Gå til innhold

Har hatt sopp i 3 måneder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd alt; Canesten, diflucan, donaxyl x antall ganger. 

Ingenting hjelper.  Donaxyl hjalp litt men 1 uke så er det tilbake. 

Jeg er så frustrert. 

Hva kan hjelpe?

Anonymkode: 40e31...8f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å vaske invendig med eddik? Et tips jeg leste som skulle fungere mot bakteriell vaginose og sopp.. føler med deg!

Anonymkode: 95884...42e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å vaske invendig med eddik? Et tips jeg leste som skulle fungere mot bakteriell vaginose og sopp.. føler med deg!

Ville heller hørt med lege (igjen om du har gjort det før) TS!

AnonymBruker
Skrevet

Hva vasker du undertøy på? 

Jeg fikk beskjed om at soppen ikke dør på 60 ° 

Så trusene kan faktisk smitte deg hele tiden. 

Så vasker nå altid trusene på 70° eller 90 °

Anonymkode: f9a5f...d83

AnonymBruker
Skrevet

Sopp kan også bli resistente. Ville kontaktet fastlege

Anonymkode: b2af3...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kronisk sopp i flere år. Ingenting av legemiddel og behandlinger har fungert på meg. Heldigvis har jeg en variant som kroppen min virker å ha «vent» seg til, det vil si at det ikke klør på samme måte som før. Det eneste som fungerer på meg er diettendringer, hvor det aller viktigste er å holde seg unna sukkerarter (i alle typer matvarer, et glass melk eller å spise druer går f.eks. ikke). Hvis jeg i tillegg holder meg unna gjær og mat som kan inneholde mugg, samt drikker mye vann, så får jeg helt klar og fin utflod. Er derimot umulig å holde på slik i lengden. Jeg har gitt opp 🤷‍♀️ Det kan derimot fungere for deg, jeg tror bare jeg har fått en «umulig» type sopp. 

Anonymkode: 626e3...753

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å skylle vagina med naturell yoghurt?

Funker for meg etter mensen. Tar en 10ml sprøyte (uten spiss) og fyller halve med yoghurt. Så tar jeg springen på lunkent vann og fyller resten av sprøyta. Deretter fyller jeg vagina over toalettet/badekaret og så holder jeg væsken inni meg mens jeg stikker fingeren inn og gnir mot alle veggene. Gjentar om nødvendig. :)

Anonymkode: 71659...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen

Anonymkode: cf844...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Har du sexpartner? Jeg slet med det samme, men etter at vi slo opp så ble jeg helt frisk igjen.

Tålte ikke gubben! 

Anonymkode: 5ded9...c34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å ta hvitløkstabeletter  etter anbefaling fra legen. Høres for fantastisk ut men det hjelper for meg😊 nesten vært helt symptomfri siste 3 år. Om jeg kjenner at noe er på gang tar jeg en ekstra  tablett i noen dager. Bruker Kyolic

Anonymkode: d5cd6...a01

AnonymBruker
Skrevet

Tørker du til det helt tørt under mensen og etter at du har tisset?

Anonymkode: 5f56d...5e4

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jevnlig skjedeskylling med melkesyreløsning eller eddikløsning kan hjelpe bra!

Anonymkode: f998a...a8c

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sexpartner? Jeg slet med det samme, men etter at vi slo opp så ble jeg helt frisk igjen.

Tålte ikke gubben! 

Samme her! Problemene mine startet da jeg fikk min første kjæreste (da var jeg 22), hadde sopp og / eller urinveisinfeksjon hele tiden. Gikk til legen, ingen ting hjalp. Jeg gikk på p-pilla så vi hadde sex uten kondom. 

Da vi slo opp etter noen år ble jeg kvitt plagene i løpet av få måneder. Nesten et år etterpå fikk jeg meg ny kjæreste, og har kun hatt sopp to ganger på 5 år. Så jeg "skylder" på exen. 

Anonymkode: b8864...464

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg pleide å dynke en bomullsdott i eplesidereddikk og gni den mot vulva, inn i skjedeåpningen og bakover mot rompehullet. Det svei som bare f... men jeg følte det hjalp. Gjorde det morgen og kveld. 

Jeg vil anbefale å starte med utvannet eplesidereddik. En teskje i et glass vann for eksempel. 

Det er et helvete å ha sopp, jeg føler med deg!

Anonymkode: b8864...464

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter forslaget om å vaske truser på min. 60 c om ikke enda høyere temperatur. 

