Gå til innhold

Ikke hatt GBS i tidligere svangerskap, men har fått det nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Hvordan kan det plutselig komme?

Anonymkode: 67f69...a75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du er vel blitt smittet et sted, da..? Det er en streptokokk, du kan bli smittet av det på diverse måter, i kontakt med andre mennesker. 

Anonymkode: bf9c8...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er jo ikke i kontakt med andre mennesker der nede.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men så trenger man vel ikke ha kontakt der nede for at smitten skal komme seg dit. Få noe på hånden, kom borti hufsa når de tørker deg på do..

Anonymkode: bf9c8...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel få det etter å ha hatt et forkjølelsesvirus blant annet. Jeg hadde det i et svangerskap, har ikke hatt det nå denne gangen. 

Anonymkode: 2da61...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Og det er veldig vanlig, mente jeg leste at det er 30% av alle gravide som har det. Bra du vet om det da, så du får antibiotika før/under fødsel 😊

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er veldig vanlig, mente jeg leste at det er 30% av alle gravide som har det. Bra du vet om det da, så du får antibiotika før/under fødsel 😊

Visste ikke at man kunne få det fra forkjølelse. Det gir mer mening! Jeg har allerede begynt på antibiotika, fikk beskjed om at det skulle behandles nå.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at man kunne få det fra forkjølelse. Det gir mer mening! Jeg har allerede begynt på antibiotika, fikk beskjed om at det skulle behandles nå.

Ts

Ble usikker og måtte Google, fant ingen årsak til hvorfor GBS oppstår (var kanskje noe annet man kunne få fra en forkjølelse) men uansett er det veldig vanlig, og egentlig rart de ikke sjekker alle gravide for det, da det kan være såpass farlig for babyen etter fødsel. Men så fint du har begynt på antibiotika 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble usikker og måtte Google, fant ingen årsak til hvorfor GBS oppstår (var kanskje noe annet man kunne få fra en forkjølelse) men uansett er det veldig vanlig, og egentlig rart de ikke sjekker alle gravide for det, da det kan være såpass farlig for babyen etter fødsel. Men så fint du har begynt på antibiotika 😊

OK. Jordmor visste heller ikke hvorfor det oppstår. Synes bare det er rart å få det nå, når jeg ikke har hatt det i de andre svangerskapene. Ja, veldig glad for at jeg får medisin!

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...