AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Selvfølgelig går de opp når folk velger å reise til utlandet og kommer hjem med dritten, samtidig som folk hjemme har overholdt alt men går og lei når folk er så utrolig bortskjemte at de ikke en gang kan være hjemme en sommer... Håper at de dødsfallene vi får nå er de som faktisk har reist til utlandet uten en jævla god grunn og at det ikke går utover de som har overholdt alle anbefalinger og råd. Anonymkode: d412d...372 36
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 Må man nesten forvente når folk oppfører seg som idioter. Anonymkode: 50317...96f 16
NorthernLight Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Myndighetene hadde ikke trengt å åpne opp for reise til en drøss av land når det er pandemi heller!! Man setter den velykkede Corona-dugnaden på spill. 28
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Viser tabellen din en økning? Kan ikke se det Anonymkode: f497a...18f 5
Den Sagnomsuste Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, NorthernLight skrev: Myndighetene hadde ikke trengt å åpne opp for reise til en drøss av land når det er pandemi heller!! Man setter den velykkede Corona-dugnaden på spill. Helt korrekt! Jeg mistenker at en ny oppblomstring, med påfølgende nyinnføring av mer drastiske tiltak kan gi inntrykk av en handlekraftig regjering. Vi må ikke glemme at det nærmer seg valg snart... handlekraft er en lett måte å skaffe seg stemmer på. Dessuten har aldri FHI vært i stand til å ta roret alene. Der råder det en viss Tegnell-stemning i korridorene. Videre spiller lobbyvirksomhet inn som faktor. Mange pressgrupper har ligget på myndighetene i møte med restriksjoner osv. Endret 28. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Jippi, endelig stiger smittetallene. Dette har vi ventet lenge på . Hva var det jeg sa Anonymkode: 9089c...884 5
Gjest Sprettballen Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Det er en liten oppblomstring akkurat nå, akkurat som forventet, men enn så lenge virker det som om det er smitteklynger, og ikke stor spredning i samfunnet for øvrig. Hvis alle gjør som de skal har jeg et håp om at det fortsetter slik, og at det ikke blir en ukontrollert spredning.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Endelig stiger det! Dette har dere ventet på å kunne si leeenge😂 Anonymkode: e18f1...34a 14
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 Corona blir ikke borte. Samme som influens kommer hvert år. Herregud er så lei av folk som mener jorda går under fordi det øker litt. Selvfølgelig vil det gå opp og ned i smittetallene. Anonymkode: 6ea1b...81d 15
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 Det har jo mydighetene sagt hele tiden. At gjenåpning vil føre til at vi vil se en viss stigning. Og at det er noe vi må leve med gitt dagens situasjon. Vi kan jo leve i en boble i egen stue. Hovedsakelig omgås andre på nett. Slippe bilulykker, influensa, og annen drit. Men det er egentlig ikke et liv på sikt. Anonymkode: afe31...bf1 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jo mydighetene sagt hele tiden. At gjenåpning vil føre til at vi vil se en viss stigning. Og at det er noe vi må leve med gitt dagens situasjon. Vi kan jo leve i en boble i egen stue. Hovedsakelig omgås andre på nett. Slippe bilulykker, influensa, og annen drit. Men det er egentlig ikke et liv på sikt. Anonymkode: afe31...bf1 De sa også at vi skulle ha en myk åpning. Det er det vi reagerer på. Hva er mykt med å åpne for en rekke land samtidig? Og at det er åpent for alle uansett grunn? Slik jeg så det for meg ville det være åpnet for de med faktisk behov. Eks. Eiendom, familie, helse, arbeid. Ikke Pepsi Max, bacon og smågodt, heller ikke høyere badetemperaturer. Jo flere som reiser, jo mer øker risikoen. Derfor er dette ikke en myk åpning. Vi ser allerede etter kort tid at det har fått konsekvenser. Hvordan de har tenkt å forsvare dette når ferietiden er over blir spennende å se. Dette kommer særlig til å gå ut over de sårbare, eldre, de på sykehjem, de utsatte barna der skolene blir stengt, kronisk syke, de som skal føde, de som trenger medisinsk behandling som blir utsatt.... Listen er pokker så lang. Men for all del.. Jeg er mer glad i paraplydrinker er de fleste, men for min del er det ikke verd det. At andre har så stort behov er et mysterium. Du kan jo se de som har reist til nå, de kan stort sett deles opp i Paradis hotell, Charterfeber eller grilldress. 