Når du bruker Canesten, smører du deg godt? Altså fra over klitoris, hele veien bak og opp til korsryggen? Høres ut som du ikke får tatt knekken på soppen og at det bare kommer tilbake. 

Anonymkode: 1bf14...b81

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tålte ikke gubben! 

Samme her. Fikk sopp for første gang da jeg var 20 og ble sammen med min første sexpartner. Har hatt kjempemasse problemer i 5 (!!!) år, vi kunne nesten ikke ha sex fordi jeg hadde så vondt. Jeg prøvde å spise sukker/melfritt og tok flere tablettkurer over lengre tid. Ingenting hjalp. Etter fem år ble det slutt mellom oss fordi jeg forelsket meg i en annen. Han har jeg vært sammen med i nesten tre år nå og jeg har ikke hatt en eneste sopp ... utrolig ...

Anonymkode: f1c92...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Fikk sopp for første gang da jeg var 20 og ble sammen med min første sexpartner. Har hatt kjempemasse problemer i 5 (!!!) år, vi kunne nesten ikke ha sex fordi jeg hadde så vondt. Jeg prøvde å spise sukker/melfritt og tok flere tablettkurer over lengre tid. Ingenting hjalp. Etter fem år ble det slutt mellom oss fordi jeg forelsket meg i en annen. Han har jeg vært sammen med i nesten tre år nå og jeg har ikke hatt en eneste sopp ... utrolig ...

Og så må jeg tilføye at jeg til og med sluttet på p-pilla fordi jeg hadde hørt at det ikke var bra når man har problemer med sopp. P-pillefri i 4 år sammen med eksen min hjalp heller ikke. Jeg begynte derimot på samme merket igjen da jeg ble sammen med min nåværende kjæreste uten å få en eneste sopp.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter forslaget om å vaske truser på min. 60 c om ikke enda høyere temperatur. 

Når du bruker Canesten, smører du deg godt? Altså fra over klitoris, hele veien bak og opp til korsryggen? Høres ut som du ikke får tatt knekken på soppen og at det bare kommer tilbake. 

Anonymkode: 1bf14...b81

Tro meg, vi som har hatt problemer over mange år har prøvd alt det der. Hjelper ikke.
Mulig man bare må gi det litt tid også. Kanskje jeg vokste det fra meg eller noe ?!

Skrevet

Hvis du har partner så må han behandles for sopp også, selv om han ikke merker noen symptomer, hvis ikke er det ikke noe vits å behandle deg selv for sopp siden du blir resmittet av partner. Så hvis du er seksuelt aktiv så er første bud å behandle dere begge mot sopp. Deretter tiltak for å gjenopprette klimaet i underlivet og forebygge ny soppinfeksjon 

Ville også gitt yoghurt et forsøk; kjøp yoghurt naturell og få tak i ei engangssprøyte på apoteket (uten spiss/nål), før du legger deg så trekk opp 2-3ml yoghurt i sprøyten og sprut yoghurten opp i skjeden. Gjenta i noen dager til du merker bedring. Dette har jeg prøvd flere ganger selv, og det funker. Du kan evt kjøpe vaginale melkesyrebakterier på apoteket for å gjenopprette balansen i skjeden, det funker også. Men yoghurt er mye billigere og likså effektivt :) 

Ellers så bør du bruke bomullstruser som kan vaskes på minimum 60g. Dropp skyllemiddel. Bør også unngå truseinnlegg og tette/trange bukser. Sov gjerne uten truse sånn at underlivet får luftet seg

Bruker du tamponger når du har mensen så kan jeg anbefale Ellen tamponger, de har tilsatt melkesyrebakterier som er gunstig for miljøet i skjeden. Ellen tamponger er dyrere enn f.eks tampax, men du får kjøpt det billigere på nettapotek

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått svar fra legen etter dyrkningsprøver og diverse; det er IKKE sopp jeg har. Det viste også negativt på alle andre tester.

Men hva i all verden feiler meg da, når jeg har alle symptomene på sopp, men det er ikke det?

Noen som har opplevd lignende?

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg fått svar fra legen etter dyrkningsprøver og diverse; det er IKKE sopp jeg har. Det viste også negativt på alle andre tester.

Men hva i all verden feiler meg da, når jeg har alle symptomene på sopp, men det er ikke det?

Noen som har opplevd lignende?

TS

Hvilke symptom har du da?

Anonymkode: 4e48b...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...