Fakse Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Har fire chili-planter i vinduskarmen, to av hver sort, og de produserer akkurat nå mer chili enn vi klarer å bruke opp. Vil gjerne ha gode råd om hvordan jeg kan ta vare på overskuddet til senere bruk, helst sånn at de kan oppbevares hele vinteren. Kan de syltes, moses, fryses eller tørkes, og hvordan gjøres dette? Har tenkt på å lage masse mat med chili som kan fryses ned (chili con carne og liknende), men jeg har egentlig ikke plass i fryseren til så mye sånn akkurat nå, så det er best å finne andre løsninger.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 De burde jo kunne tørkes i stekeovnen på relativt lav varme i lang tid, men jeg har dessverre ikke peiling på hvordan det gjøres.
Gjest piaf Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Del i to på langs, fjern frø og hinner og frys alle sammen i en ziplock-pose. Prøv å legge posen flatt og fordele chiliene utover under innfrysing, så blir de singelfrosne, og det blir lettere å ta akkurat så mange du trenger etterhvert. Enkelt og praktisk.
Gjest piaf Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Ikke sant... :D Det er jo nok av ting som er vanskelige her i verden. Gjør alltid sånn når jeg kjøper chili, jeg, som regel er det jo en hel haug i en pakke, og man trenger bare en eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå