Gå til innhold

Er det noe status med å ta Master i regnskap og revisjon ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, er det noe status med å ta Master i regnskap og revisjon ? Eller er det siviløkonom med en annen spesialiseringen , og hvilken ?

Anonymkode: 8d115...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Er noe status der. Så ikke kast bort tiden din på det. Bli lege.

Anonymkode: 20199...1ec

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er noe status der. Så ikke kast bort tiden din på det. Bli lege.

Anonymkode: 20199...1ec

?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker status har mer med jobb å gjøre enn hvilken skole du har gått på, men statusen blir nok mindre når dette blir eneste utdanning for å kunne få tittelen statsautorisert revisor. Vil tro at flere studiesteder enn tidligere vil tilby denne utdanningen når bacheloren forsvinner. 

Anonymkode: cb411...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker status har mer med jobb å gjøre enn hvilken skole du har gått på, men statusen blir nok mindre når dette blir eneste utdanning for å kunne få tittelen statsautorisert revisor. Vil tro at flere studiesteder enn tidligere vil tilby denne utdanningen når bacheloren forsvinner. 

Anonymkode: cb411...1eb

Men jeg tenker mer om det er mer status om man har tatt en master i regnskap og revisjon, eller en annen master med sidetittelen siviløkonom som ikke er regnskap og revisjon, for eks. en master i finans som også gir tittelen siviløkonom.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med status? Hvor mye noen respekterer yrket ditt? Hvorfor er det viktig? Og i såfall har sykepleiere minst like   stor, om ikke større status i mine øyne 

Anonymkode: f4321...662

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med status? Hvor mye noen respekterer yrket ditt? Hvorfor er det viktig? Og i såfall har sykepleiere minst like   stor, om ikke større status i mine øyne 

Anonymkode: f4321...662

Ja, at andre respekterer deg mer eller ser på deg som en som har studert mye og har en god jobb.

AnonymBruker
Skrevet

MRR er vel sånn middels pluss vil jeg si, litt mer "høy" status enn "lav". En del med den graden begynner gjerne i en av big 4. I det tilfellet vil jeg si det er vesentlig høyere status å være konsulent, kontra statsautorisert revisor i big 4. 

Anonymkode: d4877...c32

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MRR er vel sånn middels pluss vil jeg si, litt mer "høy" status enn "lav". En del med den graden begynner gjerne i en av big 4. I det tilfellet vil jeg si det er vesentlig høyere status å være konsulent, kontra statsautorisert revisor i big 4. 

Takk! Hva om man ikke jobber i en av de big 4 ? Hvorfor å være konsulent gir mer status? Er det ikke noen som helst som kan være konsulent, mens for å være statsautorisert revisor må man ha den riktige utdanning og er faglig sterkere? 

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Hva om man ikke jobber i en av de big 4 ? Hvorfor å være konsulent gir mer status? Er det ikke noen som helst som kan være konsulent, mens for å være statsautorisert revisor må man ha den riktige utdanning og er faglig sterkere? 

Det er vel fordi det å være revisor blir ansett for å være et «usexy» yrke (litt på samme måte som siv.ing kanskje?). Jeg er siv.øk og jobbet noen år som revisor. Jeg klarte aldri å få det store engasjementet, og jeg merket også at det var svært få oppfølgingsspørsmål om jobben min når jeg sa jeg var revisor. Det jeg imidlertid følte jeg fikk var respekt og at jeg følte det ga meg en viss integritet.

Men altså- ikke velg yrke/utdannelse utifra hva som gir status og ikke. Velg noe som du synes er interessant og som du tror du vil like å jobbe med. 

Anonymkode: 459f5...154

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsulent er ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan jo i og for seg kalle seg konsulent. Jeg mente riktignok konsulenter som jobber i store (anerkjente) konsulenthus. Som AB over sier blir nok regnskap og revisjon sett på som usexy og kjedelig med mye monotont arbeid. Konsulenter har gjerne større variasjon og mer "spennende" arbeidsoppgaver, og noen reiser også en del. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fordi det å være revisor blir ansett for å være et «usexy» yrke (litt på samme måte som siv.ing kanskje?). Jeg er siv.øk og jobbet noen år som revisor. Jeg klarte aldri å få det store engasjementet, og jeg merket også at det var svært få oppfølgingsspørsmål om jobben min når jeg sa jeg var revisor. Det jeg imidlertid følte jeg fikk var respekt og at jeg følte det ga meg en viss integritet.

Men altså- ikke velg yrke/utdannelse utifra hva som gir status og ikke. Velg noe som du synes er interessant og som du tror du vil like å jobbe med. 

Anonymkode: 459f5...154

Nei, jeg er regnskapsfører og synes regnskap er interessante. Men jeg synes at kontroller er enda mer interessante. På en måte at jeg kan fokusere i bare en bedrift, budsjettering, data analyse, osv. Og jo mer jeg leser, enten man må ta MRR eller siviløkonom med økonomistyring. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsulent er ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan jo i og for seg kalle seg konsulent. Jeg mente riktignok konsulenter som jobber i store (anerkjente) konsulenthus. Som AB over sier blir nok regnskap og revisjon sett på som usexy og kjedelig med mye monotont arbeid. Konsulenter har gjerne større variasjon og mer "spennende" arbeidsoppgaver, og noen reiser også en del. 

Hva sier du om denne masteren her ? https://www.inn.no/studier/studietilbud/oekonomi-ledelse-og-innovasjon/master-i-oekonomi-og-ledelse-siviloekonom-hovedprofil-digital-ledelse-og-business-analytics

Målet er å studere noe som er framtidsrett, og har muligheten til å være kontroller eller leder, samtidig jeg styrker min kunnskap i økonomistyring . 

AnonymBruker
Skrevet

For meg som ikke hverken har studert innenfor det feltet, eller har venner i den retningen, altså er utenforstående, tenker jeg ikke at den utdannelsen har spesielt høy status nei. Mulig du får en jobb som høres kul ut da. Men det aller kuleste og mest interessante er folk som brenner for det de driver med, uansett hva det er! Gå for det du har lyst til å jobbe med!

Anonymkode: 23af6...864

AnonymBruker
Skrevet

For meg som ikke hverken har studert innenfor det feltet, eller har venner i den retningen, altså er utenforstående, tenker jeg ikke at den utdannelsen har spesielt høy status nei. Mulig du får en jobb som høres kul ut da. Men det aller kuleste og mest interessante er folk som brenner for det de driver med, uansett hva det er! Gå for det du har lyst til å jobbe med!

Anonymkode: 23af6...864

Nå snakker du om den masteren i regnskap i revisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...