Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen gleder seg sånn til å bli far og nevner det ofte. Vi prøver ikke enda, jeg bruker spiral og er beskyttet i 2 år til. 

I går snakket jeg om at jeg kunne tenkt meg å ha mer å gjøre på, da spøkte han om at en baby hadde vært noe å gjøre på. 

Det gav en sprø ide i hodet mitt; hva om jeg hadde tatt ut spiralen uten å ha snakket med han først, og om jeg ble gravid så kunne jeg overrasket han helt med nyheten.

Det er jo søtt når man ser for seg hvor glad han blir, men jeg er redd det skal oppleves som et slags tillitsbrudd at jeg tok ut spiralen uten hans viten, eller at jeg frarøver han noe han hadde fått om vi planla og utførte prøving osv. 

Har ikke tenkt å gjøre noe med ideen, vil bare høre hva andre tenker om dette. 

Anonymkode: 585f5...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det! Jeg hadde blitt forbanna.. det er noe man skal planlegge sammen når begge er klare for det.

Anonymkode: 06506...720

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sånt gjør man bare ikke, det er slemt.

Skrevet

Det høres ikke ut som noe jeg hadde satt pris på, i alle fall. Den typen ting snakker man om. Selv om han ønsker seg å bli far, så kan det hende han har noen konkrete tanker om når osv. som han ikke har nevnt, og det kan hende han også blir frarøvet en prosess han gjerne vil være med på.

På den andre siden kan det godt være at du er blant dem som bruker lang tid på å bli gravid, og det virker unødvendig tungt å skulle prøve, teste og bli skuffet igjen og igjen uten å ha dialog med mannen om hva som foregår. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er nok lurere å bli enige om dette først. Så kan du heller overraske han med at du har fått positivt graviditetstest. Eks legge babysokker på puta eller noe i den duren (sorry, er ikke så kreativt på sånn, men hvis du googler litt finner du sikkert noe mer spennende forslag)

Anonymkode: e19dd...fc2

• Liker 11
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen gleder seg sånn til å bli far og nevner det ofte. Vi prøver ikke enda, jeg bruker spiral og er beskyttet i 2 år til. 

I går snakket jeg om at jeg kunne tenkt meg å ha mer å gjøre på, da spøkte han om at en baby hadde vært noe å gjøre på. 

Det gav en sprø ide i hodet mitt; hva om jeg hadde tatt ut spiralen uten å ha snakket med han først, og om jeg ble gravid så kunne jeg overrasket han helt med nyheten.

Det er jo søtt når man ser for seg hvor glad han blir, men jeg er redd det skal oppleves som et slags tillitsbrudd at jeg tok ut spiralen uten hans viten, eller at jeg frarøver han noe han hadde fått om vi planla og utførte prøving osv. 

Dette har du tenkt grundig gjennom?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Brunello skrev:

Dette har du tenkt grundig gjennom?

Kanskje du skal lese en gang til. Det er bare en tanke, og ikke noe jeg hadde tenkt  å prøve. Må være lov å diskutere tanker uten at folk skal være så butthurt. 

• Liker 7
Skrevet

Nei. Men hvis du er klar for barn er det jo bare å si det til han, så blir han jo glad når du har blitt gravid.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal lese en gang til. Det er bare en tanke, og ikke noe jeg hadde tenkt  å prøve. Må være lov å diskutere tanker uten at folk skal være så butthurt. 

Ja, og jeg står fortsatt på det jeg skriver. Ingen normale mennesker vil synes dette er en god ide. Voksne mennesker blir enige om når de skal få barn. Hvordan ville du ha reagert dersom kjæresten hadde laget hull i kondomet  for å se hvor glad du ble over å bli gravid to år før dere hadde planlagt.

• Liker 8
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Man leker ikke med sånt

Skrevet

Er han gira på barn blir han overrasket og glad selv om han vet dere har ubeskyttet sex også. 

Skrevet

Nei det er et veldig stort tillitsbrudd uansett hvor gjerne han ønsker seg barn. Du kan sikkert finne noe annet hyggelig å overraske han med i stedet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for en syk tanke. 

Anonymkode: 44c2a...16a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, nei. Dere er to om barnet, og da skal dere være to som ønsker å begynne å prøve nå. Ikke bare du. 

Anonymkode: 8385e...6c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør ham om du skal ta ut spiralen og se hva som skjer 😊

Anonymkode: dc4f3...1e8

• Liker 2
Skrevet

Folk er så jævlig negative her

høres kjempe søtt ut! Men ta en samtale med han hvor du spør han inndirekte hva han virkelig hadde følt om dere fikk barn nå så du får han sine 100% meninger, og da kan du overaske han med det.

ha en middag med han og gi han en gave, inne i gaven ligger positiv graviditet test! 
dette høres mer spennende ut en å planlegge graviditet

støtter deg 100%! Bare ta en prat med han for å være sikker om han virkelig er klar for baby og kunne tenkt seg denne perioden

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ishm skrev:

Folk er så jævlig negative her

høres kjempe søtt ut! Men ta en samtale med han hvor du spør han inndirekte hva han virkelig hadde følt om dere fikk barn nå så du får han sine 100% meninger, og da kan du overaske han med det.

ha en middag med han og gi han en gave, inne i gaven ligger positiv graviditet test! 
dette høres mer spennende ut en å planlegge graviditet

støtter deg 100%! Bare ta en prat med han for å være sikker om han virkelig er klar for baby og kunne tenkt seg denne perioden

Kanskje folk er realistisk? Hva skjer hvis de ikke har blitt gravid innen ett år? Da er det mest sannsynlig noe feil og man bør starte utredning. Kjekk overraskelse det også da "hei kjære, gratulerer vi har nå vært prøvere i ett år. Skulle være en overraskelse, men nå er det nok noe feil. Kan du gå å levere sædprøve?". 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje folk er realistisk? Hva skjer hvis de ikke har blitt gravid innen ett år? Da er det mest sannsynlig noe feil og man bør starte utredning. Kjekk overraskelse det også da "hei kjære, gratulerer vi har nå vært prøvere i ett år. Skulle være en overraskelse, men nå er det nok noe feil. Kan du gå å levere sædprøve?". 

Hun prøver vel ikke et helt år. Hun prøver 1-3 måneder hvis det ikke funker så funker det ikke

Anonymkode: 916de...6a9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dette må dere diskutere og komme fram til en felles beslutning om

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...