Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #1 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg hadde et keisersnitt for 3 uker siden. Selve snittet ser ut til å være pent utført, så selve arret i seg selv er ikke for skjemmende. Men det jeg lurer på er om selve magen vil kunne bli pen igjen. For mageskinnet ser liksom ut til å henge litt i forbindelse med snittet. Kan dette bli stramt igjen? Er det noen som vil dele egne erfaringer med dette? Og er det noen som har gode tips til hvordan magen kan bli fin igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. juli 2005 #2 Del Skrevet 13. juli 2005 er vel bare å begynne med mageøvelser på vanlig måte når du "får lov" det vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #3 Del Skrevet 13. juli 2005 Ja, mageøvelser vil jeg såklart gjøre. Men det ser ikke ut til at dette mageskinnet strammes ved hjelp av situps. Ser mer ut som om det er selve "sammensnurpingen" av huden som gjør at det er blitt litt sånn hengemage. Derfor lurer jeg på om dette er noe som vil trekke seg sammen, eller om det kun er bukplastikk som kan redde magen min nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 13. juli 2005 #4 Del Skrevet 13. juli 2005 Du må nok bare gjøre styrkeøvelser for buken og smøre deg med tålmodighet. For ting tar tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestinee Skrevet 13. juli 2005 #5 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei, tror ikke di som har svart deg har tatt keisersnitt selv, blir nokk vanskelig å få strammet opp skinnet, men jeg skal ikke ta motet helt fra deg, om du syns det blir for ille får du dekket gratis opperasjon (bukplastikk) om henget på magen er mer en 2,5 cm. Jeg måtte selv ta keisersnitt, og det lar seg ikke trene opp et heng etter keisersnitt, men sefølgelig litt trening hjelper jo litt på, men husk det er 9 lag som skal gro inni deg så ta det med ro, jeg klødde på magen i flere år jeg etter keisersnittet pga grotia........Men kos deg med babyen din og glem magen, den fikser du etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 13. juli 2005 #6 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg fikk keisersnitt med et loddrett snitt fra navlen og ned, og etterpå syntes jeg det bulte rart på ene siden av navlen, og jeg lurte på om kirurgen hadde vært litt klossete, men ettersom huden har strammet seg opp og jeg har tatt sit-ups, har den jevnet seg ut så mye at jeg tror det bare er jeg som ser at det buler litt Forresten er det vel mer vanlig å få keisersnitt med vannrett snitt, da blir flere av musklene skåret over, men det går fint å trene dem opp etter en stund uansett (jeg har hatt to operasjoner med sånt snitt, så jeg kan garantere at musklene blir som før ) Hvis det bare er huden som virker litt slapp (jeg skjønte ikke helt av forklaringen din), så sier de at det tar opptil ett år før den strammer seg opp som den var før. Og sit-ups er uansett å anbefale når du kan begynne å trene igjen, siden de vil hjelpe magen til å bli flatere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 13. juli 2005 #7 Del Skrevet 13. juli 2005 Diskuterte faktisk dette med en legestudent i helgen. Han mente at det kommer veldig an på hvordan keisersnittet blir utført, og hvor ødelagt musklene blir etterpå. Men som regel går det bra, det var for 10-15 år siden at en fikk "hengemage" etter k.snitt, mente han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 13. juli 2005 #8 Del Skrevet 13. juli 2005 .... det var for 10-15 år siden at en fikk "hengemage" etter k.snitt, mente han. ← Jeg tok vannrett keisersnitt for 19 år siden, det ble usedvanlig vakkert utført. Under hårfestet, fullstendig usynlig. Men for trådstarter - 3 uker er allfor kort tid til å kunne vurdere hvordan det blir seende ut etterhvert. Når du begynner å trene - husk på at du må stramme magemusklene FØR du gjør situps og andre øvelser. Pilates er veldig bra, fordi det fokuserer på å trekke navlen innover. Jeg ser så mange som gjør situps og presser magen utover Begynn veldig pent - men uansett: Vent med å trene magemusklene til alt har fått gro i fred. lykke til - magen din blir sikkert kjempefin igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå