AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Hva kan jeg vaske brilleglass med? De blir alltid så skitne Anonymkode: 64e44...488
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har brukt brillerens fra Europris. Slike engangsservietter pakket enkeltvis. Sist jeg var hos opptikker fikk jeg kjeft for det, med beskjed om å bruke pusseklut og vann. Dette fjerner jo ikke fett fra glassene så jeg aner ikke jeg. Zalo skal man jo heller ikke bruke 🤷🏻♀️ Anonymkode: b6348...336
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Du får kjøpt brillerens og tynne rensekluter i alle brillebutikker. Anonymkode: 189f9...128
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har brukt zalo i alle år, skyll godt så fungerer det glimrende. Anonymkode: a9444...fef 1
Muskath Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Jeg bruker også zalo og skyller godt med vann. Funker kjempebra! Skjønner ikke hvorfor ikke det skal brukes. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kan jeg vaske brilleglass med? De blir alltid så skitne Anonymkode: 64e44...488 Vann og tørkepapir! Det har jeg gjort i mer enn 16 år! Anonymkode: 70f8f...40f
Millimani Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, Muskath said: Jeg bruker også zalo og skyller godt med vann. Funker kjempebra! Skjønner ikke hvorfor ikke det skal brukes. Zalo skal ikke brukes fordi det lett setter riper i glassene. Jeg bruker brillerens fra optiker, vel å merke i sprayform, og har alltid vært fornøyd med det. Det er også viktig å merke seg at brillene alltid skal skylles i lunkent vann før de renses, uansett hva man bruker for å få dem rene. Også dette er for å unngå riper. Oppstår det riper i brilleglassene er det likevel råd som skal fungere for å fjerne ripene, men en optiker anbefaler alltid type rensemiddel spesielt beregnet på briller, aldri zalo.
Muskath Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 Kanskje optikeren gjerne vil selge sine egne pussemidler ? 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 43 minutter siden, Millimani said: Zalo skal ikke brukes fordi det lett setter riper i glassene. Jeg bruker brillerens fra optiker, vel å merke i sprayform, og har alltid vært fornøyd med det. Det er også viktig å merke seg at brillene alltid skal skylles i lunkent vann før de renses, uansett hva man bruker for å få dem rene. Også dette er for å unngå riper. Oppstår det riper i brilleglassene er det likevel råd som skal fungere for å fjerne ripene, men en optiker anbefaler alltid type rensemiddel spesielt beregnet på briller, aldri zalo. Hvordan i alle dager skulle Zalo lage riper i glassene? Anonymkode: 68fc5...b66 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 43 minutter siden, Millimani skrev: Zalo skal ikke brukes fordi det lett setter riper i glassene. Jeg bruker brillerens fra optiker, vel å merke i sprayform, og har alltid vært fornøyd med det. Det er også viktig å merke seg at brillene alltid skal skylles i lunkent vann før de renses, uansett hva man bruker for å få dem rene. Også dette er for å unngå riper. Oppstår det riper i brilleglassene er det likevel råd som skal fungere for å fjerne ripene, men en optiker anbefaler alltid type rensemiddel spesielt beregnet på briller, aldri zalo. Hvordan kan det sette riper i glassene når det er flytende? Høres ut som vas. Spesialbutikker skal alltid selge dyrt tull. Anonymkode: 902ec...548 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan kan det sette riper i glassene når det er flytende? Høres ut som vas. Spesialbutikker skal alltid selge dyrt tull. Anonymkode: 902ec...548 Jif er også flytende, men den inneholder slipemidler, og skal selvsagt ikke brukes på briller. Zalo er bare såpe uten noen slipepartikler. Det går an å tenke seg at den kunne skade antirefleksbelegget, men min erfaring er at den ikke gjør det. Jeg har 10 år gamle briller, vasket jevnlig med Zalo, som er helt fine i glassene, selv om innfatningen skranter (har nyere briller også). Anonymkode: 68fc5...b66 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 Bruk håndsåpe og lunkent vann. Eller en ren pusseklut. Anonymkode: 26f19...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå