Gå til innhold

Skrikerunge på camping.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Pinkpashion skrev:

Mine barn har blitt båret i bilen hvis de får et raserianfall på butikken, vi har gått inn med dem om de har fått et raserianfall ute i gata, vi har dratt hjem fra besteforeldrene om de har fått et raserianfall der - vel og merke de gangene de er utrøstelige og vi ikke klarer å roe dem. De kan gjerne rase fra seg hjemme hos oss, innendørs, hvor de ikke er til plage for andre. Men aldri har jeg latt dem holde på slik andre steder. Å sette grenser for hva vi aksepterer er en del av å lære dem sosial kompetanse. 

Ja, er vi på butikken, senteret, parken eller på besøk hos noen, så drar vi hjem. Lar henne ikke holde på slik overalt. Men hjemme og når vi er på ferie, enten det er på hotell eller en campingplass, er det ikke alltid like enkelt å bare reise hjem, og da lar jeg henne rase seg ferdig. 

Anonymkode: 0247a...d79

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tears in heaven skrev:

Fader så mange dømmende mennesker på forumet.skulle tru ingen av dere her inne har egne barn. Hva vet dere om barnet har en diagnose? Autismespekter,adhd,andre ulike diagnoser.kan være så enkelt som trassalder og den er ikke så enkel.Alle har rett på ferie så hvis dere ikke takler støy,så kanskje camping ferie ikke er løsningen,da mange barnefamilier oppholder seg der. 

Man skal kun vhjemme om man har ett barn som ikke er helt som alle andre

Enkelte tråder på kg får meg til å lure på hva som skjer med verden

Anonymkode: af213...2f2

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 

Endret av Tears in heaven
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som naboungene. 
Hyler og skriker for alt hele tiden. Ikke mulig å sitte ute i det fine sommerværet🤬

foreldra gir faen selv om hylinga skjærer i ørene. 

Anonymkode: 27cce...f8b

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: af213...2f2

Ja du kan så si

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er vi på butikken, senteret, parken eller på besøk hos noen, så drar vi hjem. Lar henne ikke holde på slik overalt. Men hjemme og når vi er på ferie, enten det er på hotell eller en campingplass, er det ikke alltid like enkelt å bare reise hjem, og da lar jeg henne rase seg ferdig. 

Anonymkode: 0247a...d79

På et hotell kan barnet rase fra seg på rommet, på en campingplass kan barnet rase fra seg i hytta/campingvogna eller tas med litt utenfor campingens kjerne. 

Å ha barn med tilhørende støy er en ting. Det er slik det skal være. Barn skal få være barn. De ramler, slår seg, gråter, trøstes, alt ok. Dette kommer man ikke utenom. Samtidig mener jeg det er galt å akseptere raseriutbrudd på steder det ikke egner seg, like mye for barnets del som for omverdenen sin del. Folk stopper opp, stirrer, gir ubehagelige blikk. Å lære å håndtere følelser er en del av barnas utvikling, og de må lære å håndtere følelsene sine på en måte som passer inn i det miljøet barnet er i. De må lære seg at man ligger ikke på asfalten og hyler fordi de ikke fikk en is, uansett om de er i gata hjemme eller på en camping. Man behøver ikke akseptere en slik oppførsel fordi man er på en campingplass. 

• Liker 5
Skrevet
6 hours ago, Pinkpashion said:

På et hotell kan barnet rase fra seg på rommet, på en campingplass kan barnet rase fra seg i hytta/campingvogna eller tas med litt utenfor campingens kjerne. 

Å ha barn med tilhørende støy er en ting. Det er slik det skal være. Barn skal få være barn. De ramler, slår seg, gråter, trøstes, alt ok. Dette kommer man ikke utenom. Samtidig mener jeg det er galt å akseptere raseriutbrudd på steder det ikke egner seg, like mye for barnets del som for omverdenen sin del. Folk stopper opp, stirrer, gir ubehagelige blikk. Å lære å håndtere følelser er en del av barnas utvikling, og de må lære å håndtere følelsene sine på en måte som passer inn i det miljøet barnet er i. De må lære seg at man ligger ikke på asfalten og hyler fordi de ikke fikk en is, uansett om de er i gata hjemme eller på en camping. Man behøver ikke akseptere en slik oppførsel fordi man er på en campingplass. 

ER så enig, virker som på mange i denne tråden at man bare må akseptere at ungene skal stå midt i sentrum å skrike og hyle løs hver gang det er utbrudd. Ser ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta med ungen inn i hytta/huset/campingvognen når det kun er noen meter unna.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Pinkpashion skrev:

Akseptere raseriutbrudd? Akseptere slik oppførsel? Hva mener du? Ungen er 3 år. Trassalderen er ikke en myte. Hva er din geniale plan? 

Anonymkode: 6fe32...3f9

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akseptere raseriutbrudd? Akseptere slik oppførsel? Hva mener du? Ungen er 3 år. Trassalderen er ikke en myte. Hva er din geniale plan? 

Anonymkode: 6fe32...3f9

Jeg skriver jo, gang på gang, barna kan gjerne teste grenser og være frustrerte, men jeg tar dem bort dra situasjoner eller miljøer det ikke passer seg å ha slike «utbrudd». Ingen genial plan. Raser Per på butikken fordi han ikke fikk sjokolade, så bæres Per bort fra butikken og får rase ferdig et annet sted. Å lære barnet å håndtere følelser og atferd og tilpasse det miljøet er en del av å lære barnet sosial kompetanse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Campere er så harry! 

Anonymkode: 5a2bf...dd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Trassalderen kan være vanskelig å håndtere. ALT kan være feil for 3 åringen. Og ALT blir en kamp. Kanskje foreldrene bare er ekstremt slitne? 

Anonymkode: 419fd...022

Å være sliten er ingen unnskyldning for å gjøre campingplassen ulevelig for andre. Man må ta ansvar for barna man selv har valgt å bringe inn i denne verden, selv om det betyr at man blir sliten. Barn = hard jobb, og det må man være innforstått med før man lager dem. Om barnet plager andre er det helt og holdent foreldrenes ansvar.

Anonymkode: f28f4...f04

• Liker 5
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men høres ut som barnet trenger mer trøst og omsorg. Mine hyler kun hvis de har slått seg eller krangler, og det løser jeg Isåfall opp i med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Er en familie med bl.a en unge på ca 3 år på campingen, og denne ungen skriker hele tiden. Jeg sier skriker, for det virker ikke som annet enn at ungen skriker av trass og at h*n ikke hele tiden får viljen sin, eller andre barn leker med lekeapparatene h*n vil ha.

Skjønner selvsagt at barnefamilier også må få være på camping, men på en plass med så mange mennesker så burde foreldrene gjort noen grep for å få ungen til å roe seg. Dette er en rolig campingplass der vi fastboere stort sett har voksne barn. Mener også at barn både skal høres og synes, men det får være grenser. 

Dere med skrikende småbarn, hva gjør dere når ungene holder på sånn? Prøver dere å roe ungene, eller forventer dere at andre bare må tåle skrikinga til ungene deres? 

Anonymkode: 7e8f4...49b

Hadde hun en baby også? Høres ut som min søster som aldri tar hensyn til andre

Anonymkode: c8215...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...