Gå til innhold

Derfor lykkes du ikke på Tinder - spesielt hvis du er mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Hvorfor fungerer ikke Tinder for enkelte menn?»

Tema diskuteres hyppig på ulike forum på nett, og det er mange av de samme svarene som går igjen:

«Fordi de ikke er attraktive nok. Jenter får matcher for nesten hvert sveip, så hun har et stort antall å velge mellom. De kan være mer kresne på Tinder, men det kan ikke gjennomsnittlige menn».

https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-lykkes-du-ikke-pa-tinder---spesielt-hvis-du-er-mann/3423997017.html

Anonymkode: cc47a...984

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjesp

Anonymkode: eb215...ac0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp

Herregud for et argument, jeg bøyer meg i støvet for deg og gir deg stående applaus

giphy.webp

Anonymkode: cc47a...984

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å være mann. Derfor ønsker jeg at prostitusjon skal bli anerkjent som arbeid og lovlig i Norge. Da slipper man å bli stengt ute av sex markedet pga fysiske mål som ikke når frem eller det psykiske. 

Anonymkode: bd1fc...92f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et argument, jeg bøyer meg i støvet for deg og gir deg stående applaus 

Det var ikke et argument. Det var kun en reaksjon på et tema som er så ihjeldiskutert her, som det kan gå an. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"Og så er det slik at kvinner har mindre aversjon mot å velge den fineste mannen, selv om han er attraktiv for alle andre kvinner"

Dette er noe jeg og reagerer på, har ikke damene på tinder selvinnsikt i det hele tatt? Det verste er jo at enkelte er frekke nok til å klage over at de bare er gode  nok for sex!

Anonymkode: 12ee4...c97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Og så er det slik at kvinner har mindre aversjon mot å velge den fineste mannen, selv om han er attraktiv for alle andre kvinner"

Dette er noe jeg og reagerer på, har ikke damene på tinder selvinnsikt i det hele tatt? Det verste er jo at enkelte er frekke nok til å klage over at de bare er gode  nok for sex!

Jeg sveiper selv bort de mennene som nok regnes som de "mest attraktive". Det ene er at for meg ser de fleste litt klysete ut, og vi har neppe mye til felles. Det andre er at jeg ikke finner dem attraktive, selv om jeg vet at de objektivt sett er det. 

Anonymkode: c058a...ae0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gammelt nytt publisert på nytt. men om menn kan ta med seg en nyttig setning fra dette så finnes det kanskje håp, nemlig:

Damer på jakt etter langtidsforhold sliter med å vurdere menn etter ønskede preferanser fordi de bare har bilder av kandidatene.

Når 70-80% av menn bare har noen få, dårlige bilder av seg selv og null info ellers, og i tillegg ikke er av de "superkjekke", hvordan tenker de at kvinnene skal få lyst til å velge de da? Jeg sveiper alle uten tekst/info i bio til venstre uansett hvor bra de ser ut. For jeg orker ikke starte samtaler helt på null uten å vite om vi har noe som helst til felles (eller om mannen kanskje er 10 cm lavere enn meg). Jeg må se at det er noe interessant der. Felles interesser, gjerne litt humor.

Og om de i tillegg kunne lært seg litt folkeskikk og begynt å behandle matchene de får bedre.... Jeg sveiper helt vanlige menn til høyre, også menn som jeg anser som "mindre pen" enn meg selv hvis jeg ser andre kvaliteter der. Men selv om vi matcher, og jeg gjerne er den som sender første melding så er det mange som ikke svarer. Til og med når de sender første melding (gjerne en dårlig en, som bare Hei!) og jeg svarer på den og prøver å spørre litt og få igang en samtale så hender det man ikke hører noe mer. Så ja, kvinner får kanskje flere matcher, men mange av mennene behandler oss som dritt. Så hva hjelper det med mye matcher da? Ikke sveip til høyre med mindre man faktisk kan tenke seg å ta kontakt med vedkommende! Så beklager, men jeg klarer virkelig ikke synes synd på mennene. De snakket om at kvinner har høye forventninger, men det har tydelig menn også. 

