Jente37 Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Mini har hatt 5 uker ferie. I dag var det barnehagen igjen. Da vi kom dit var det to helt ukjente vikarer på jobb og mini ville selvfølgelig ikke være der... Det ble veldig leit med mye gråt og en forferdelig avskjed. Hvordan er det i deres barnehager? Føler at barnehagen har planlagt dårlig
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Her har de sørget for å ha minimum en fast voksen hver uke, helst flere. Her samarbeider de også med en annen barnehage, så de lå være på ukjent plass i to uker. Da er det spesielt viktig med et kjent voksenfjes tenker jeg. Anonymkode: 16e26...d58 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Det hadde jeg tatt opp med barnehagen. Det er ikke greit at det bare er helt ukjente mennesker når man skal levere. Hos oss er det redusert bemanning (naturlig nok, da det er færre unger også), så de blander avdelinger. Men de er til vanlig veldig flinke på å gjøre barna kjent med alle de ansatte (en dag i uken har de aldersgrupper på tvers av avdelingene, og er da med voksne fra andre avdelinger). Så det er alltid noen han kjenner der. I går var det en voksen fra hans avdeling, i dag var det en voksen fra en annen avdeling, men en som han kjente. Hadde aldri levert ham fra meg om det var noen han var utrygg på.. Anonymkode: c1c11...02e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Mange kommuner oppfordrer ansatte til å ta 4 uker sammenhengende ferie i løpet av sommeren. Dette gir stor utfordringer med tanke på å ha kjente voksne tilstede i barnehagen. Skjønner at det må bli sånn, men barnehagen burde varslet dere så dere kunne forberedt barnet. Anonymkode: 8e1b3...aa4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Det kan jo ha blitt sykdom feks, sånt skjer noen ganger Anonymkode: 8ad0c...355 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo ha blitt sykdom feks, sånt skjer noen ganger Anonymkode: 8ad0c...355 Enig. Dette var ikke greit TS. Ville klaget. Her er det faste voksne hele sommeren. Privat bhg i Viken. Anonymkode: 5e380...16d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Det kan ha oppstått sykdom eller at de faste ansatte hadde senvakt feks, men det skal ikke være vikarer alene i barnehagen. Når styrer er borte skal en fast ansatt være ansvarlig for barnehagen i styrers fravær. Så det ville jeg tatt opp med barnehagen! I en sommerferieperiode vil det ikke alltid være voksne fra alle avdelinger, men det skal fortsatt være faste ansatte tilstede. Anonymkode: 18ef7...eb1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Det er normalt at det alltid er en fast ansatt som er kjent for barna, men den personen barnet ditt kjenner kan f.eks. ha seinvakt den dagen eller være syk. Jeg jobber selv i barnehagen og ser en stor økning i sykefravær og sykemeldinger rundt ferietider, så er dessverre ikke så enkelt for oss som er på jobb. Send en sms noen minutter etterpå for å høre hvordan det går med barnet ditt. Jeg pleier alltid å sende en sms til mor/far om hvordan det går hvis jeg må ta i mot et barn som ikke er trygg på meg. Anonymkode: e3e01...22d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå