ned, foruintatte fordommer og raske konklusjoner, og det til folk de ikke kjenner, bekyringsverdig. Anonymkode: 8ea0e...4d5
TBergh Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Hei. Hei jeg hiver meg på igjen, med en del fakta i rundt forholdet inkasso, og håper dette gir noen avklaringer. Slik jeg forstår denne saken så har TS en avtale med inkassobyråets oppdragsgiver. TS uttaler «Jeg slet litt med regninger en periode i mars-mai. Fikk inkasso på noen regninger jeg lå bakpå med (ett firma) og tilslutt tok firmaet jeg skyldte penger til kontakt med meg direkte og ba meg betale. Fair det, vi ordnet det slik at jeg fikk betale i et par avdrag og alt har ordnet seg.» Det at inkassobyråets oppdragsgiver tok direkte kontakt med TS gir et tydelig signal om at inkassobyråets oppdragsgiver har avsluttet saken hos inkassobyrået. Uansett, så er det ingen ting som skulle tyde på at det skulle eller ville påløpe omkostninger eller noen andre former for utgifter i tillegg til det beløpet oppdragsgiveren krevde direkte i den nedbetalingsavtalen som TS inngikk med dette firma. Det vil derfor ikke være unaturlig for TS å anta at firmaet TS inngikk nedbetalingsavtale hadde vært i kontakt med inkassoselskapet og opplyst om at de på egen hånd ville ta kontakt med TS, for å søke å få fullt oppgjør, på egen hånd, samt at firmaet hadde gjort opp med inkassoselskapet Hvis forholdet er slik at inkassoselskapet fortsetter pågangen, med hovedstol inkludert inkassosalær og gebyr, er dette selvfølgelig direkte lovstridig, da hovedstol er fullt ut gjort opp. Hvis firmaet TS inngikk avtale med, ikke tok kontakt med inkassoselskapet, før de tok kontakt med TS, så er dette firma som har brutt normal prosedyre, uten å informere hverken TS eller inkassoselskapet. Dette bruddet kan ikke legge TS til last. Det heter i RUNDSKRIV G – 106/89 JNR. 2219/89 E om inkassoloven og inkassoforskriften «§ 17 Skyldnerens ansvar for kostnader ved utenrettslig inndriving Skyldneren plikter ikke å erstatte fordringshaver rettslige inndrivingskostnader dersom skyldners innsigelser mot kravet som det var rimelig grunn fordringshaveren vurderte før inndriving ble satt i ~ Ledd første punktum. Dette gjelder selv om innsigelsen ble satt frem etter at fordringshaveren hadde kostnadene, hvis ikke skyldneren burde ha fremsatt dem på et tidligere tidspunkt, jf annet punktum. Ot prp s.121 redegjør nærmere for § 17 annet ledd: <.Annet Ledd første punktum plasserer den økonomiske risikoen på fordringshaveren når det gjelder kostnader ved forsøk på utenrettslig inndriving av tvilsomme krav. Regelen går lenger i å begrense skyldnerens erstatningsplikt enn nødvendighetskriteriet i første ledd. Dersom skyldneren har innsigelser det er rimelig grunn til å få vurdert, kan ikke skyldneren pålegges å erstatte fordringshaverens kostnader til utenrettslig inndriving, selv om kostnaden for fordringshaveren fremstod som nødvendig. ... Fra Inkassoutvalgets merknader ... i NOU 1983:8 s 98 om når det er rimelig å få vurdert en innsigelse, gjengis: «Det første vilkåret for at plikten til å betale inkassosalær skal bortfalle er at «skyldneren har innsigelser det er rimelig grunn til å få vurdert». (Min utheving) Videre heter det i samme rundskriv: «Etter fjerde ledd annet punktum medfører brudd på reglene i §§ 9 til 11 at fordringshaveren ikke kan krev erstattet vederlaget til inkassator. Med «vederlag til inkassator» menes det samme som i tredje ledd jf ovenfor. Det er en forutsetning for å kunne anse §§ 9 til 11 som overtrådt at tilfellet ikke kommer inn under unntakene i § 12.» TS sitter, slik jeg oppfatter det, med et dokument som gir TS, det som heter