AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #21 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: *gjeeesp*, personangrepet ditt preller av. Klart jeg og mange andre hater ateister som hater vestlig kultur, historie og tradisjoner. Anonymkode: 1aff0...5e4 Guden din er sikkert glad for at du går rundt og hater. Sklir sikkert inn perleporten du 👌 Anonymkode: cd156...330 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #22 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: *gjeeesp*, personangrepet ditt preller av. Klart jeg og mange andre hater ateister som hater vestlig kultur, historie og tradisjoner. Anonymkode: 1aff0...5e4 Denne sliter jeg med å forstå? For var det ikke Norrøn mytologi som var den opprinnelige troen i Norge før år 1000? Etter dette ble Norge et kristent land fordi de som ikke trodde på Gud og Jesus skulle henrettes. Jeg vil jo heller si at Norrøn mytologi er "vår" opprinnelige tro. Anonymkode: 4758c...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #23 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne sliter jeg med å forstå? For var det ikke Norrøn mytologi som var den opprinnelige troen i Norge før år 1000? Etter dette ble Norge et kristent land fordi de som ikke trodde på Gud og Jesus skulle henrettes. Jeg vil jo heller si at Norrøn mytologi er "vår" opprinnelige tro. Anonymkode: 4758c...d9e Det er korrekt. Kristendommen er en inntrenger. Anonymkode: bbd9b...8de
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #24 Skrevet 29. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne sliter jeg med å forstå? For var det ikke Norrøn mytologi som var den opprinnelige troen i Norge før år 1000? Etter dette ble Norge et kristent land fordi de som ikke trodde på Gud og Jesus skulle henrettes. Jeg vil jo heller si at Norrøn mytologi er "vår" opprinnelige tro. Anonymkode: 4758c...d9e De fleste konverterte frivillig *gjeeesp* Anonymkode: 1aff0...5e4
sommerfugl154 Skrevet 29. juli 2020 #25 Skrevet 29. juli 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Se rundt deg, alt dette og hvordan alt i verden henger sammen og virker har ikke blitt til av tilfeldigheter slik ateistene tror. Anonymkode: 1aff0...5e4 Tror du først og fremst, før man i det hele tatt kan diskutere videre, må lese deg opp på hvordan man definerer et bevis.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #26 Skrevet 29. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste konverterte frivillig *gjeeesp* Anonymkode: 1aff0...5e4 Nei. De konverterte fordi de som nektet å tro ble henrettet. Hvorfor tror du mange ble kristne? Fordi de ble truet. "Om du ikke tror på Gud og Jesus, dør du". For et valg de hadde. Hadde ingen trodd på Jesus, ville det vært slutten på nordmenn i Norge. Og hva med den nordiske grunntro? Hvorfor tror ikke du på Tor og Odin siden det var den opprinnelige troen? Jeg skjønner ikke hvorfor du motsier deg selv. Du sier kristendom er vestlig kultur, men kristendommen er opprinnelig fra Israel, og det er jo ikke akkurat vestlig kultur. Anonymkode: 4758c...d9e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #27 Skrevet 30. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste konverterte frivillig *gjeeesp* Anonymkode: 1aff0...5e4 Strøk du i historie? Kristendommen kunne brukes til å legitimere det kongelige overherredømmet. Den rådende oppfatningen i Europa på 900- og 1000-tallet var at kongen skulle være kirkens overhode. Den nye religionen kunne derfor brukes til å nedkjempe motstand fra lokale høvdinger og svekke deres makt. Kristningskampen ble ført videre av Olav Tryggvason og Olav Haraldsson. Begge gikk hardt fram med kristningen av landet, det vil si med å døpe folk. De som nektet, risikerte å bli torturert og drept eller å miste eiendommene sine. Høvdinger som aksepterte den nye religionen, så sine politiske interesser best tjent med å ta imot den. De opprettet dermed et vennskapsbånd til kongen og kunne senere regne med både politisk og økonomisk støtte fra ham. Det var altså snakk om et strategisk trosskifte. Anonymkode: bbd9b...8de 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #28 Skrevet 30. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. De konverterte fordi de som nektet å tro ble henrettet. Hvorfor tror du mange ble kristne? Fordi de ble truet. "Om du ikke tror på Gud og Jesus, dør du". For et valg de hadde. Hadde ingen trodd på Jesus, ville det vært slutten på nordmenn i Norge. Og hva med den nordiske grunntro? Hvorfor tror ikke du på Tor og Odin siden det var den opprinnelige troen? Jeg skjønner ikke hvorfor du motsier deg selv. Du sier kristendom er vestlig kultur, men kristendommen er opprinnelig fra Israel, og det er jo ikke akkurat vestlig kultur. Anonymkode: 4758c...d9e Israel er regnet som en del av vestlige land *gjeeesp* Lærer dere ingenting fornuftftig på barneskolen om dagen? Anonymkode: 1aff0...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå