AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Leser at overvekt, spes. fedme er en sterk risikofaktor. Feks i FHI sin statistikk. Men handler ikke det om alder først og fremst? Usikker på om jeg er i risokogruppe eller ikke (BMI 32, men ung) Anonymkode: 884ae...47e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Høy alder og enkelte sykdommer er større risiko enn overvekt, men sykelig fedme gir ofte verre sykdomsforløp enn hos normalvektige. Overvekt alene kvalifiserer nok ikke som risikogruppe, men du har høyere risiko for alvorligere symptomer. Men mtp alder så hadde jeg ikke vært veldig redd så lenge du er frisk ellers. Anonymkode: 3739f...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Var sak på NRK i dag. Overvekt gir ikke økt risiko for å bli smittet, men økt risiko for å bli alvorlig syk. Anonymkode: 24b0f...5e8 4
cerruti Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var sak på NRK i dag. Overvekt gir ikke økt risiko for å bli smittet, men økt risiko for å bli alvorlig syk. Anonymkode: 24b0f...5e8 Det gjelder vel fedme, ikke overvekt?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Finner ikke saken på nett, så usikker på detaljene. Var sak på 21-nyhetene om tiltak i Storbritannia mot fedme og overvekt. Boris Johnson hadde begynt å trene og slanket seg etter korona. Anonymkode: 24b0f...5e8 1
Tvist Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 De mente det var i hovedsak for de over bmi over 35.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Nei, men du er i økt risiko for å ikke få kjæreste Anonymkode: 14e4f...dca
cerruti Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du er i økt risiko for å ikke få kjæreste Anonymkode: 14e4f...dca Jeg lurer på hva som får noen til å svare en ung person slik... 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 Du er nok litt mer i risiko enn om du var normalvektig. Det er sikkert ikke så veldig mye, men kanskje det kan være lurt å være litt forsiktig. I England vil de slanke nasjonen, var det ned 2.5 kg om man var overvektig? Siden du er ung er det uansett lurt å forsøke å gjøre noe med det, for det har mange ulemper å være overvektig. F.eks ved graviditet, slitasjeskader mm. Ta uansett vare på deg selv og ikke bekymre deg for mye. Det er heller ikke bra. Anonymkode: 78702...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 Ikke nødvendigvis. Det går på metabolsk friskhet, og det kan du faktisk fikse på under to uker med riktig kosthold! Mange slanke mennesker er også metabolsk usunne og er i større risiko for å bli alvorlig syk, mens man kan være overvektig og være metabolsk sunn fordi man har tatt grep, og derfor ikke lenger være i risikosonen. Anonymkode: 44e3d...733
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 Er ikke bare avhengig av bmi da! Anonymkode: 596ac...37f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 Problemet er ikke selve koronaen, men problemer generelt som er knyttet til lungekapasitet, respirator og nedsatt immunforsvar som følger av overvekten. Anonymkode: 5db30...bfe
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 On 7/27/2020 at 11:40 PM, AnonymBruker said: Leser at overvekt, spes. fedme er en sterk risikofaktor. Feks i FHI sin statistikk. Men handler ikke det om alder først og fremst? Usikker på om jeg er i risokogruppe eller ikke (BMI 32, men ung) Anonymkode: 884ae...47e Jeg har pratet med min fastlege om dette. Du bør selvsagt prate med din egen fastlege, da dette er Internett. Min fastlege sa at det finnes 2-3 ulike stadier ift overvekt. Hvis man kun er i det første stadiet, slik som jeg, og ikke har sykdommer, så går det nok bra så lenge man aldersmessig ikke er innafor en risikogruppe sånn ellers. Og så lenge man er nøye med smittevern, selvsagt. Anonymkode: afd88...365
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Nei, men du er i økt risiko for å ikke få kjæreste Anonymkode: 14e4f...dca Heldigvis er vi mange som baserer et menneskes verdi ut fra andre ting enn BMI alene! Anonymkode: afd88...365 2
Den Sagnomsuste Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 Hvorfor ikke benytte anledningen til å slanke seg litt? Dette kan jo være påskuddet som børster støv av utsatte slankeprosjekter? Synes det er noe tafatt og defensivt over å bekymre seg over dette om ikke man vil gjøre noe med det. Dersom du kommer deg ned under 30 i BMI så er jo det fint på alle mulige måter. Det faktum at du er ung gjør jo også gevinsten mye større. Dersom du ikke tar grep vil uansett livsstilssykdommer komme snikende etterhvert. Diabetes, hjerte- og karsykdommer og en rekke kreftsykdommer er jo tett forbundet med overvekt. De vanligste plagene er i muskler og ledd, og de merker du garantert allerede når du er såpass stor. Bare 5-10 kilo vil gjøre alt lettere for deg. Jeg ønsker ikke å være slem, men unner deg et godt liv, Ts. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå