Gå til innhold

Kjønn og korona, er det bare meg eller virker det som menn er mest uforsiktig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har lagt merke til tendens... Virker som menn vasker seg mindre på hendene (følge en statistikk) ikke holder seg så mye når dem hoster osv,

og føler jeg ser at de fleste som får korona eller smitter det videre er menn!...

Hvorfor det?

Ja, sier ikke at det gjelder alle menn såklart, vet det finnes noen som er forsiktige og oppriktig bekymret...Men finnes det noen studier på dette? Er menn mer uforsiktige?

Anonymkode: 91070...2c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer nok. Det er bevist at menn har større risikoatferd enn kvinner. 

Anonymkode: ba17b...3f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje yngre, men for de eldre har jeg inntrykk av at kvinner er verstinger. De holder aldri avstand eller følger andre tltak.

Anonymkode: 835bb...d70

AnonymBruker
Skrevet

Menn er sterkere og tøffere!

Anonymkode: 5e864...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det smittes omtrent like mange kvinner som menn. Men langt flere menn blir alvorlig syke eller dør.
Hvem som står for mest videreformidling av smitter har jeg imidlertid ikke sett noe statistikk på.

Anonymkode: a7d52...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen forklaring. Dersom du ser på statistikken så er det omtrent like mange menn som kvinner som blir smittet. Rundt 50/50. Men sykehusinnleggelsene og intensivpasientene så tyder det på at menn blir hardere rammet. Rapporter fra FHI vider at rundt 75% av de alvorlig syke er menn. Så her er det genetiske risikofaktorer utover håndhygiene. I USA gir de feks østrogen til kritisk syke menn fordi det er noe med kvinnelige kjønnshormoner som beskytter. 

Anonymkode: 6b15e...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen forklaring. Dersom du ser på statistikken så er det omtrent like mange menn som kvinner som blir smittet. Rundt 50/50. Men sykehusinnleggelsene og intensivpasientene så tyder det på at menn blir hardere rammet. Rapporter fra FHI vider at rundt 75% av de alvorlig syke er menn. Så her er det genetiske risikofaktorer utover håndhygiene. I USA gir de feks østrogen til kritisk syke menn fordi det er noe med kvinnelige kjønnshormoner som beskytter. 

Men vet de om det virker? Det er jo en fordel å være kvinne også etter overgangsalderen. Bare blant de aller eldste jevner det seg ut, men det er jo bare fordi det er mange flere kvinner i den aldersgruppen i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men vet de om det virker? Det er jo en fordel å være kvinne også etter overgangsalderen. Bare blant de aller eldste jevner det seg ut, men det er jo bare fordi det er mange flere kvinner i den aldersgruppen i utgangspunktet.

Nei, de vet jo ikke om det er kjønnshormonene som hjelper. Det at det blir gitt hormoner til pasientene er vel mest en eksperimentering rundt et nytt virus man ikke vet nok om. Det kan like godt være at det er XX kromosomene i seg selv som er beskyttende, og det kan man ikke gjøre så mye med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er dummere og mindre forsiktige!

Anonymkode: 6e505...d82

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har lagt merke til tendens... Virker som menn vasker seg mindre på hendene (følge en statistikk) ikke holder seg så mye når dem hoster osv,

og føler jeg ser at de fleste som får korona eller smitter det videre er menn!...

Hvorfor det?

Ja, sier ikke at det gjelder alle menn såklart, vet det finnes noen som er forsiktige og oppriktig bekymret...Men finnes det noen studier på dette? Er menn mer uforsiktige?

Anonymkode: 91070...2c5

Mange menn sliter tydeligvis med basal smittevernhygiene ja. Som mann selv går jeg naturligvis på herretoalett dersom jeg er ute i det offentlige rom, og boy mange eklinger der ute! 1 av 4 vasker ikke henda etter at de går på dass liksom... Det virker som om mange mødre har vært for dårlige på å lære bort viktigheten av håndvask i oppveksten deres. Det virker generelt å være en latent oppfatning om at det ikke er så farlig med håndvask dersom man kun har gjort nummer 1. En skikkelig uting! 

Når det er sagt så finnes motstykkene også. Personlig bruker jeg maske på offentlig transport, og jeg såper meg i overkant nøye på hendene ved toalettbesøk. Håndsprit bruker jeg også en shitload av ved enhver anledning. Så vi finnes også der ute! 

Når det gjelder smittoverføring i det offentlige rom tror jeg kvinner må dele noe av skylden. Det er langt flere mødre enn fedre som tillater at ungene deres går berserk på feks butikken osv. Antallet mødre med barn over det hele er påfallende stort (og veldig irriterende selv uten pandemi...).

Når det er sagt så er det fest, umoral og utenlandsfanteri som har hovedskylden for nesten all nysmitte nå om dagen. Egoistene reiser til Syden for deretter å gå på nattklubb. Denne umoralen vil koste landet svært dyrt utover høsten, mark my words...

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er overlegne menn på alle måter.

Anonymkode: 7557f...f01

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Det virker som om mange mødre har vært for dårlige på å lære bort viktigheten av håndvask i oppveksten deres.

Foreldre/foresatte. 

Anonymkode: 6cd90...bbf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre/foresatte. 

Anonymkode: 6cd90...bbf

Vi snakker 30-60 år tilbake i tid så mødre er nok ganske dekkende.

• Opprett ny...