Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lett å få det? Min nabo tror at hun kan få uføretrygd pga artirose i knærne. Men mest pga at hun har problemer å sove på natta. Og da klarer hun ikke å jobbe. Er det så lett å få uføretrygd?

Anonymkode: c827b...520

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun skal da ikke jobbe på natta?

Anonymkode: 0c7de...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bare går til nærmeste nav kontor, sier du har angst også får du uføretrygd på dagen 😁

Anonymkode: 7c5e2...910

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke poenget. Om man ikke sover på natta så blir det også vanskelig å jobbe på dagen fordi man ikke har fått nok hvile.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del søker jeg gradert uføre med yrkesskadefordel (30% uføre) men NAV har brukt 10 år på å la meg få søke. Utprøving, testing, behandling osv. Fikk alikevel avslag og klage er inne til behandling. Så jeg synes ikke det virker så lett, men samtidig hører en om andre som får det "lett"

Anonymkode: b6fd9...3ef

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun prøvde å jobbe som hvilende nattevakt. Men da fikk hun ikke sove på dagen før ny nattevakt 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lett å få uføretrygd, men det er en vurdering medisinsk behandler tar sammen med nav og pasienten. Alt skal være prøvd, og det skal også være tydelig at dette er varig. For noen tar dette lang tid, for andre ikke. De fleste må gjennom årene på aap først. Noen enda lengre. For de fleste er ikke det å bli ufør noe kult i det hele tatt, og ikke noe man tar lett på. Samtidig er det ikke opp til sladrete naboer å vurdere om denne personen fortjener ufør.

Anonymkode: 2e5ac...d76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle som er syke nok, kan få innvilget uføretrygd.

Og hvem som er syke nok, kan ikke KG, venner, naboer eller hvem som helst avgjøre. Smerter og plager står sjelden oppført i pannen på folk, og det er ofte de som syter minst, som har mest smerter.

Det er ikke lett å få diagnosen arbeidsudyktig i Norge i dag, og da må vi nesten ta for gitt at de som får det, de trenger det.

(Jeg tror faktisk også at de i Nav systemet kan se at noen personer aldri vil kunne fungere i jobb, selv uten konkrete diagnoser. Type personer på 50+ som bare ikke fungerer som andre... jeg kjenner et par av de... men jeg tror ikke noen vil være sånn, bare for å få trygd).

Anonymkode: 209d3...6e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem som er syke nok, kan ikke KG, venner, naboer eller hvem som helst avgjøre. Smerter og plager står sjelden oppført i pannen på folk, og det er ofte de som syter minst, som har mest smerter.

Det er ikke lett å få diagnosen arbeidsudyktig i Norge i dag, og da må vi nesten ta for gitt at de som får det, de trenger det.

(Jeg tror faktisk også at de i Nav systemet kan se at noen personer aldri vil kunne fungere i jobb, selv uten konkrete diagnoser. Type personer på 50+ som bare ikke fungerer som andre... jeg kjenner et par av de... men jeg tror ikke noen vil være sånn, bare for å få trygd).

Noen er for late også da. Synes at livet som hjemmeværende er digg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er for late også da. Synes at livet som hjemmeværende er digg 

Latskap er også en form for sykdom. Det du ser på som latskap, kan ha bakenforliggende årsaker, som du ikke kjenner til.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de. Midt i 50 årene med helseplager. Kan ikke gå tilbake til yrket jeg er utdannet til, og hvis jeg skal tilbake i jobb så må jeg omskoleres, og er da nærmere 60 når jeg ev er ferdig med det. Blir ikke lett for meg å få jobb som 60 åring, med helseplager og i konkurranse med unge spreke mennesker.  

Anonymkode: cf536...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...