befriende virkning, hvilket vil si at den avtalen TS har inngått med firmaet medfører at kravet i sin helhet er innfridd, inkludert alle mislighetsomkostninger. Striden kjerne vil være om inkassobyrået kan kreve TS for er de omkostninger som har påløpt, i forbindelse med utsendelsen av det første inkassokravet. Det vil være et lett inkassosalær, muligens et gebyr. Min kommentar til Lipyros som uttaler at: «Renter må du kanskje betale men reagerer veldig på at de stiller personlige spørsmål. Det burde vært rapportert inn » Min bemerkning til dette. Hvilke renter. Det eksisterer ikke noe hovedstol å beregne renter av. TS har gjort opp fullt ut med inkassobyråets oppdragsgiver, og med det innfridd hele renteberegningsgrunnlaget. Min kommentar. Videre blir det uttalt i et innlegg at: «Forøvrig så har du drøyet usaklig lenge med å betale for deg hvis kravet må sendes rettslig, og å forvente…» Min bemerkning til dette. Jeg kan ikke se at saken er «sendt rettslig». Saken er sendt et inkassobyrå, og et inkassobyrå har ikke noe rettslig mandat, og er ikke noe rettslig instans. Alle inkassobyråer må gå veien om forliksrådet, for å få et rettskraftig dokument. En kjennelse som tilkjennegir at kravet er juridisk holdbart. Det er dette rettskraftige dokumentet som gir grunnlaget for videre tvangsgjennomføring av saken, og som må skje via namsmannen. Ellers viser jeg til mitt tidligere innlegg og min anbefaling, basert på mange års erfaring, å klage saken inn for Inkassoklagenemnda, hvis TS oppfatter at uttalelsene på e-posten er på noen måte er både støtende og krenkende. Håper dette har avklart noe Med vennlig hilsen TBergh
Million Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Man må selvfølgelig gjøre opp for seg hos inkassoselskapet også. Man kan ikke "omgå" disse avgiftene ved å betale direkte til kreditor, og tro man dermed slipper billigere unna. Da ville jo INGEN behøvd å betale noe til inkassobyråene, alle kunne bare betalt direkte til kreditor - uten noen påførte tilleggsavgifter til tross for kanskje flere måneders for sen betaling. Det funker dessverre ikke slik. Du må betale det du skylder til inkassobyrået også, men hovedstol er betalt, så den kan du trekke fra. Det øvrige som er påløpt er du skyldig å betale, da du faktisk var så sen med å gjøre opp for deg. Det er ikke urettmessige utgifter, det er penger du skylder, det også. Dessverre er det sånn.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 På 30.7.2020 den 13.47, AnonymBruker skrev: Stoppet prosessen selv, avtalen ble brutt av omstendigheter jeg ikke kunne noe for, og kunne bevise det i form av brev. Likevel sendte de til namsmannen, så saklig la jeg fram fakta og fikk medhør. Vel, jeg pekte på uforskyldte livssituasjoner som kan føre til at man ikke kan betale, dvs sykdom og ufrivillig arbeidsledighet, hvem er du til og dømme? Du har ingen forutsetninger for å uttale deg om elendig betalingsevne og villighet ovenfor fremmede på nett. Nevnte jeg at all gjeld er nedbetalt? ... Mange innlegg på kvinnegudien er ment for å bryte folk ned, foruintatte fordommer og raske konklusjoner, og det til folk de ikke kjenner, bekyringsverdig. Anonymkode: 8ea0e...4d5 Det spiller jo uansett ingen rolle, du brøt en avtale og saksgangen er som den er. Namsmann derimot står fritt til å ordne ny betalingsavtale og kan si stakkars deg så mye du ønsker, men det har likevel ingenting med inkassoselskapet og det de må forholde seg til å gjøre. Don't kill the messenger, det er ikke "alle de slemme på kvinneguiden" som er skyld i at du ikke har økonomien i orden. Anonymkode: 34cf0...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå