Gå til innhold

Skrikerunge på camping.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du overlever nok 

Anonymkode: af213...2f2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså ja, unger bråker. Men voksne mennesker på camping kan jammen meg bråke de også! Etter et par fem glass vin og høylytt fyllesnakk på terrassen. Da er det barnefamiliene som banner stille inni seg. Herlig med campingliv. 

Anonymkode: 419fd...022

Å fastboende kan være sure og ufordragelige fordi de tror de eier campingen

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en familie med bl.a en unge på ca 3 år på campingen, og denne ungen skriker hele tiden. Jeg sier skriker, for det virker ikke som annet enn at ungen skriker av trass og at h*n ikke hele tiden får viljen sin, eller andre barn leker med lekeapparatene h*n vil ha.

Skjønner selvsagt at barnefamilier også må få være på camping, men på en plass med så mange mennesker så burde foreldrene gjort noen grep for å få ungen til å roe seg. Dette er en rolig campingplass der vi fastboere stort sett har voksne barn. Mener også at barn både skal høres og synes, men det får være grenser. 

Dere med skrikende småbarn, hva gjør dere når ungene holder på sånn? Prøver dere å roe ungene, eller forventer dere at andre bare må tåle skrikinga til ungene deres? 

Anonymkode: 7e8f4...49b

Prøver å håndtere det, men noen ganger funker det ikke. Har 0 dårlig samvittighet for at andre plages, vi plages tusen ganger mer og sånn er barn i en viss alder.

Jeg oppdrar barna mine etter hva jeg mener er best og ikke etter hva andre syntes og mener. Begynner man med det så vokser uheldige strategier frem som å gi han det han vil fordi vi foreldre er så pinlig berørt at vi bare gjør hva som helst for å stoppe spetakkelet. 

så svaret er vel ja, jeg prøver å gjøre noe med det, og ja jeg forventer at folk må tåle det. 

Anonymkode: 284b7...511

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dersom ungene mine har trasset i det offentlige har jeg forsøkt å roe de ned. 

Dessverre er det noen unger som bare er helt krakilske i den alderen der... 

Anonymkode: 0079c...0e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sånne naboer over meg. Ungene skriker og sutregriner dagen lang. Foreldrene gjør ingenting, forhandler med barna og er veike.

Anonymkode: c1438...bfe

• Liker 3
Skrevet

Hva med å si til barnet selv? Unger hører veldig ofte mer på andre enn foreldrene. Si at når han skriker sånn hele tiden, så får andre vondt i hodet, så det må han slutte med. Eller hun hvis det er jente da. Ikke vær for streng, det trengs ikke. Som sagt hører de ofte mer på andre  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva med å si til barnet selv? Unger hører veldig ofte mer på andre enn foreldrene. Si at når han skriker sånn hele tiden, så får andre vondt i hodet, så det må han slutte med. Eller hun hvis det er jente da. Ikke vær for streng, det trengs ikke. Som sagt hører de ofte mer på andre  

En 3 åring kommer ikke til å huske dette sørlig lenge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Like ille med fastplasspersoner som fester hele natta fredag og lørdag. Skal ALDRI campe på en camping med mange fastplasser igjen. Stille kl 23 in my ass.

Anonymkode: a8b05...0ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært oss når barnet her var på den alderen..  og eldre også, for den saks skyld. Her var ofte det at vi ikke grep inn, nettopp av hensyn til andre, da vi visste at uansett hva vi hadde gjort, så ville det forlenget juleevangeliet betraktelig. Så mange situasjoner vi ville grepet inn i hjemme unngikk vi og gripe inn i ute blandt folk, for at det skulle gå fortest mulig over. 

Det betyr ikke at barnet fikk gjøre som det vill, gå på andres private eiendom f.eks, men at vi ikke kunne roe det når det var hylende.

Nå skal det sies at vårt barn fikk autismediagnose som eldre. Ikke at det unnskylder, men det forklarer noe av det. Vi har stort sett holdt oss for oss selv opp igjen om årene, nettopp pga. slike reaksjoner som vi ser i tråden her, men helt isolert kan vi faktisk ikke være!

Anonymkode: e8f18...fb8

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet

Vanskelig å si hva jeg som forelder hadde gjort hvis det var mitt barn, har ikke opplevd at barna mine skriker i dagevis. Men jeg får nesten panikk hvis baby/ettåring skriker på natta på hotell, så jeg kan ikke se for meg at det er noen avslappende tur for foreldrene på den campingen... 😬

Skrevet

Hadde baret mitt holdt på sånn hadde jeg pakket sakene og reist. Da hadde jeg campet i hagen eller skogen hvor det er «greit» med bråk. Syntes det et respektløst å la barnet styre skuta og sitte på rumpa uten å gjøre noe med det, når det åpenbart er slitsomt for alle rundt 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen er det en fase med mye hyling, samme hva man forsøker gjøre for å roe dem eller avlede. Ville ikke dømt foreldrene uten videre. Har selv en toåring som hyler nå for tiden. Hun hyler av alt og det er både høyt og skingrende. I dag hylte hun feks fordi hun ikke fikk lov til å hoppe oppe på kjøkkenbordet og fordi hun ikke fikk lov til å gå ut på bilveien. Vi forsøker være i forkant og avverge trass, samt hjelpe henne roe ned, men det fungerer slettes ikke alltid. Samtidig kan vi ikke la henne få lov til alt hun har tenkt seg for å unngå hylingen. Vi velger dog våre kamper, som feks i dag får hun sove med yndlingsskoene i sengen. Tro meg, foreldre blir også lei av hyling 😉

Anonymkode: 5c034...59f

Hvordan tror du det er for andre og høre henne hyle høyt og skingrende dagen lang? Dere bor kanskje sånn at naboer ikke trenger og høre hyling hele dagen? 

Altså ja, unger bråker. Men voksne mennesker på camping kan jammen meg bråke de også! Etter et par fem glass vin og høylytt fyllesnakk på terrassen. Da er det barnefamiliene som banner stille inni seg. Herlig med campingliv. 

Anonymkode: 419fd...022

Ja, voksne kan bråke de også. Men akkurat på denne campingen er det sjeldent at jeg ser og hører noe til det. Er veldig rolig her. Alle skal tas hensyn til, om det gjelder og slippe og høre på skriking hele dagen eller fylleskrål. Men jeg skal innrømme at når det var noen gjester her som lot barna leke ute og skråle kl 01:00 på natten, så startet vi gressklipperen kl 09:00 på morgenen. 

Å fastboende kan være sure og ufordragelige fordi de tror de eier campingen

Det kan gjestecampere også. Tro du meg. De kommer og spør oss fastboende om div, bl.a strømuttak. Vi viser etter beste evne, men når vi peker ut strømuttak som tilhører fastplassene og sier at de ikke kan bruke disse, blir de sure på oss og skjeller oss ut. Takk for hjelpen liksom. 

Prøver å håndtere det, men noen ganger funker det ikke. Har 0 dårlig samvittighet for at andre plages, vi plages tusen ganger mer og sånn er barn i en viss alder.

Jeg oppdrar barna mine etter hva jeg mener er best og ikke etter hva andre syntes og mener. Begynner man med det så vokser uheldige strategier frem som å gi han det han vil fordi vi foreldre er så pinlig berørt at vi bare gjør hva som helst for å stoppe spetakkelet. 

så svaret er vel ja, jeg prøver å gjøre noe med det, og ja jeg forventer at folk må tåle det. 

Du må selvsagt oppdra dine barn som du mener er best, men det er ikke greit om de lager så mye støy at de er til sjenanse for andre. 

Dersom ungene mine har trasset i det offentlige har jeg forsøkt å roe de ned. 

Dessverre er det noen unger som bare er helt krakilske i den alderen der... 

Anonymkode: 0079c...0e9

Unger er forskjellige, og noe mer trassne enn andre, men i det offentlige rom så bør man ta hensyn til andre og gjøre som du å prøve og roe de. 

Har sånne naboer over meg. Ungene skriker og sutregriner dagen lang. Foreldrene gjør ingenting, forhandler med barna og er veike.

Anonymkode: c1438...bfe

Høres slitsomt ut :( 

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Nei, går ikke bort til andre barn. Man vet ikke hvordan foreldrene reagerer på det. Spesielt om det er foreldre som mener at andre bare må tåle bråk fra barna deres, eller mener at barna deres ikke bråker. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Like ille med fastplasspersoner som fester hele natta fredag og lørdag. Skal ALDRI campe på en camping med mange fastplasser igjen. Stille kl 23 in my ass.

Her vi er festes det ikke mye. Hender en sjelden gang at noen sitter lenge ute og fester, men det blir ikke så mye bråk at det sjenerer. Selv fester vi aldri, og trekker inn i vognen på kvelden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du det er for andre og høre henne hyle høyt og skingrende dagen lang? Dere bor kanskje sånn at naboer ikke trenger og høre hyling hele dagen? 

Kan godt være naboene hører henne, ja. Hva mener du vi skal gjøre? Flytte langt oppe i skogen pga en fase på relativt kort tid? 😅 Hun er ikke vårt eneste barn, så jeg vet dette ikke varer evig. Som sagt gjør vi selvsagt det vi kan for å roe ned og avverge hyling. Det er ikke akkurat som om vi nyter å høre på det vi heller. Men vi kan ikke la henne få lov til å gjøre alle innfall bare for å unngå hyling. Da blir det neppe noe bedre i årene som kommer 😉 

Anonymkode: 5c034...59f

• Liker 6
Skrevet

Synes slikt er frekt av folk, hvis ungene eller andre i familien for den saks skyld også, bråker mye og ofte, syns jeg de kan dra hjem for å bråke der. Ja alle skal på ferie og alle er slitene etter jobb etc. Men det skal da ikke gå ut over uskyldige? Har man valgt å få barn så må man passe på og utføre tiltak når slikt skjer. De kan vel ta med ungen inn i campingvognen når den hyler så mye?

• Liker 10
Skrevet

Ta på musikk på ørene og slutt å bry deg? Du kan ikke seriøst mene at du skal klage på en liten unge som skriker?             Ettåringen min skrek på en lengre reise i går, og når billettøren kom trodde han at han var over 4 år. Kan det være noe sånt her? Kanskje ungen er mindre?                         Det er jo bare å ta seg en tur, tenke på noe annet.. definitivt ikke sånn at foreldrene ønsker å ha det sånn. Er jo bare en fase. Men hva med å hjelpe til? Nærme deg barnet, trille litt ball? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig!!
kan aldri mer dra på camping med ungene mine. Dundrende musikk til langt på natt som tar fra hele familien nattesøvn. 
Grusomt!
Så at campingturister klager på en grinete 3-åring....
Kanskje han ikke sover om natta pga fest??

Har aldri vært på en camping der noen er intersserte i å overholde "ro etter 23". SÅ har helt gitt opp å campe med små barn. Får ta det når de er tenåringer og vil med på festen. 

Nei enten må man tåle at camping er en bråkete opplevelse, ellers så får man gjøre som oss - droppe den type ferien. Leie en hytte i ro og fred er tusen ganger bedre.

Anonymkode: 40531...a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig!!
kan aldri mer dra på camping med ungene mine. Dundrende musikk til langt på natt som tar fra hele familien nattesøvn. 
Grusomt!

Så at campingturister klager på en grinete 3-åring....
Kanskje han ikke sover om natta pga fest??

Har aldri vært på en camping der noen er intersserte i å overholde "ro etter 23". SÅ har helt gitt opp å campe med små barn. Får ta det når de er tenåringer og vil med på festen. 

Nei enten må man tåle at camping er en bråkete opplevelse, ellers så får man gjøre som oss - droppe den type ferien. Leie en hytte i ro og fred er tusen ganger bedre.

Anonymkode: 40531...a03

Det er nok sånn på enkelte plasser, men her er det ikke fyll og bråk. Folk trekker stort sett inn på kvelden. Vi snakker om en campingplass med godt voksne folk som er ferdig med fest og dundrende musikk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Skalperud skrev:

Ta på musikk på ørene og slutt å bry deg? Du kan ikke seriøst mene at du skal klage på en liten unge som skriker?             Ettåringen min skrek på en lengre reise i går, og når billettøren kom trodde han at han var over 4 år. Kan det være noe sånt her? Kanskje ungen er mindre?                         Det er jo bare å ta seg en tur, tenke på noe annet.. definitivt ikke sånn at foreldrene ønsker å ha det sånn. Er jo bare en fase. Men hva med å hjelpe til? Nærme deg barnet, trille litt ball? 

Altså, det skal ikke være sånn at andre gjester og vi på fastplass skal være nødt til å reise avgårde sånn at en trassig treåring skal få skrike ifra seg. Å både jeg og andre er her på ferie og for å slappe av, ikke for å hjelpe andre med trassige unger.

Idag har heldigvis de reist tidlig avgårde. Er sikkert trasig å sitte i et telt når det bøtter ned med flere unger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, voksne kan bråke de også. Men akkurat på denne campingen er det sjeldent at jeg ser og hører noe til det. Er veldig rolig her. Alle skal tas hensyn til, om det gjelder og slippe og høre på skriking hele dagen eller fylleskrål. Men jeg skal innrømme at når det var noen gjester her som lot barna leke ute og skråle kl 01:00 på natten, så startet vi gressklipperen kl 09:00 på morgenen. 

Det kan gjestecampere også. Tro du meg. De kommer og spør oss fastboende om div, bl.a strømuttak. Vi viser etter beste evne, men når vi peker ut strømuttak som tilhører fastplassene og sier at de ikke kan bruke disse, blir de sure på oss og skjeller oss ut. Takk for hjelpen liksom. 

Du må selvsagt oppdra dine barn som du mener er best, men det er ikke greit om de lager så mye støy at de er til sjenanse for andre

Unger er forskjellige, og noe mer trassne enn andre, men i det offentlige rom så bør man ta hensyn til andre og gjøre som du å prøve og roe de. 

Høres slitsomt ut :( 

Nei, går ikke bort til andre barn. Man vet ikke hvordan foreldrene reagerer på det. Spesielt om det er foreldre som mener at andre bare må tåle bråk fra barna deres, eller mener at barna deres ikke bråker. 

Her vi er festes det ikke mye. Hender en sjelden gang at noen sitter lenge ute og fester, men det blir ikke så mye bråk at det sjenerer. Selv fester vi aldri, og trekker inn i vognen på kvelden.

Det er helt urealistisk at barn aldri skal være til sjenanse for andre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vår 3 åring har vært helt ekstrem i perioder og alt vi prøvde å gjøre for å roe, gjorde det bare verre.. så vi ignorerte til tider, da det funket best hvis han fikk roet seg selv.. men vi hadde heller ikke dratt på camping akkurat i den periode da..

Mener bare at det ikke alltid er «bare å roe» ned ungen.. når det er trassing på høyt nivå.

Anonymkode: dfe89...9f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...