AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Hvilke myter finnes det, som forskning i stor grad har avblåst? Ser stadig innlegg med tips der mange andre forklarer at det er en myte/forskning viser noe annet. Få høre om mytene! Anonymkode: 35b53...7d8
temolitus Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 At alle typer kalorier har lik innvirkning på kroppen At å spise frokost øker forbrenningen 5
sstinemor Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 8 minutter siden, temolitus skrev: At å spise frokost øker forbrenningen At å spise kveldsmat er en dårlig/unødvendig ting å gjøre
Tvist Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 6 timer siden, sstinemor skrev: At å spise kveldsmat er en dårlig/unødvendig ting å gjøre Tja, det er ikke dårlig, men heller ikke nødvendig for alle. Jeg spiser sjeldent kveldsmat, kun hvis jeg har trent hardt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 At man må spise frokost for å gå ned i vekt, at man ikke skal hoppe over måltider, at man må spise ofte (mellommåltider er et konstruert behov som matvareindustrien har funnet opp). Anonymkode: 6c506...d40 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 At vi må spise ofte for å holde forbrenningen oppe At mettet fett er usunt At karbohydrater er sunt At korn er sunt At vi trenger fiber At rene dyreprodukter er usunt At kjøtt ikke gir oss all næring vi trenger hvis vi spiser bare det At anti-næringsstoffene i planter er bra for oss At det er sunt å kutte ut kjøtt Henger meg også på det med frokost Anonymkode: 031a1...dcf 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 At det å gå ned i vekt er det samme som å miste fett. Anonymkode: 72d95...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 At mat og vektnedgang er så innmari komplisert. Det er ikke det. Man trenger ikke spise så innmari variert heller. Anonymkode: 4f322...a97 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Den største myten for meg, er at en kalori er en kalori. En sjokoladekalori er så absolutt ikke det samme som en eggkalori, da de har helt forskjellig virkning på blodsukkeret og dermed fettlagringen. Anonymkode: eab26...7a7 3
wahaj Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 At å faste er det samme som å sulte seg, eller at det er livsfarlig. Sparebluss/modus. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: At vi må spise ofte for å holde forbrenningen oppe At mettet fett er usunt At karbohydrater er sunt At korn er sunt At vi trenger fiber At rene dyreprodukter er usunt At kjøtt ikke gir oss all næring vi trenger hvis vi spiser bare det At anti-næringsstoffene i planter er bra for oss At det er sunt å kutte ut kjøtt Henger meg også på det med frokost Anonymkode: 031a1...dcf Anbefaler deg å se Gull i tarmen på NRK nett-tv om du tror at kroppen ikke trenger fiber. Mangel på fiber i kosten linkes direkte opp til enormt mange livsstilssykdommer og tarmsykdommer, også mtp gener og arv. Når det er sagt så trenger ikke kostfiber å komme fra korn, selvfølgelig. Anonymkode: 6c4be...345 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 At pulverkurer og rask venktnedang er negativt. Anonymkode: 6c4be...345
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: At vi må spise ofte for å holde forbrenningen oppe At mettet fett er usunt At karbohydrater er sunt At korn er sunt At vi trenger fiber At rene dyreprodukter er usunt At kjøtt ikke gir oss all næring vi trenger hvis vi spiser bare det At anti-næringsstoffene i planter er bra for oss At det er sunt å kutte ut kjøtt Henger meg også på det med frokost Anonymkode: 031a1...dcf Dette er ikke slankemyter. Det er tydelig dine personlige holdninger som skinner igjennom Anonymkode: 59a4e...5ee 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #14 Skrevet 28. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke slankemyter. Det er tydelig dine personlige holdninger som skinner igjennom Anonymkode: 59a4e...5ee Nei. (Annen bruker her, altså.) Alt dette er støttet gjennom solid forskning. Anonymkode: 354f0...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. (Annen bruker her, altså.) Alt dette er støttet gjennom solid forskning. Anonymkode: 354f0...fe7 Ganske likt det hun Marit et eller annet i podkasten til mannen til live sa Anonymkode: 2a915...1e7
Pierre Gynt Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Den største myten for meg, er at en kalori er en kalori. En sjokoladekalori er så absolutt ikke det samme som en eggkalori, da de har helt forskjellig virkning på blodsukkeret og dermed fettlagringen. Anonymkode: eab26...7a7 En kalori er fortsatt den energimengden som skal til for å heve ett gram vann med én grad. At ulik næringsstoffer skaper ulike reaksjoner i kroppen, er selvvsagt. Men hvis du tror at du kan spise flere kalorier enn du forbrenner, bare det er av den "rette typen kalorier", uten å gå opp i vekt, så tar du grundig feil. 3
mlifjeld Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 På 28.7.2020 den 11.16, AnonymBruker skrev: At vi må spise ofte for å holde forbrenningen oppe At mettet fett er usunt At karbohydrater er sunt At korn er sunt At vi trenger fiber At rene dyreprodukter er usunt At kjøtt ikke gir oss all næring vi trenger hvis vi spiser bare det At anti-næringsstoffene i planter er bra for oss At det er sunt å kutte ut kjøtt Henger meg også på det med frokost Anonymkode: 031a1...dcf Helt Enig i alt, bortsett fra det med fiber. Bra å få i seg litt fiber fra lavkarbo grønnsaker som spinat og brokkoli.. Skulle ønske det var generelt akseptert blant folk at det du nevner er best for å gå ned i vekt. Har selv min ideelle fettprosent (20) og spiser Keto og omad. (rent, mye kjøtt fett og noe grønnsaker, med ett stort måltid om dagen) Alikevel vil alltid folk som selv sliter med vekt fortelle meg hvor utrolig usunn livstilen min er. Er lei av å måtte forsvare det hele tiden...
Pierre Gynt Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 At det å kun spise kjøtt er det beste At det å kun spise plantebasert er det beste At det å faste er det beste At det å ikke spise karbohydrater er det beste At det å spise minst mulig fett er det beste At det å kun spise matvarer som begynner med bokstaven S er det beste 1
addict Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 4 timer siden, Pierre Gynt skrev: At det å kun spise kjøtt er det beste At det å kun spise plantebasert er det beste At det å faste er det beste At det å ikke spise karbohydrater er det beste At det å spise minst mulig fett er det beste At det å kun spise matvarer som begynner med bokstaven S er det beste Dette. Det er mange veier til Rom og mange forskjellige gener, lyster, triggere og grunner til at man har det utgangspunktet man har. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 På 28.7.2020 den 0.36, sstinemor skrev: At å spise kveldsmat er en dårlig/unødvendig ting å gjøre Kommer litt an på, periodisk faste har jo positiv helseeffekt og kan være bra for vektnedgang. Anonymkode: 525b3...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå