Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos legen for en stund siden, svangerskapsrelatert.

Senere fikk jeg regning fra legesenteret. Jeg ringte og sa at det skal vel være gratis. Så var svaret at den måtte betales og at jeg får pengene tilbake.

Nå har det samme skjedd igjen.

Hvem kan jeg snakke med for å få en slutt på dette, hvis legen/øegesenter fortsetter å si at jeg må betale og få pengene tilbake?

Noen mener at legen på et vis tjener ekstra på å gjøre det sånn.. Det er ikke noe jeg ønsker å bidra til!

Alt svangerskapsrelatert skal være gratis på dette legesenteret.

Det er endel vendinger, logge på digipost for å sjekke regning, betale, sjekke i ny og ne om pengene er tilbakebetalt... vært bedre å betale med kort på legeseneret, men best og mest selvsagt er jo å kunne se bort ifra regning når den kommer feil.

Rett skal være rett

Anonymkode: 1bae8...97c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke bidra til at legen tjener mer når du ikke taper noe på det? 

Men til temaet- det er nok ikke legesenterets system, men kommunens/statens. Du betaler legen og blir tilbakebetalt av kommune/fylke/staten. Hadde såklart vært enklere om legen kunne fakturere direkte til de som skal betale, men det er nok en grunn for det. 

Anonymkode: 67325...6b3

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke bidra til at legen tjener mer når du ikke taper noe på det? 

Men til temaet- det er nok ikke legesenterets system, men kommunens/statens. Du betaler legen og blir tilbakebetalt av kommune/fylke/staten. Hadde såklart vært enklere om legen kunne fakturere direkte til de som skal betale, men det er nok en grunn for det. 

Anonymkode: 67325...6b3

Helt feil. Ts skal ikke betale noe som helst og det er ikke vanlig praksis i det hele tatt at hun får tilbakebetalt på den måten. Det er heller ikke slik at ts får tilbakebetalt av staten. Legen får dekket disse konsultasjonene. 

Jeg ville sagt klart i fra til legesenteret at de bryter loven og at svangerskapsrelaterte kontroller er gratis. Du skal derfor hverken betale eller faktureres. Si fra ved neste time. 

Anonymkode: bf96f...638

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart. Jeg betalte ingenting for mine kontroller hos fastlegen! Trodde fastlegen fikk betalt dette direkte av staten?

Anonymkode: 0f586...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt ikke vanlig praksis. 

Anonymkode: f9052...805

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...