Gå til innhold

Hvor mange år har du igjen i arbeidslivet? Når blir du pensjonist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har maange år igjen.

Anonymkode: 00f08...0dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg KAN gå av neste august med AFP. Men har planer om å jobbe noen år til. Så sant helsen holder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 27 år igjen, til jeg er pensjonist.

Anonymkode: 30684...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

23-25 år, med mindre jeg vinner i lotto. 

Anonymkode: 95cf2...124

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan det blir med levealdersjusteringen. Uansett er det langt fram i tid.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på levealdersjusteringen og hvor mye jeg vil ha i pensjon. Så jeg har ikke peiling. Kan fort bli nærmere 30 år til. 

Anonymkode: 9becd...e06

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke tenke på det.

EN ting er helt sikkert: skal ned i stillingsprosent så fort som mulig. Er så lei av arbeidlivet, kommer også til å selge alt som seneste 50åring for å leve livet.

Å gå på jobb man-fredag er IKKE å leve! 

Anonymkode: b5d31...3fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ca. 32 år til..

Anonymkode: 56cf1...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser hva jeg føler for etterhvert. 

Vi har spart godt i indeksfond, og har en del verdier i eiendom. Så mulighetene for tidlig pensjon er der. Men foreløpig føler jeg det ville vært en veldig tom tilværelse å ikke jobbe, da det å bruke hodet, møte nye mennesker, løse problemstillinger, gir meg veldig mye. Så mulig vi står i det helt til 70 om vi kan få til ordninger der vi også kan jobbe litt fra leiligheten i utlandet. 

Anonymkode: 8f6d9...c7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 30 år, men håper å skaffe meg uføretrygd lenge før den tid.

Anonymkode: d25ce...8c8

Skrevet
3 minutter siden, Jentadi said:

Det kommer helt an på hvordan det blir med levealdersjusteringen. Uansett er det langt fram i tid.

Jepp. Jeg er 38 så jeg regner med å ha 40-45 år igjen faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

33 år i nåværende yrke, men 38 år om jeg bytter. Noe som er ganske sannsynli da yrket mitt ikke funger med familie liv. 

Anonymkode: 478f9...a57

Skrevet
1 minutt siden, Nuith skrev:

Jepp. Jeg er 38 så jeg regner med å ha 40-45 år igjen faktisk.

Jeg er seks år eldre enn deg. Skal sikker jobbe til jeg er 70-71, eller deromkring. Helt greit. Jeg trives med jobben😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42. Orker ikke tanken på å jobbe i 20 år til, så jeg sparer alt jeg kan for å korte ned så mye som mulig. Ikke er jeg sikker på at jeg finner en ny jobb hvis jeg skulle bli ledig i 50-årene heller. Det jeg har spart nå tror jeg skal holde til ca 5 år med helt nødvendige utgifter.

Anonymkode: a35be...941

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 42. Orker ikke tanken på å jobbe i 20 år til, så jeg sparer alt jeg kan for å korte ned så mye som mulig. Ikke er jeg sikker på at jeg finner en ny jobb hvis jeg skulle bli ledig i 50-årene heller. Det jeg har spart nå tror jeg skal holde til ca 5 år med helt nødvendige utgifter.

Anonymkode: a35be...941

Samme som meg da.

Men jeg har nedbetalt bolig, så skal klare å skrape sammen 5-6mill om jeg selger alt.

Er ikke redd for å miste jobben, alt ordner seg. Men tenk så deilig å ikke eie noe, det er også stor frihet. I norge kan du sitte i fengsel å ha det bra.

Anonymkode: b5d31...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Regner med 25 år til😊etter det kommer jeg også til å være aktiv. Skal ikke pensjonere meg tidlig såsant helsen holder. 

Anonymkode: 8749d...688

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8 år til jeg blir 67, og regner med å jobbe så lenge. Har både råd og mulighet til å gå av med AFP når jeg er 62, men fortsetter jeg å være frisk og sprek så er det helt uaktuelt. Elsker jobben min, og kommer sikkert til å jobbe en del frivillig innenfor bransjen etter at jeg blir pensjonist også 😊 

(Et lite ps: Da jeg var mellom 35 og 50 var jeg helt sikker på at jeg skulle pensjonere meg så fort som mulig. Regner med at det kan sees i sammenheng med at jeg da hadde et mer hektisk liv, enn jeg har nå som barna er voksne)

Anonymkode: 479cd...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 56, og kan ikke gå av før jeg er 65. Jobber i et såkalt sliteryrke som jeg er langtidssykemeldt fra for tiden. Skal ikke tilbake til den jobben da helsen ikke tillater det. Må ev omskoleres, men vet ikke hvor mye Nav setter igang for at jeg skal kunne jobbe i noen får år. Omskolering tar fort vekk 3 år, og da er jeg nærmere 60, så skal jeg konkurrere i arbeidsmarkedet med de som er unge og spreke. Håper og tror det går mot ufør. Ufør vil også være mest lønnsomt for meg da jeg som så mange andre i mitt yrke jobber deltid. 

Anonymkode: b2760...984

AnonymBruker
Skrevet

24 år. 

Anonymkode: e6b0a...b4c

Skrevet

Er 38 nå og har elendig opptjening av pensjon pga mye surr i ungdommen, så jeg regner med å jobbe 30 år til😛

Har heldigvis ikke en fysisk krevende jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...