Gå til innhold

Skrikerunge på camping.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en familie med bl.a en unge på ca 3 år på campingen, og denne ungen skriker hele tiden. Jeg sier skriker, for det virker ikke som annet enn at ungen skriker av trass og at h*n ikke hele tiden får viljen sin, eller andre barn leker med lekeapparatene h*n vil ha.

Skjønner selvsagt at barnefamilier også må få være på camping, men på en plass med så mange mennesker så burde foreldrene gjort noen grep for å få ungen til å roe seg. Dette er en rolig campingplass der vi fastboere stort sett har voksne barn. Mener også at barn både skal høres og synes, men det får være grenser. 

Dere med skrikende småbarn, hva gjør dere når ungene holder på sånn? Prøver dere å roe ungene, eller forventer dere at andre bare må tåle skrikinga til ungene deres? 

Anonymkode: 7e8f4...49b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en uoppdragen unge med unnvikende foreldre.

Anonymkode: cd344...25b

• Liker 30
Skrevet

Det der er et irritasjonsmoment av en annen verden. Håper barnet roer seg etter hvert. Man blir jo gal av sånn hyling og trass. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som en uoppdragen unge med unnvikende foreldre.

Anonymkode: cd344...25b

Ja, det har jeg også tenkt. Lurer også på om de er så vant til at ungen skriker at de ikke legger merke til det. Men det er sjenerende for andre på plassen her - som har ferie og skal prøve og slappe av. 

ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis foreldrene ikke gjør noe forsøk på å roe ungen, ville jeg sagt fra til ledelsen på campingen. 

Anonymkode: fc8fd...dfe

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rant skrev:

Det der er et irritasjonsmoment av en annen verden. Håper barnet roer seg etter hvert. Man blir jo gal av sånn hyling og trass. 

De har vært her i nesten en uke nå, og ungen har ikke blitt noe roligere. Nå er h*n blitt så varm i trøya at h*n går på plattingen til folk som ikke er her. Skjønner jo at et barn på den alderen ikke kan vite av seg selv at det ikke er greit, men h*n lærer jo ikke det når foreldrene ikke sier det til h*n. 

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis foreldrene ikke gjør noe forsøk på å roe ungen, ville jeg sagt fra til ledelsen på campingen. 

.... Og støy er støy, uansett om det er unger, fulle folk eller hva som helst som bråker. Så ledelsen er forpliktet til å ta tak i det. Ordensforstyrrelse. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trassalderen kan være vanskelig å håndtere. ALT kan være feil for 3 åringen. Og ALT blir en kamp. Kanskje foreldrene bare er ekstremt slitne? 

Anonymkode: 419fd...022

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har vært her i nesten en uke nå, og ungen har ikke blitt noe roligere. Nå er h*n blitt så varm i trøya at h*n går på plattingen til folk som ikke er her. Skjønner jo at et barn på den alderen ikke kan vite av seg selv at det ikke er greit, men h*n lærer jo ikke det når foreldrene ikke sier det til h*n. 

ts

Hm. Hadde blitt så frustrert at jeg bare måtte sagt i fra til foreldrene. På en ordentlig måte så klart. 

Jeg takler ikke folk som tar seg til rette på den måten. Det er jo foreldrenes feil, ikke barnet, barnet eier jo ikke oppdragelse stakkar. 

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg ville sett på foreldrene. Hva gjør de når ungen trasser? Sitter de bare tafatte og lar ungen herje hadde jeg bedt dem om å faktisk oppdra barnet. Vær tilstede, veiled og hjelp barnet å lære seg å regulere følelser... 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trassalderen kan være vanskelig å håndtere. ALT kan være feil for 3 åringen. Og ALT blir en kamp. Kanskje foreldrene bare er ekstremt slitne? 

Kan hende, men hvis ikke foreldrene gjør noe for å roe barnet, så er det ikke rart campingnaboene blir gærne. Familien har ikke lov til å ødelegge ferien for andre. Bråk og støy er ikke tillatt på campingplasser, så da er det best at de reiser hjem. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.... Og støy er støy, uansett om det er unger, fulle folk eller hva som helst som bråker. Så ledelsen er forpliktet til å ta tak i det. Ordensforstyrrelse. 

Vet ikke hvordan ledelsen tar imot en sånn beskjed. De er jo bare opptatt av flest mulig gjester. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skjønner at trassalder kan være vanskelig og at foreldrene sikkert er slitne, men veldig irriterende å måtte høre på den skrikinga store deler av ferien. Vi har fastplass, så det er ikke bare å dra andre steder. 

7 minutter siden, Rant skrev:

Hm. Hadde blitt så frustrert at jeg bare måtte sagt i fra til foreldrene. På en ordentlig måte så klart. 

Jeg takler ikke folk som tar seg til rette på den måten. Det er jo foreldrenes feil, ikke barnet, barnet eier jo ikke oppdragelse stakkar. 

Ja, det er selvsagt foreldrenes feil, ungen må lære av foreldrene hva som er rett og galt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Rant skrev:

Jeg ville meldt fra til ledelsen på campingen. TS skal ikke være nødt til å konfrontere foreldrene. Det er ordensregler på campingplasser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen er det en fase med mye hyling, samme hva man forsøker gjøre for å roe dem eller avlede. Ville ikke dømt foreldrene uten videre. Har selv en toåring som hyler nå for tiden. Hun hyler av alt og det er både høyt og skingrende. I dag hylte hun feks fordi hun ikke fikk lov til å hoppe oppe på kjøkkenbordet og fordi hun ikke fikk lov til å gå ut på bilveien. Vi forsøker være i forkant og avverge trass, samt hjelpe henne roe ned, men det fungerer slettes ikke alltid. Samtidig kan vi ikke la henne få lov til alt hun har tenkt seg for å unngå hylingen. Vi velger dog våre kamper, som feks i dag får hun sove med yndlingsskoene i sengen. Tro meg, foreldre blir også lei av hyling 😉

Anonymkode: 5c034...59f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått dit og skjelt foreldrene ut foran alle naboene. Hadde brukt ord som omsorgssvikt og barnevernet. Sun's out guns out 

Anonymkode: 482ec...8af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvordan ledelsen tar imot en sånn beskjed. De er jo bare opptatt av flest mulig gjester. 

Men skrikerunger skremmer jo vekk gjester, både nåværende og fremtidige. Plutselig er anmeldelsene på nett stort sett "vertene gjør ingenting med skrik og bråk, styr unna denne plassen".

Anonymkode: 4a65c...38b

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gått dit og skjelt foreldrene ut foran alle naboene. Hadde brukt ord som omsorgssvikt og barnevernet. Sun's out guns out 

Anonymkode: 482ec...8af

Du høres ut som en veldig hyggelig nabo...

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det beste med å høre på skrikerunger i trassalderen er å vite at man selv ikke har barn! Beste hevnen ever, å bare sette seg tilbake, heve vinglasset og blinke til dem 🤪

Anonymkode: 06577...fd7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Altså ja, unger bråker. Men voksne mennesker på camping kan jammen meg bråke de også! Etter et par fem glass vin og høylytt fyllesnakk på terrassen. Da er det barnefamiliene som banner stille inni seg. Herlig med campingliv. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en familie med bl.a en unge på ca 3 år på campingen, og denne ungen skriker hele tiden. Jeg sier skriker, for det virker ikke som annet enn at ungen skriker av trass og at h*n ikke hele tiden får viljen sin, eller andre barn leker med lekeapparatene h*n vil ha.

Skjønner selvsagt at barnefamilier også må få være på camping, men på en plass med så mange mennesker så burde foreldrene gjort noen grep for å få ungen til å roe seg. Dette er en rolig campingplass der vi fastboere stort sett har voksne barn. Mener også at barn både skal høres og synes, men det får være grenser. 

Dere med skrikende småbarn, hva gjør dere når ungene holder på sånn? Prøver dere å roe ungene, eller forventer dere at andre bare må tåle skrikinga til ungene deres? 

Høres ut som ene nabojenten her.. 

Anonymkode: f2eff...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...