Anonymkode: d6b63...2ee

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sveiper helt vanlige menn til høyre, også menn som jeg anser som "mindre pen" enn meg selv hvis jeg ser andre kvaliteter der. Men selv om vi matcher, og jeg gjerne er den som sender første melding så er det mange som ikke svarer. Til og med når de sender første melding (gjerne en dårlig en, som bare Hei!) og jeg svarer på den og prøver å spørre litt og få igang en samtale så hender det man ikke hører noe mer.

Men da matcher du jo åpenbart med menn som har valgmuligheter. Du mener selv de er mindre attraktive, men uansett hvordan du snur og vender på det har de valgmuligheter og det har de færreste menn på tinder. Og da velger de tydeligvis noen andre. Du matcher med de samme som alle andre damer gjør.

Det gjentas i det uendelige at det ikke er synd på menn på tinder fordi bla bla bla (bilder underfra, de som er populære svarer ikke etc), men hvilken forskjell utgjør all den retorikken? Om det er et fåtall menn som har sjans kan ikke tinder bli en plass hvor kvinner flest kan finne en kjæreste heller. Det blir et sted hvor de mest attraktive mennene har sex med alle kvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da matcher du jo åpenbart med menn som har valgmuligheter. Du mener selv de er mindre attraktive, men uansett hvordan du snur og vender på det har de valgmuligheter og det har de færreste menn på tinder. Og da velger de tydeligvis noen andre. Du matcher med de samme som alle andre damer gjør.

Det gjentas i det uendelige at det ikke er synd på menn på tinder fordi bla bla bla (bilder underfra, de som er populære svarer ikke etc), men hvilken forskjell utgjør all den retorikken? Om det er et fåtall menn som har sjans kan ikke tinder bli en plass hvor kvinner flest kan finne en kjæreste heller. Det blir et sted hvor de mest attraktive mennene har sex med alle kvinner.

Derav argumentet med tekst i bio. Om man oppgir litt om hvem man er og hva man er ute etter så blir det adskillig lettere å finne en god match.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det å vise personlighet, enten i form av gode, naturlige bilder og tekst som på en god måte beskriver hva som er unikt med deg gjør at man skiller seg ut fra resten. Da har ikke utseendet til mannen så mye å si. Humor er viktig, det er en release som gjør det lettere å ta kontakt.

Anonymkode: 4a353...23f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hva hjelper det med mye matcher da? Ikke sveip til høyre med mindre man faktisk kan tenke seg å ta kontakt med vedkommende! Så beklager, men jeg klarer virkelig ikke synes synd på mennene. De snakket om at kvinner har høye forventninger, men det har tydelig menn også. 

Utfra egen og bekjentes erfaringer så gjelder dette uavhengig av kjønn. Damer kan riktig nok være LITT unnskyldt ettersom de får flere matcher, men.. that's the price of doing business. Så beklager, men jeg klarer virkelig ikke synes synd på kvinnene. 🤭😉 

Uansett er Tinder i all hovedsak en sirkelrunk hvor de aller fleste kun er ute etter å få bekreftelse og bygge opp sitt eget ego, enten bare gjennom matchene i seg selv eller gjennom litt chat som får de til å føle seg ettertraktet. Enten man bare er ute etter ons, noe uforpliktende eller mer seriøs dating så finnes det en myriade av andre muligheter som er bedre enn Tinder.

Anonymkode: 71a11...2d6

Gjest Minesveiper
Skrevet

Det som er fint med disse artiklene, er jo at de faktisk beviser at menn ikke bare "syter" slik som mange kvinner skal ha det til.

Fra artikkelen:

"En studie av 3600 Tinder-brukere viste at menn høyresveiper (altså trykker «liker») på 61,9 prosent av damene på Tinder, mens damene bare høyresveiper 4,5 prosent av mennene."

"Vi ser tydelig på Tinder-tallene at det bare er noen få menn som blir valgt. Nylig delte jeg forskning hvor rådet var følgende: Hvis du ikke tilhører de fineste fem prosentene av menn, så ikke bruk tiden din på Tinder."

Jeg er fremdeles motstander mot å bruke tinder til å fatte slutninger om kjønnsdynamikken pga av at tinder opererer med en algoritme som begrenser eksponering. Likevel, det hadde vært fint om menn kunne slutte å bruke appen slik at noen konkurrenter, eventuelt tinder selv faktisk kunne laget et skikkelig produkt som også virker for menn.

Gjest Forumhei
Skrevet

Hva er vitsen med tinder når man heller kan lykkes på kjærlighets fronten!?😊

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Minesveiper said:

Det som er fint med disse artiklene, er jo at de faktisk beviser at menn ikke bare "syter" slik som mange kvinner skal ha det til.

Det har vi som sliter sagt hele tiden, men vi får de samme hersketeknikkene servert tilbake og de samme livsløgnene om og om igjen..

Som gjennomsnittlig mann eller verre, med nedsatt funksjonsnivå eller evne er det mye vanskeligere å finne noen, enn for tilsvarende grupper av kvinner.

Anonymkode: a62c0...ac8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det å være mann. Derfor ønsker jeg at prostitusjon skal bli anerkjent som arbeid og lovlig i Norge. Da slipper man å bli stengt ute av sex markedet pga fysiske mål som ikke når frem eller det psykiske. 

Anonymkode: bd1fc...92f

Jeg er på Tinder men vil ha meg frabedt å bli sett på som en del av et sex marked takk! 

Anonymkode: 5899c...054

AnonymBruker
Skrevet

Tinder bare egentlig beviser kvinners natur og hvor kresne de egentlig er, også til utseendet. Hver gang jeg leser her inne fra kvinner  at utseende er ikke så viktig for meg bla bla bla, så tenker jeg, jaja, selvinnsikt det er det ikke alle i verden som har. Vi menn klarer i det minste å være ærlig med oss selv og andre ved å si at vi faktisk bryr oss en del om utseende. Det er så klart ikke synonymt med at utseende betyr alt, langt ifra. Og det finnes så klart alltid unntak, det forstår vi alle!

Ett prakt eksemplar på at kvinner byr seg mye om utseende, er høyde.Tror flertallet av kvinner på tinder setter høydekrav. Jeg vet ikke om mange menn som setter slike krav på tinder(eller andre steder) Og av en aller annen merkelig årsak i mange kvinners hodet, så faller visst ikke det innenfor kategorien utseende. Alt det ytre hører til utseende, også høyde. Men vi menn må også leve opp til mange andre forventninger, som sosial status, høy selvtillit osv og det gjør det så klart enda mer utfordrende for mange menn på datingmarkedet.

Men kvinner her inne klarer så klart ikke å ta til seg denne kritikken og kommer bare med "sine" personlige preferanser, uten et snev av selvinnsikt og det å klarer å se det hele i ett generelt bilde. Virker som de tror at "jammen sånn er det ikke for meg og da er det ikke slik". Lurer litt om kunnskapsnivået til mange av kvinnene her forumet er lavere en snittet, eller om at kvinner generelt sliter såpass med å se det hele bildet og derfor bare prøver å bortforklare både forskning og statistikk. Altså, hvor lite rasjonell går det an å bli? Nesten litt skremmende og slik at man begynner å tvile litt på den kvinnelige intellekt. Tror ikke dette forumet er helt sunt for menn som er vant til å bruke logikken sin, noe menn kanskje i snitt er bedre på en kvinner?

Jeg får vell slakt nå, men det går bra, jeg forventer ikke noe annet inne på dette forumet. En rasjonell og logisk diskusjon som ikke går ut på hersketeknikker og synsing er vell lite for mye å be om her inne tror jeg.

Anonymkode: 4748c...609

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet dere hvorfor dere ikke lykkes på Tinder? Fordi istedenfor å jobbe med dere selv og bli attraktive partnere - så sitter dere her på kvinneguiden og sipper i håp om at noen synes synd i dere. Er ikke damers skyld at dere ikke trener, leser, lærer å ta bedre bilder og utvikler dere. Tafatt, ubrukelig mentalitet som ikke gjør noen noe godt. 

Anonymkode: 856ce...29b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og sex er ikke et marked. Sex er noe som skjer når man møter et menneske man har kjemi med. Prostitusjon er slaveri. 

Anonymkode: 856ce...29b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tinder-verden er bare en ekstrem-versjon av den virkelige verden -- og de blir mer like for hver dag som går. Tall fra ekte verden viser også hvordan fære og færre menn får sex, og at kvinner mer og mer går etter de samme 20% av mennene. Er du ikke blant kremen av mennene, så vil denne Tinder-statistikken være svært relaterbar, fordi man opplever det hele livet å være nærmest usynlig til det motsatte kjønn.

Anonymkode: 67bc0...b6e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...