Gå til innhold

Hva kan jeg vaske brilleglass med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg vaske brilleglass med? De blir alltid så skitne 

Anonymkode: 64e44...488

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt brillerens fra Europris. Slike engangsservietter pakket enkeltvis. Sist jeg var hos opptikker fikk jeg kjeft for det, med beskjed om å bruke pusseklut og vann. Dette fjerner jo ikke fett fra glassene så jeg aner ikke jeg. Zalo skal man jo heller ikke bruke 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b6348...336

AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt brillerens og tynne rensekluter i alle brillebutikker. 

Anonymkode: 189f9...128

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt zalo i alle år, skyll godt så fungerer det glimrende. 

Anonymkode: a9444...fef

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker også zalo og skyller godt med vann. Funker kjempebra! Skjønner ikke hvorfor ikke det skal brukes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vann og klut

Anonymkode: 532b5...121

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg vaske brilleglass med? De blir alltid så skitne 

Anonymkode: 64e44...488

Vann og tørkepapir! Det har jeg gjort i mer enn 16 år!

Anonymkode: 70f8f...40f

Skrevet
2 minutter siden, Muskath said:

Jeg bruker også zalo og skyller godt med vann. Funker kjempebra! Skjønner ikke hvorfor ikke det skal brukes.

Zalo skal ikke brukes fordi det lett setter riper i glassene. 

Jeg bruker brillerens fra optiker, vel å merke i sprayform, og har alltid vært fornøyd med det.

Det er også viktig å merke seg at brillene alltid skal skylles i lunkent vann før de renses, uansett hva man bruker for å få dem rene. Også dette er for å unngå riper.

Oppstår det riper i brilleglassene er det likevel råd som skal fungere for å fjerne ripene, men en optiker anbefaler alltid type rensemiddel spesielt beregnet på briller, aldri zalo.

Skrevet

Kanskje optikeren gjerne vil selge sine egne pussemidler ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Millimani said:

Jeg bruker brillerens fra optiker, vel å merke i sprayform, og har alltid vært fornøyd med det.

Det er også viktig å merke seg at brillene alltid skal skylles i lunkent vann før de renses, uansett hva man bruker for å få dem rene. Også dette er for å unngå riper.

Oppstår det riper i brilleglassene er det likevel råd som skal fungere for å fjerne ripene, men en optiker anbefaler alltid type rensemiddel spesielt beregnet på briller, aldri zalo.

Hvordan i alle dager skulle Zalo lage riper i glassene?

Anonymkode: 68fc5...b66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Millimani skrev:

Hvordan kan det sette riper i glassene når det er flytende? Høres ut som vas. Spesialbutikker skal alltid selge dyrt tull. 

Anonymkode: 902ec...548

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan det sette riper i glassene når det er flytende? Høres ut som vas. Spesialbutikker skal alltid selge dyrt tull. 

Anonymkode: 902ec...548

Jif er også flytende, men den inneholder slipemidler, og skal selvsagt ikke brukes på briller. Zalo er bare såpe uten noen slipepartikler. Det går an å tenke seg at den kunne skade antirefleksbelegget, men min erfaring er at den ikke gjør det. Jeg har 10 år gamle briller, vasket jevnlig med Zalo, som er helt fine i glassene, selv om innfatningen skranter (har nyere briller også).

Anonymkode: 68fc5...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk håndsåpe og lunkent vann. Eller en ren pusseklut. 

Anonymkode: 26f19...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...