AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Har strevd med vonde kynnere siden slutten av mai, og får oppfølgning for dette (måling av livmorhals). Kynnerene, som er smertefulle, har plutselig dukket opp for å pågå i ca. 7 dager og deretter forsvinner de igjen. Dette har skjedd i flere omganger nå. Har vært fin nå i ca. 2 uker, men badet i sjøen (veldig kaldt vann) i går. Og nå er de regelmessige vonde kynnerene tilbake for fullt. Jeg har tenkt etter i formiddag, og har faktisk badet i kald sjø hver eneste gang disse vonde regelmessige kynnerene har dukket opp. Tror dere det er tilfeldig eller at kalde bad kan påvirke så mye? Jeg skal på ny måling av livmorhals i neste uke, så skal spørre gynekologen da. Anonymkode: 1c23e...297
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Ja. Kulde får musklene til å trekke seg sammen. Kynnere er jo nettopp en stor muskel (livmoren) som trekker seg sammen. Fysisk anstrengelse og stress fremprovoserer også kynnere, og kaldt bad er jo en fysisk stressfaktor på kroppen. Det er jo akkurat det samme som at man får kynnere av andre fysiske påkjennelser. Jeg kan ikke gå raskt i oppoverbakker, da får jeg kynnere fra helvete med en gang. Anonymkode: acfa9...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå