Gå til innhold

Utbetalingskort - hvor kan det heves?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et utbetalingskort jeg trenger å heve, men det begynner å bli lenge siden jeg har hatt et og jeg er usikker på hvem som gjør det lenger. Post i butikk har etter hva jeg vet sluttet med banktjenester av den typen, så da er kanskje eneste mulighet en bankfilial? Kan jeg reise til en hvilken som helst bank eller må jeg være kunde der?

Jeg kunne ringt rundt og spurt, men problemet er at utbetalingskortet går ut i dag og jeg befinner meg langt unna noen som helst bankfilial og lenger enn langt unna en jeg er kunde hos. Så hvis jeg skal rekke sommeråpningstidene må jeg dra nå, før bankene og post i butikk åpner og jeg kan ringe og spørre. Men jeg vil også nødig betale billetter for en lang reise som kanskje ikke er nødvendig. Finnes det noen her som vet noe om dette, da ny og mer oppdatert informasjon enn det jeg sitter med selv? På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: fde80...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan få beløpet ut i kontanter i hvilken som helst bank, men da må du betale et gebyr. Hvis du går til din egen bank og setter det inn på konto slipper du gebyr. Slik var det i hvert fall sist jeg fikk et utbetalingskort, men det er ganske lenge siden.

Og forresten, de fleste banker har vel døgnåpen kundeservice? 

Anonymkode: d0d64...ad2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på post i butikk. Trodde jeg kunne få satt de inn på Dnb-kontoen min, men siden jeg ikke har bankkort der lenger - fikk jeg de utbetalt i kontanter. Mener gebyret var 75kr. Dette var nå i mai.

Anonymkode: 43b34...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan få beløpet ut i kontanter i hvilken som helst bank, men da må du betale et gebyr. Hvis du går til din egen bank og setter det inn på konto slipper du gebyr. Slik var det i hvert fall sist jeg fikk et utbetalingskort, men det er ganske lenge siden.

Og forresten, de fleste banker har vel døgnåpen kundeservice? 

Anonymkode: d0d64...ad2

Takk for svar :) Første post i butikk har nå åpnet og de sier de fremdeles har banktjenestene. Avtalen deres er utvidet til ut august, sannsynligvis pga korona. DNB sin telefon åpnet også og jeg ringte de først, men de aner ikke hva et utbetalingskort er. engang. Mener du et kredittkort? Vil du heve kredittgrensa di? Vi har ingen andre typer kort, bare debetkort og kredittkort. Vil du ha et kort på en annen konto eller hva? Og etter at det til slutt gikk inn etter teskjeforklaring tre ganger: Ååå, er du sånn som får utbetalinger fra NAV?!

Jeg rakk å reise hjemmefra, men kan heldigvis snu om et par timer og sette nesa hjemover igjen og ordne det på Post i butikk. Glad jeg ikke må til DNB i hvertfall 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo også en måte å møte en kunde på. Jeg har selv hatt dårlig erfaring med DNB på telefon. Bruker en annen bank, men har beholdt en konto der allikevel. 

Får nesten litt vondt av å lese om din opplevelse.

Ha en fin dag.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo også en måte å møte en kunde på. Jeg har selv hatt dårlig erfaring med DNB på telefon. Bruker en annen bank, men har beholdt en konto der allikevel. 

Får nesten litt vondt av å lese om din opplevelse.

Ha en fin dag.

Ja, det var litt spesielt. Jeg skjønner at de ansatte i selve banken selvfølgelig vet hva et utbetalingskort er, så dette er vel bare et godt eksempel på hvorfor eksterne callsentre er en uting - de som jobber der aner ikke hva de snakker om. 

Håper du får en fin dag også :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å kontakte de som har utstedt utbetalingskortet, og spurt om de kan overføre til konto i stedet hvis du oppgir kontonummer? Det vanlige er jo at man får utbetalingskort kun når pengenes avsender ikke har kontonummeret til kunden. Men får de oppgitt det, så er det jo bare å overføre direkte.

Du skriver at kortet har utløpsdato i dag. Når kortet er utgått, kan avsender gi deg pengene via konto istedet, skulle jeg tro, da de vet at du ikke kan heve det mer.

Ring og hør hvis mulig.

Anonymkode: f39c3...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...