Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merknad til innlegget over her: Eg gløymde å få med at vår barnehage er kommunal. 

Anonymkode: 3f2b4...504

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte privat av flere grunner.  For deg første er alle kommunale barnehager ved stengt i fellesferien/3 uker om sommeren  Jeg jobber turnus på sykehus, og da får man ikke ferie hele fellesferien. Det rulleres på . Noen får i juni, noen får i august.  Å ha en kommunal barnehage ville gitt en nøtt hver sommer. Mens nå kan jeg senke skuldrene å meld barnet på ferie, når jeg ha ferie. (Fatter ikke hvorfor så mange barnehager holder stengt i fellesferien når så mange yrker ikke stopper opp)

Det er varm lunsj laget av kokk hver dag. I tillegg til brødmat til frokost og kl 13.30 , og frukt som mellommåltid.  Det er en naturbarnehage så de er mye ute på tur og leker ute.  Bleier er også inkludert i kostpenger. Så slipper å tenke på noe. Mens venner pakket matboks på matboks de siste månedene grunnet korona, har vi bare måtte husker klær og så levere 

Det er god bemanning, ansatte som liker barn og barna er glade og trygge. Viser individuelle hensyn. Når eldste begynte (12mnd) var han ikke god på konsistens og brød og nye ting , og trengte en flaske erstatnibg for å sovne. Null problem. De kjøpte både hipp og favorittgrøten hans uten ekstta kostnad . Kjempebra. 

Har inntrykk av at private barnehager er bedre 😊

Anonymkode: a894f...503

Vi har også sluppet matbokser nå under koronaen. Eneste hun hadde med seg før var frukt, men det også slipper vi nå :) barnehagen står for all mat, så det eneste vi tar med selv er sekken hennes med skift, kosen hennes og diverse, pluss vogna hennes hver fredag/mandag. 

Anonymkode: 6400b...6af

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønte eg ikkje heilt. Me har også sendt matboks og frukt med barnet dei siste månadene. Før korona fekk dei brødskiver til lunsj, og frukt ei stund etter lunsj. Ein evt. frukost har foreldra alltid måtte sende med. Kvifor kan ein privat barnehage servere brødmat under koronaen, medan dei kommunale ikkje får lov til dette? 🙂

Antagelig fordi nevnte private bhg har ansatt en kokk som ordner mat, mens i din kommunale er det ingen kokk, og dermed ingen som kunne tas vekk fra kohortene for å ordne matservering. Det var ganske så strengt under koronaen, så håndtering av evt servert mat var en heldagsjobb i seg selv, og såvidt jeg husker var egnet stilling et krav. 

Anonymkode: 00ba9...ad1

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det skjønte eg ikkje heilt. Me har også sendt matboks og frukt med barnet dei siste månadene. Før korona fekk dei brødskiver til lunsj, og frukt ei stund etter lunsj. Ein evt. frukost har foreldra alltid måtte sende med. Kvifor kan ein privat barnehage servere brødmat under koronaen, medan dei kommunale ikkje får lov til dette? 🙂

Det er opp til hver enkelt barnehage hvordan de løser det. Vi får ikke ha med mat så frokost må være hjemme.

Anonymkode: 2e05d...a54

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig fordi nevnte private bhg har ansatt en kokk som ordner mat, mens i din kommunale er det ingen kokk, og dermed ingen som kunne tas vekk fra kohortene for å ordne matservering. Det var ganske så strengt under koronaen, så håndtering av evt servert mat var en heldagsjobb i seg selv, og såvidt jeg husker var egnet stilling et krav. 

Anonymkode: 00ba9...ad1

Barnehagen her har ikke ansatt noen egen kokk. De har ingen varmmåltider, utenom vafler eller pannekaker en gang i blant. Vi har allikevel sluppet å smøre matpakker; barnehagen har servert frokost, lunsj og fruktmåltid. 

Anonymkode: 6400b...6af

AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

(Fatter ikke hvorfor så mange barnehager holder stengt i fellesferien når så mange yrker ikke stopper opp)

Dette er fordi at barnehager opplever at det er 20 barn som ifølge foreldrene skal komme i fellesferien og det blir satt opp personale deretter, men bare 3 barn dukker opp. Hvert.jævla.år, hver.jævla.ferie.

Dette fører til at personalet må avvikle sin ferie fra midten av juni til midten av august for å få kabalen til å gå opp. Dette påvirker igjen de nye barna i barnehagen (de barna som faktisk trenger oppfølging av voksne) som får dårligere bemanning pga ferieavvikling.

Anonymkode: f8e6c...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...