😉 Anonymkode: 26f03...084 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sa også at vi skulle ha en myk åpning. Det er det vi reagerer på. Hva er mykt med å åpne for en rekke land samtidig? Og at det er åpent for alle uansett grunn? Slik jeg så det for meg ville det være åpnet for de med faktisk behov. Eks. Eiendom, familie, helse, arbeid. Ikke Pepsi Max, bacon og smågodt, heller ikke høyere badetemperaturer. Jo flere som reiser, jo mer øker risikoen. Derfor er dette ikke en myk åpning. Vi ser allerede etter kort tid at det har fått konsekvenser. Hvordan de har tenkt å forsvare dette når ferietiden er over blir spennende å se. Dette kommer særlig til å gå ut over de sårbare, eldre, de på sykehjem, de utsatte barna der skolene blir stengt, kronisk syke, de som skal føde, de som trenger medisinsk behandling som blir utsatt.... Listen er pokker så lang. Men for all del.. Jeg er mer glad i paraplydrinker er de fleste, men for min del er det ikke verd det. At andre har så stort behov er et mysterium. Du kan jo se de som har reist til nå, de kan stort sett deles opp i Paradis hotell, Charterfeber eller grilldress. 😉 Anonymkode: 26f03...084 Tja, selv reiste jeg til vingård i sentraleuropa. Og tok koronatest både før jeg reiste ut, og i det jeg kom tilbake - noe jeg mener burde vært et krav både til de som reiser i Norge og i utlandet, uten at jeg henger ut alle som ikke gjør det som uansvarlige her inne. Det er alt for mye uansvarlig oppførsel. Og mange regler jeg også reagerer på. Men at utlandet er så skummelt som mange her vil ha det til ser jeg rett og slett ikke. Da reagerer jeg mer på store privatfester i Moss og folk som drar på slik fest med symptomer, at det svømmer over av alt mulig av nasjonaliteter i Norge uten at noen passer på avstand, med mer. Kontrollen i utlandet var en helt annen enn det jeg ser her hjemme, var et sjokk å komme tilbake når jeg ser hvordan man kan handtere situasjonen på best mulig måte. Anonymkode: afe31...bf1 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #14 Skrevet 28. juli 2020 Ja hvem hadde trodd noe annet ? Anonymkode: 01884...c4f 1
NorthernLight Skrevet 28. juli 2020 #15 Skrevet 28. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Endelig stiger det! Dette har dere ventet på å kunne si leeenge😂 Anonymkode: e18f1...34a Herlighet....Tror du virkelig folk flest ønsker at det skal bli flere corona smittede? tåpelig kommentar... 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 25 minutter siden, NorthernLight skrev: Herlighet....Tror du virkelig folk flest ønsker at det skal bli flere corona smittede? tåpelig kommentar... Folk flest - nei. Folk her inne som har sagt «bare vent» i 5 mnd tror jeg får litt tilfredsstillelse av å endelig kunne «ha rett» ja. Anonymkode: e18f1...34a 13
Loff77 Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig går de opp når folk velger å reise til utlandet og kommer hjem med dritten, samtidig som folk hjemme har overholdt alt men går og lei når folk er så utrolig bortskjemte at de ikke en gang kan være hjemme en sommer... Håper at de dødsfallene vi får nå er de som faktisk har reist til utlandet uten en jævla god grunn og at det ikke går utover de som har overholdt alle anbefalinger og råd. Anonymkode: d412d...372 Sikkert en og annen Nordmann som tar det med hjem, nå er det jo noen som blir smittet her hjemme også. Og hva med turister som kommer inn da, du har fått med deg att grensen er åpen? Det er forventet og beregnet med noe smitte, SLAPP AV og kos deg 5
Loff77 Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 4 timer siden, NorthernLight skrev: Myndighetene hadde ikke trengt å åpne opp for reise til en drøss av land når det er pandemi heller!! Man setter den velykkede Corona-dugnaden på spill. Du har fått med deg att turister kan reise hit eller? Dugnaden var over 15.06 og 15.07 nå er det håndhygiene og avstand som gjelder 5
Loff77 Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Corona blir ikke borte. Samme som influens kommer hvert år. Herregud er så lei av folk som mener jorda går under fordi det øker litt. Selvfølgelig vil det gå opp og ned i smittetallene. Anonymkode: 6ea1b...81d Huff ikke si slik da, hva skal KG spesialistene tenke da😂😂 3
Loff77 Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jo mydighetene sagt hele tiden. At gjenåpning vil føre til at vi vil se en viss stigning. Og at det er noe vi må leve med gitt dagens situasjon. Vi kan jo leve i en boble i egen stue. Hovedsakelig omgås andre på nett. Slippe bilulykker, influensa, og annen drit. Men det er egentlig ikke et liv på sikt. Anonymkode: afe31...bf1 Nettop👍 3
Anbefalte innlegg